Obecne se ma za to, ze na silnici jsou vhodnejsi lite rafky (resp. cela kola) a mimo asfalt kola vypletana. Udajne proto, ze lita kola maji mensi neodpruzenou hmotnost, umoznuji provoz bezdusovych gum, ale jsou mene odolne poskozeni. Dratena kola maji mit vyssi pruznost a lepsi odolnost proti poskozeni.
Jenze... nevim uz kdo to kde psal, ale udajne jsou lita kola tezsi nez dratena. Nemel jsem moznost to porovnat, ale mozne to je. Provoz bezdusaku jde i na dratenych kolech, pokud jsou vhodne tvarovane rafky.
Za mych temer 60 tis km cestou necestou (tak dobre, cestou toho bylo rekneme 95%, ale i tak to dela okolo 3 tis km zcela mimo asfalt) mam lita kola ruzne obouchany a omlaceny, ale stale rovny (tuk tuk, doufam ze tomu tak bude i nadale) a to se jedna o motorku radove 1,5 az 2x tezsi, nez ostatni, na kterych mam dratena kola.
Naopak dratena kola se mi nikdy nepodarilo dostat do rovneho stavu natrvalo. Pokud je kopnuty rafek, centrovani pomoci dratu nepomuze, takze prichazi na radu jedine hruba sila. Kdyz k tomu pripoctu obcas praskly drat, mam pochybnosti o lepsi pruznosti tohoto reseni.
Takze... proc se vlastne na silnicni motorky davaji lita kola? Je to skutecne kvuli lepsim vlastnostem, za coz se plati zpravidla vyssi cena (pokud je vyber, byvaji lita kola za priplatek), nebo je to jen o tom, ze vypadaji lip, pritom jsou tezsi a protoze jsou vyrobne jednoduzsi, jsou pro vyrobce levnejsi a zakaznik plati jako by mel neco extra?
Povedlo se nekomu kopnout rafek liteho kola tak, ze se da predpokladat, ze by to vypletane kolo prezilo bez ujmy? Nebo je to jen o tom, ze se pocita, ze vypletane kolo jde rozplest a rafek vymlatit aspon zhruba do puvodniho tvaru, praskle draty jdou vymenit a tak i po relativne velkem kopanci je mozne v podstate svepomoci motorku znovu zpojizdnit, coz je u litych kol vylouceno?
1 reakcí na tento příspěvek Lita nebo vypletana kola?
To jsem našel v sešitu ze střední. Něco na tom možná bude :/
2 reakcí na tento příspěvek Lita nebo vypletana kola?
Pokud budeš s motorkou skákat, tak si představ dopad na kola a rozložení sil u třeba 3paprskového liťáku a u drátového kola. U liťaku dojde k deformaci, kdežto u drátovýho ten velký počet drátů přenese dopadovou sílu do celého ráfku a v tom je ten fígl. Drátové kolo snese velké deformace a lité ne.
Další věc je ta, že přední kola endur mají velké průměry a tak i ta menší váha dratovýho kola je velký plus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
Jinak samozřejmě, drátěný kola jsou pružnější a nedaj se an ně většinou dát bezdušovky(vzduch uteče skrz dráty). JInak jezdím v terénu hodně rychle, párkrát ty kola dostyla dost velkou ránu, ale excel drží zatím bez problému. Jsou asi taky kola a kola. Liťáky na jawě nejsou stejný jako liťáky na R1
srovnavat litaky na jawce klidne muzes, jawa je nakupuje odnekud z italie, jen ted z hlavy nevim znacku.
v soucasnosti mam na predku na yawaze duralovy DID vypleteny na klasicky jawsky buben a ani to nezabranilo tomu, aby se nezkrivil :(
Na to abys moh pouzivat bezdusovky potrebujes rafky, ktere maji zachyty dratu po stranach.
1100Virago> Igor ma na bramborovi rafky duralovy, takze vystipnuti hrozi zrovna tak. Samosebou pokud v nich mas dusi, je tam urcita sance, ze na tom pujde jet dal, ale zrovna bawa davaji seriove bezdusove rafky i na dratena kola.
1 reakcí na tento příspěvek Lita nebo vypletana kola?
výplet je vzásadě k ničemu je to jen pózeřina a hned jak seženu tak dávám na DR-Ztko liťáky *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
Jawaweb> jj, 21" liťák by bylo dobrý masox :thmubup:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
no ale ještě poznámka k bezdušákům... i do kol se špicema se dnes dají namontovat bezdušáky. jsou dvě varianty.
stará že se místo duše vkládala poliuretanová nebo taková pěnová vložka používali ksme to u krosových motorek.
a nová jsem četl že teď existuje nějaká varianta jakoby vložka z moc moc malých vzduchových kuliček (nebo balonků) takže i když ti v poušti nekde v extrem podmínkách něco gumu propichne tak vlastně můžeš pokračovat v jízdě....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
Nedovedu si predstavit ji obouvat s necim, co se chova jako duse nafouknuta na pozadovany tlak. Je jasny, ze pro zavody, kde proste pruraz klasicky duse znamena nedokonceni to smysl ma, ale pro normalni pouziti si to fakt nedovedu predstavit :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?
TA je na muj vkus moc drahej, mohutnej, tezkej, vysokej a v krizovej situaci tim padem nemotornej, bo z nej nedosahnu na zem tak jak bych potreboval :( A podvozek ma zase tak dokonalej, ze nemam potrebnou odezvu - nemam na nem pocit ze jedu rychle ani v rychlostech na rozbity polnacce ne prave bezpecny :puke:
Jednobuch nechcu (by to byl krok zpatky), bawo misto dvouvalcovyho 800GS predstavilo Geckovou radu, takze co jinyho?
1 reakcí na tento příspěvek Lita nebo vypletana kola?
1 reakcí na tento příspěvek Lita nebo vypletana kola?
Proto uvažuju, že jako klidně by mi mělo stačit obyč GS ale co se týče těch kol, tak tam přesně nevím, nejsem si úplně jistej, zda ty loukotě někde rychle neoddělám.
Jinak spousta GS je na litých kolech a vydrží to hodně, ale je to o štěstí...