2) Napadlo mě, že to cukání by mohla způsobovat přívěra? Je to blbost? Lanka na ní mi přijdou volnější než by měly být. Nastavení je popsaný v manuálu, ale moudrej z toho nejsem. U R1 je prostě na obrázku popsáno, že každý lanko má mít průhyb cca 2mm, bude to tady taky tak nějak? Popř. jak správně přívěru nastavit?
Tady video funkce přívěry
a tady průhyb lanek
3) Potřeboval bych vyměnit vzduchový filtr a napadlo mě koupit K&N filtr, který můžu pokaždý jen vyprat. Můžu ho tam dát, aby to fungovalo tak jak má? Motorka je v serii, žádné úpravy.
Moc díky za rady.
Naposledy editováno 22.12.2009 00:16:15
2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
Jinak tím,že tam dáš propustnější filtr (zhruba o 40%) tak za stejnou dobu při sání ti to s K&N nasaje víc vzduchu.Takže aby ta směs nebila chudá a lambda byla kolem 14,7:1,tak by se měl navýšit i podíl paliva ve směsi.Lambda-sonda by si to měla zařídit.
Naposledy editováno 22.12.2009 08:34:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
jinak KN tam dat muzes. ale ted presne nevim jak je to s tou propustnosti. oni uvadeji, ze maji vetsi propustnost o 40% proti klasickym vzduchovym filtrum. ale ted presne nevim, myslim si ale ze to neznamena, ze nasaje o 40 procent vice vzduchu. ale je logicke, ze ten vzduch ma mensi odpor pri nasavani, ale to nutne neznamena, ze se ho nasaje i vic. tohle je tema co uz se tu resilo hodnekrat a jeste tu nezaznela nejaka exaktni odpoved. podle me musi platit nejaka rovnice "kontinuity" cili pokud mas na vystupu seriove vyfuky, ktere maji prepazky a kladou vyfukovym plynum odpor, tak si nemyslim, ze na vstupu by to nasavalo vice vzduchu, pak by totiz tahle rovnivce neplatila... To tak nejaka rozvaha teorie. V praxi se to dela tak, ze spolecne s porizenim KN se davaji i ladene vyfuky, ty jsou otevrene a maji mnohem mensi odpor- pak si teda umim predstavit, ze pokud na vstupu a vystupu jsou mensi odpory proudeni plynu, motor se bude vice plnit ted budu trochu spekulovat a nevim jestli ma i benzin (diesel ma,protoze nema lambda sondu) tzv. "vahu vzduchu" ktera zkouma mnozstvi nasateho vzduchu a podle nej urcuje ridici jednotka mnozsvi vstrikovaneho paliva do vzduchu. Kazdopadne pokud nema ( to by bylo spise doplnkove ), tak se o to postara lambda sonda, ktera upravi, resp. navysi mnozstvi vstrikovaneho paliva k nasavanemu vzduchu, aby tento pomer byl zachovan. cili se i zvysi vykon motoru, ale i spotreba-byva to tak cca +0,5l na 100km.
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
Myswlim, ze to muze byt:
1. bud sestelovani plynu (ale tos rikal, zes delal )
2. jestli ma motorka jeste sytic, tak jestli neni trosku povytazeny
3. muze to do jiste miry delat i privera (ale ta by mela delsi odezvu, to neni takhle
skokove, ze by to odezva byla hned... :\ )
4. pak zadelany vzduchovy filtr
Já osobně kdybych šel kupovat nějaké věci do Suzuki, tak bych se ho mezi řečí zeptal. Takhle to dělám v Yamaze, že to co nevím a ani se nevyřeší na fóru, tak když jsu kupovat olejovy filtr, desky či něco jiného, tak to vždy zaokrouhlím o 50Kč víc a zeptám se, jestli můžu dotaz ohledně motorky. Vždy to byly treba takoveto teoreticke dotazy (jak mas s tim skubanim). Vždy dobře poradili. Ono by to stejně nebyl pro ně lukrativní kšeft. Stejně věděli, že s větším problémem tam stejně přijedu a tyhle "prkotiny" si muzu udelat sam. Jeden mechanik je tam uplne super a ten se vzdycky rozpovida a je to fakt hooodne dobry technik a i jako clovek je fajn!!! Kdyz jsem kupoval treba ten olejovy filtr, tak rikal at tu gumicku namaznu olejem nez to tam budu davat ( to jsem vedel, to je vseobecne znamy ), ale libi se mi moc ten pristup!!! Pokud je nekdo talkovy s Suze, tak to zkus probrat s nima, tady se to asi tezko vyresi... Oni maji skoleni, studovali obor, maji zkusenosti z praxe...
dewwil>Hmm, kdyby to bylo tak jednoduchý, že by si to upravovalo směs podle lambda sondy v celým režimu motoru, tak by nebyly asi powercommandery, ne? A váha luftu je jen u některých moto a zdaleka nefunguje tak jak v autě...
tak u PWRC si naprogramujes palivovou mapu v celem rozsahu, jak potrebujes. Je to laditelna ridici jednotka. Takže si upravis, do urcitych mezi, krivku prubehu vykonu. Tam na to hraje roli i zapalovani atd.
Taky se bavim jen o tom, ze lambda sonda, kterou je to GSXR vybavene se snazi zachovat ten pomer paliva a vzduchu ( kvuli emisim, pro spravny chod motoru, atd), tim ze zkouma spaliny a udrzuje urcity pomer. Ta krivka vykonu je v tomto pripade temer totozna ( bude mit o malicko nekde jinde jiny prubeh a bude mit posunuta v urcitych oblastech a zcela jiste v maximu nahoru ) s puvodni charakteristikou motoru. To je uplne neco jinyho preci nez PWRC...
Naposledy editováno 22.12.2009 10:58:23
2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
Jurawood>když nastanou takový otáčky a otevření klapky při kterých začíná být cítit odpor filtru tak lambda už je dávno mimo hru. Už se to tady probíralo 1001x . Lambda je jen kvůli emisím a RJ podle ní nedokáže přizpůsobit palivovou mapu dle typu filtru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
Jurawood>když nastanou takový otáčky a otevření klapky při kterých začíná být cítit odpor filtru tak lambda už je dávno mimo hru. Už se to tady probíralo 1001x . Lambda je jen kvůli emisím a RJ podle ní nedokáže přizpůsobit palivovou mapu dle typu filtru
palivovou mapu podle filtru rozhodne ne ale jak jsi rikal, je to kvuli emisim a kdyz neni spravny pomer nasavaneho vzduchu a paliva, tak ani nejsou "dobre" emise... Takze dava pokyn ŘJ a ta upravuje poměr vstrikovaneho paliva, az je zase optimalni pomer spalin... takze vskutku palivovou mapu neupravuje, ale mnozstvi vstrikovaneho paliva jo... to jsem ale psal...
Naposledy editováno 22.12.2009 11:37:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
sooky>palivovou mapu podle filtru rozhodne ne ale jak jsi rikal, je to kvuli emisim a kdyz neni spravny pomer nasavaneho vzduchu a paliva, tak ani nejsou "dobre" emise... Takze dava pokyn ŘJ a ta upravuje poměr vstrikovaneho paliva, az je zase optimalni pomer spalin... takze vskutku palivovou mapu neupravuje, ale mnozstvi vstrikovaneho paliva jo... to jsem ale psal...
to máš pravdu, ale zasahuje jen v určitém spektru ot/min, třeba do 3000otáček, pak už to nemá vliv a jede to podle přesně daných pal. map, které jsou nahrány do ŘJ výrobcem moto, tzn. že to jede na mapu dle origo filtru a výfuku, proto se dává PWCR při výměně filtru a laďáku, aby se případně obohatila či ochudila směs ve všech režimech motoru nad ty 3000otáček, kdy už lambda nic nekontroluje a neřídí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
dewwil>to máš pravdu, ale zasahuje jen v určitém spektru ot/min, třeba do 3000otáček, pak už to nemá vliv a jede to podle přesně daných pal. map, které jsou nahrány do ŘJ výrobcem moto, tzn. že to jede na mapu dle origo filtru a výfuku, proto se dává PWCR při výměně filtru a laďáku, aby se případně obohatila či ochudila směs ve všech režimech motoru nad ty 3000otáček, kdy už lambda nic nekontroluje a neřídí...
To viš s jistotou, ze to nekontroluje v celem rozsahu otacek? To se mi nejak nezda... :\ Proc by to kontrolovalo jen v nizkych, to musi kontrolovat pořád, ale treba uz pak do toho nezasahuje ridici jednotka. Tohle presne nevim, myslel jsme si, ze to sonda kontroluje a ŘJ upravuje vstik paliva v celem spektru otacek... To by tam jinak ta sonmda nemusela skoro byt, kdyby se, rekneme od 3t ot., jelo podle nahrane palivove mapy... Ale pokud to opravdu vis na 100%, tak to tak vezmem a je to vyřešené
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
Regulace podle sondy jede až do červenýho, ale jen s lechtáním plynu.
Kdykoliv víc přidáš tak jde mimo hru, směs by měla být cca 12,6:1 u benzínu
Durex>KN tam dát můžeš.Ale nevím,co na to motor se sériovýma výfukama.Když jsem kupoval Busu,tak měla origo laufy a BMC filtr (To je konkurence K&N) a nebilo to ono.Když sem startoval studenou motorku,tak jsem musel dát sytič,jinak chcípla.Po montáži samo-domo laďáků je to o něčem jiném.Nastartuju bez sytiče kdykoliv.
Jinak tím,že tam dáš propustnější filtr (zhruba o 40%) tak za stejnou dobu při sání ti to s K&N nasaje víc vzduchu.Takže aby ta směs nebila chudá a lambda byla kolem 14,7:1,tak by se měl navýšit i podíl paliva ve směsi.Lambda-sonda by si to měla zařídit.
Pyčo takový hrubky "a nebilo to ono" a "směs nebila chudá" , že tě huba nebolí (a pro rejpaly "pyčo" píšu s tvrým "y" aby to nebylo sprostý slovo )
Naposledy editováno 22.12.2009 15:07:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
Jurawood>Ne podle otáček ale podle otevření škrtící klapky
Regulace podle sondy jede až do červenýho, ale jen s lechtáním plynu.
Kdykoliv víc přidáš tak jde mimo hru, směs by měla být cca 12,6:1 u benzínu
tohle beru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
Ten snímač polohy škrtící klapky by ale musel nastavit servis nebo ne?
Ladis1> Právě, v zatáčkách je to nepříjemný...
Naposledy editováno 22.12.2009 19:07:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
sooky>tohle beru
ber i od Murkina, ten motorky ladí
1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
Přívěru už jsem nejspíš vyřešil, zkusil jsem to ještě jednou podle manuálu a konečně jsem to snad pochopil, zítra to dodělám a snad bude fungovat správně, doteďka to muselo mít hroznou prodlevu, kvůli volnému lanku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |