Kazda zkusenost vitana!
Naposledy editováno 23.01.2010 11:08:52
3 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
Ale osobně příklad za mě: sem vyučen v oboru, přímo mechanik jednostopých vozidel ne automechanik! A u nás(okres UH.Hradiště a Hodonín) práci v oboru momentálně teď přes zimu neseženu ani kdybych se po*ral Kontaktoval sem všechny firmy co maj s motorka cokoli společného i obchody kde třeba ani nemaj servis, že bych šel prodávat do šopu, bylo to snad 15firem kam sem volal a všude mi řekli to samí, prostě práce není
Přes léto sem makal v jednom nejmenovém servisu, který se s mým příchodem teprve rozjel, majitel dřív dělal kuchyně nebo tak něco, takže o motorkách toho moc nevěděl, tak sem řekl co všechno budem potřebovat za nářadí ať to nakoupí atd. Přes léto se to dalo, protože lidi jezdí na motorkách občas se někomu něco posere tak to chce spravit ať může jezdit, nebo prostě chce jen vyměnit gumy nebo udělat servis(ventili, olej atd.), ale i tak sem tam jezdil třeba 3, max. 4. dny v týdnu protože víc práce prostě nebylo. Samozřejmě, že sem tam byl na černo ikdyž mi majitel teda sliboval jak mě oficiálně zaměstná a když nebude práce na servisu tak budu v dílně. Jak přicházel podzim tak zakázek ubývalo a šéf začal zjišťovat, že to asi nebyl moc dobrý nápad rozjet kšeft s motorkama, kolikrát sem musel pěkně dlouho čekat než mě dal prachy, protože prostě neměl a když sem se ho ptal jestli můžu jít teda aspoň do šopu, tak se vždycky nějak vykroutil a teď už se mi ani neozývá a tak sliboval jak si pěkně vydělám a hovno. Plus spousta dalších nemilých věcí které se museli řešit, protože s tím teprv začal, tak o hodně věcí neměl páru a čekal, že když sem vyšel ze školy, tak budu vědět úplně všechno, jenže to samozřejmě takhle nefunguje, ktomu abych dál rozvinul ten základ co sem dostal potřebuju praxi. Tak sem kolikrát ve svém volném čase musel obvolávat známé co se u motorek pohybují nebo hledat na netu, protože šéf o tom nic nevěděl a nebyl ani nějak ochotný potřebné informace zajistit. To sem to měl ještě 40km od baráku takže půl výplaty sem projel, takže fakt kšeft za všechny prachy :\
Mezitím sem přes léto ještě dělat v jednom servisu v UH. Brodě, tam byla situace lepší, protože to byl zaběhlý servis, takže majitel i jeho syn měli znalosti a praxi, takže když sem něco nevěděl tak mě řekli jak to mám udělat a nemusel sem nic složitě řešit. Navíc sem to měl 7km od mojí mladé tak sem spával u ní a ani sem moc neprojel. A taky sem tam měl lepší peníze a dával mi je každý den na ruku. Když byla práce nebyl problém vydělat 1000Kč za den, což si myslím je pěkné Ale i tak přišel podzim a nebyla práce ani tam. A stejně mi řekli, že ikdyž je práce, tak by se jim nevyplatilo mě normálně zaměstnat, takže jen dělat na černo. A tak mi to bylo řečeno i všude jinde
A v podobné situaci je i většina mých bývalých spolužáků po celé republice. Takže otevřít si svůj servis = sebevraždě. Za pár let už docela vím jak to v téhle brandži chodí. Ještě když sem byl ve škole tak sem chodil v Brně odpoledne na brigády do brněnských servisů a taky to nebylo moc růžové. Takže otevřít si vlastní servis je např. pro mě napřípustné. Jako jo, když bude kšeft a budete si to dělat sami, tak pěkně vyděláte, ale kolikrát se vám něco takového poštěstí abyste pořádně vydělali. Pokud chcete fungovat oficiálně a ne na černo doma v garáži, tak fakt nevím nevím :\ Víte kolik musíte platit jen za to, že ekologicky zlikvidujete odpad? To sou desítky tisíc ročně jen za tohle + spousta dalších věcí, různé odvody státu apod. Teď jestli narazíte na nějaké debilní sousedy, kterým bude vadit hluk a smrad z motorek a věřte, že takových blbečků se najde spousta, tak na vás pořád budou posílat hygienu a různé kontroly, což moc příjemné zrovna není. Teď potřebuje aspoň základní nářadí a vybavení: stojany a lavici na moto, gola sady, klíče, momenťáky, šroubováky, měřidla, přípravky na synchro na demontáž ventilů, umívací stůl, ponky a spoustu a spoustu dalších věcí. Samozřejmě, že mnohé de oželet, ale ta práce pak stojí za hovno, že to tak řeknu, stejně jako s levným nářadím. Když dojdete do nového servisu a už na třetí motorce co děláte se vám pojebe ráčna a šéf vám řekne:"když si ji chytíš takhle tak to tak moc nepřeskakuje a de s tím ještě povolovat", tak co si o tom máte myslet.
A hlavně v největší míře je to o lidech - ZÁKAZNÍCÍCH!!! Tím nechci říct, že ste takový všichni kdo máte motorku, ale většina lidí co jezdí na motorkách tak dnes bohužel smýšlí Každý by chtěl nejradši všechno zadarmo a co nejlíp udělaný. Vím že nové díly sou šíleně drahé (originální myslím), ale chceš jezdit tak zaplať, nebo motorku prodej a choď pěšky! Už sem takových borečků potkal co se jim dělala motorka, špatný díl by stál moc pěněz tak řekli ať to necháme tak, nebo se to řešilo jen nějakým kompromisem a pak za pár dní borec dojel, že se mu to zase posralo, že to bude reklamovat ať mu tam zadarmo dáme nové dílý atd. Nebo dneska si většina takovýchle chytráků chce dělat na moto všechno sami, tak za váma chodí a vyzvídají rady a z vás ještě dělaj blbe a pak dojdou, že si něco udělaly jak ste jim řekli a posralo se to, že ste debil a hovno tomu rozumíte. To mě dokáže fakt nasrat!!! Co jako čekaj, když na to doma nemej nářadí a ani zkušenosti, tak pak pláčou nad rozlitým mlékem. Já rozhodně o sobě netrvdím, že sem odborním, ve škole sem se sice naučil hodně věcí o kterých většina lidí tady (tím se nechci nikoho dotknout) nemá ani páru, ale i tak je to jen základ a postupem času teprv získám další zkušenosti a proto když někomu něco třeba doma dělám, tak s ním všechno konzultuju, řeknu mu na to svůj názor, nebo ho třeba pošlu za někým kdo je na to vybaven líp než já doma, ikdyž tím příjdu o možný výdělek, pro mě je na prvním místě udělat si trochu jmého. Dělám tuhle práci protože mě baví a ne že chci na ní zbohatnout. Např. kamošovi sem dělal koplet GO motoru na panelce, motor jak nový, chtěl sem za to 200Kč a on řekl že je to moc, že mě to nedá a peníze sem nikdy nevyděl. Jenže co dělat s takovým člověkem, pak vás u všech vašich známých pomluvý, že ste mu to udělat špatně ikdyž ne a bude s vás dělat debila, protože nebylo po jeho. A tohle je na tom fakt nejhorší, lidi samotní. Jako našli se i lidi, kteří mi rádi od sebe zaplatili ještě víc než sem po nich chtěl, protože byly spokojeni s mou prací, ale takových je bohužel málo. Když někomu doma dělám motorku snažím se fakt vyjít zákazníkovi co nejvíc vstříc a dělat tak abych neprodělal a vydělal aspoň něco málo na svou mašinu a třeba když dotyčnému motorku nespravím, tak si za práci neberu ani korunu, jen za díly. Ale takle bohužel jako servis fungovat nemužete, to byste rychle přišli na buben.
Trochu sem se rozepsal no, ale tak už nějaký rok se v tomhle oboru pohybuju a vím jak to chodí. Rozhodně tím nechci nikoho zvás odradit od toho abyste si otevřeli svůj servis, šop či bazar, ale tohle sou moje osobní zkušenosti, tak se na to připravte. Nevím možná, že v čechách je situace lepší než na moravě.
1 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
mischa638>No ono je dost rozdílné z kterého koutu ČR jste. Myslím, že třeba v Praze v tom problém nebude, protože tam už jezdí tolik motorek, že se by se tam mohl i někdo nový uživit.
Ale osobně příklad za mě: sem vyučen v oboru, přímo mechanik jednostopých vozidel ne automechanik! A u nás(okres UH.Hradiště a Hodonín) práci v oboru momentálně teď přes zimu neseženu ani kdybych se po*ral Kontaktoval sem všechny firmy co maj s motorka cokoli společného i obchody kde třeba ani nemaj servis, že bych šel prodávat do šopu, bylo to snad 15firem kam sem volal a všude mi řekli to samí, prostě práce není
Přes léto sem makal v jednom nejmenovém servisu, který se s mým příchodem teprve rozjel, majitel dřív dělal kuchyně nebo tak něco, takže o motorkách toho moc nevěděl, tak sem řekl co všechno budem potřebovat za nářadí ať to nakoupí atd. Přes léto se to dalo, protože lidi jezdí na motorkách občas se někomu něco posere tak to chce spravit ať může jezdit, nebo prostě chce jen vyměnit gumy nebo udělat servis(ventili, olej atd.), ale i tak sem tam jezdil třeba 3, max. 4. dny v týdnu protože víc práce prostě nebylo. Samozřejmě, že sem tam byl na černo ikdyž mi majitel teda sliboval jak mě oficiálně zaměstná a když nebude práce na servisu tak budu v dílně. Jak přicházel podzim tak zakázek ubývalo a šéf začal zjišťovat, že to asi nebyl moc dobrý nápad rozjet kšeft s motorkama, kolikrát sem musel pěkně dlouho čekat než mě dal prachy, protože prostě neměl a když sem se ho ptal jestli můžu jít teda aspoň do šopu, tak se vždycky nějak vykroutil a teď už se mi ani neozývá a tak sliboval jak si pěkně vydělám a hovno. Plus spousta dalších nemilých věcí které se museli řešit, protože s tím teprv začal, tak o hodně věcí neměl páru a čekal, že když sem vyšel ze školy, tak budu vědět úplně všechno, jenže to samozřejmě takhle nefunguje, ktomu abych dál rozvinul ten základ co sem dostal potřebuju praxi. Tak sem kolikrát ve svém volném čase musel obvolávat známé co se u motorek pohybují nebo hledat na netu, protože šéf o tom nic nevěděl a nebyl ani nějak ochotný potřebné informace zajistit. To sem to měl ještě 40km od baráku takže půl výplaty sem projel, takže fakt kšeft za všechny prachy :\
Mezitím sem přes léto ještě dělat v jednom servisu v UH. Brodě, tam byla situace lepší, protože to byl zaběhlý servis, takže majitel i jeho syn měli znalosti a praxi, takže když sem něco nevěděl tak mě řekli jak to mám udělat a nemusel sem nic složitě řešit. Navíc sem to měl 7km od mojí mladé tak sem spával u ní a ani sem moc neprojel. A taky sem tam měl lepší peníze a dával mi je každý den na ruku. Když byla práce nebyl problém vydělat 1000Kč za den, což si myslím je pěkné Ale i tak přišel podzim a nebyla práce ani tam. A stejně mi řekli, že ikdyž je práce, tak by se jim nevyplatilo mě normálně zaměstnat, takže jen dělat na černo. A tak mi to bylo řečeno i všude jinde
A v podobné situaci je i většina mých bývalých spolužáků po celé republice. Takže otevřít si svůj servis = sebevraždě. Za pár let už docela vím jak to v téhle brandži chodí. Ještě když sem byl ve škole tak sem chodil v Brně odpoledne na brigády do brněnských servisů a taky to nebylo moc růžové. Takže otevřít si vlastní servis je např. pro mě napřípustné. Jako jo, když bude kšeft a budete si to dělat sami, tak pěkně vyděláte, ale kolikrát se vám něco takového poštěstí abyste pořádně vydělali. Pokud chcete fungovat oficiálně a ne na černo doma v garáži, tak fakt nevím nevím :\ Víte kolik musíte platit jen za to, že ekologicky zlikvidujete odpad? To sou desítky tisíc ročně jen za tohle + spousta dalších věcí, různé odvody státu apod. Teď jestli narazíte na nějaké debilní sousedy, kterým bude vadit hluk a smrad z motorek a věřte, že takových blbečků se najde spousta, tak na vás pořád budou posílat hygienu a různé kontroly, což moc příjemné zrovna není. Teď potřebuje aspoň základní nářadí a vybavení: stojany a lavici na moto, gola sady, klíče, momenťáky, šroubováky, měřidla, přípravky na synchro na demontáž ventilů, umívací stůl, ponky a spoustu a spoustu dalších věcí. Samozřejmě, že mnohé de oželet, ale ta práce pak stojí za hovno, že to tak řeknu, stejně jako s levným nářadím. Když dojdete do nového servisu a už na třetí motorce co děláte se vám pojebe ráčna a šéf vám řekne:"když si ji chytíš takhle tak to tak moc nepřeskakuje a de s tím ještě povolovat", tak co si o tom máte myslet.
A hlavně v největší míře je to o lidech - ZÁKAZNÍCÍCH!!! Tím nechci říct, že ste takový všichni kdo máte motorku, ale většina lidí co jezdí na motorkách tak dnes bohužel smýšlí Každý by chtěl nejradši všechno zadarmo a co nejlíp udělaný. Vím že nové díly sou šíleně drahé (originální myslím), ale chceš jezdit tak zaplať, nebo motorku prodej a choď pěšky! Už sem takových borečků potkal co se jim dělala motorka, špatný díl by stál moc pěněz tak řekli ať to necháme tak, nebo se to řešilo jen nějakým kompromisem a pak za pár dní borec dojel, že se mu to zase posralo, že to bude reklamovat ať mu tam zadarmo dáme nové dílý atd. Nebo dneska si většina takovýchle chytráků chce dělat na moto všechno sami, tak za váma chodí a vyzvídají rady a z vás ještě dělaj blbe a pak dojdou, že si něco udělaly jak ste jim řekli a posralo se to, že ste debil a hovno tomu rozumíte. To mě dokáže fakt nasrat!!! Co jako čekaj, když na to doma nemej nářadí a ani zkušenosti, tak pak pláčou nad rozlitým mlékem. Já rozhodně o sobě netrvdím, že sem odborním, ve škole sem se sice naučil hodně věcí o kterých většina lidí tady (tím se nechci nikoho dotknout) nemá ani páru, ale i tak je to jen základ a postupem času teprv získám další zkušenosti a proto když někomu něco třeba doma dělám, tak s ním všechno konzultuju, řeknu mu na to svůj názor, nebo ho třeba pošlu za někým kdo je na to vybaven líp než já doma, ikdyž tím příjdu o možný výdělek, pro mě je na prvním místě udělat si trochu jmého. Dělám tuhle práci protože mě baví a ne že chci na ní zbohatnout. Např. kamošovi sem dělal koplet GO motoru na panelce, motor jak nový, chtěl sem za to 200Kč a on řekl že je to moc, že mě to nedá a peníze sem nikdy nevyděl. Jenže co dělat s takovým člověkem, pak vás u všech vašich známých pomluvý, že ste mu to udělat špatně ikdyž ne a bude s vás dělat debila, protože nebylo po jeho. A tohle je na tom fakt nejhorší, lidi samotní. Jako našli se i lidi, kteří mi rádi od sebe zaplatili ještě víc než sem po nich chtěl, protože byly spokojeni s mou prací, ale takových je bohužel málo. Když někomu doma dělám motorku snažím se fakt vyjít zákazníkovi co nejvíc vstříc a dělat tak abych neprodělal a vydělal aspoň něco málo na svou mašinu a třeba když dotyčnému motorku nespravím, tak si za práci neberu ani korunu, jen za díly. Ale takle bohužel jako servis fungovat nemužete, to byste rychle přišli na buben.
Trochu sem se rozepsal no, ale tak už nějaký rok se v tomhle oboru pohybuju a vím jak to chodí. Rozhodně tím nechci nikoho zvás odradit od toho abyste si otevřeli svůj servis, šop či bazar, ale tohle sou moje osobní zkušenosti, tak se na to připravte. Nevím možná, že v čechách je situace lepší než na moravě.
téda..pěkný popsání zivotní cesty
1 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
Takový můj malý případ. FZR 600/91=babička + jen výměna oleje.
Minule měnil olej nějaký doveda a dotáhl "na pecky" výpušťák. Povolit to nešlo, autogen už dnes nikdo nedrží. Po upnutí do stahovacích klempířských kleští se výpustní šroub oštěchtal, ale nepovolil. Následuje navaření přípravku CO-čkem - konečně se povolil, ale na vaně se objevila vlásenkovitá prasklina .
Takže vana dolů, zavařit 750,-Kč, nové těsnění 100,-Kč, výpušťák 150,-kč = práci, čas a 2x transport vany = nemůžeš počítat, protože jsi to "rozbil sám".
Pak vyměníš filtr za 150,- a olej cca 500,-. Co si za to říci??? Jen v dílech a dopravě máš
2150,-Kč a 1/2 dne si jezdil s vanou a 2,5 hodiny jsi co možná nejšetrněji povoloval výpušťák.
Takže to doplatíš ze svého a žádnou "starou vránu" servisovanou kdejakým neumětelem nechceš do smrti smrťoucí vidět.
To: Standum - jesli jsi se učil v Brně - adresu učiliště už nevím, tak s ředitelem jsem měl jednání ve věci školení a seznámil mne s výbavou učiliště.
Sakra = to je ráj na zemi!!! Krom veškerého myslitelného i nemyslitelného vybavení týkající se oprav aut, technologií (Tig, Vig...., lepení karosážských dílů skleetu hliníku atd.), špičková výbava na motorky, včetně jako třešničky na dortu 2x motorové brzdy, včetně motocyklové....!!!
To je zázemí jaké jsem ještě pohromadě neviděl!
S felku by učiliště mohlo servisovat stroje pro svět SBK.
Tohle zázemí však jinde NEEXISTUJE = to se nedá pořídit pokud neděláš pro "stát"(Opencard atd.). Takže víš co by bylo potřeba, ale musíš to zbouchat na koleně
Jo to přesně tam sem byl na škole, je to ISŠA Brno, Královo pole, Křižíkova 15. Je to tam ráj na zemi, to máš pravdu, docela mě aj mrzí že sem už vystudoval, bylo to tam super.
Jen náš obor na motorky sme měli veškeré vybavení za pár milionů, jenže všechno to šlo s dotací EU, takže to se pak buduje, že? Jako soukromník se na tuhle úroveň dostane asi malákdo :\
S tím co se ti přihodilo s FZR, to je zcela u nás běžná věc. Mě podobně zase vypeklo YZF750R, tehkl olej pod hlavou a motorka několik let stála, takže celkově ji rozchodit a vyřešit problém s olejem. Abys sundal hlavu, musíš vyvěsit motor z rámu, navíc hlava je složena ze dvou dílů, opravdu úžasné řešení u žádné jiné motky sem to zatím neviděl a doufám, že ani neuvidím! Potřebuješ speciální klíč abyses dostal na šrouby co drží hlavu, navíc jeden byl tak dorvaný, že sme několik klíčů zlomily než se nám podařil povolit. A ještě spoustu dalšího co mě na té motorce vypeklo a většina věcí jen proto, že před tebou to dělal nějaký blb a všechno dotáhl jak na tatrovce
1 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
mischa638>Mrzout> Tak doufám, že sem posloužil, že budeš mít večer zase o čem povídat
Kamosi jsou tady registrovany a pravidelne jezdi, takze si to prectou sami A proto diky!!! Na motkach si skoro vsechno delame sami, je teda pravdou ze nekdy metodou pokus omyl, ale poradit si nechame vzdycky...
1 reakcí na tento příspěvek Motodilna...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
mischa638>Tak aspoň že si necháte poradit Sou tací, co hovno ví a ještě s tebe budou dělat blbce
No tak treba VFR800Fi - 98 az 01 mam prolezly do sroubu a CBR600F 1998 a Bandita 600 kamosovo to samy To byla prvni vec co sem udelal kdyz privezli motky Rozebral jsem jim je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motodilna...
mischa638>Mrzout> Se svýma motorkama sem to taky udělal, to se pak pěkně naučíš a víš co kde je. Jen japonec už není jawa tak si člověk musí dávat bacha aby něco z nevědomosti nepos.... To už je pak balík, třeba na mou motorku stojí jen nový šopátka do karbců skoro 50000Kč! Nechápu co je na tom tak drahého? :\
A co to máš za mašinu?