globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lita nebo vypletana kola?
 
13.6.2007 v 12:12
Uz nejakou dobu mi vrta hlavou otazka, jake jsou vyhody litych kol oproti dratenym vypletanym a naopak... a dnes rano pri cisteni predniho rafku a konstatovani, ze je uz zase bouchly (nekde na trase Plzen - Hradec a zpet) se mi to vratilo na mysl.

Obecne se ma za to, ze na silnici jsou vhodnejsi lite rafky (resp. cela kola) a mimo asfalt kola vypletana. Udajne proto, ze lita kola maji mensi neodpruzenou hmotnost, umoznuji provoz bezdusovych gum, ale jsou mene odolne poskozeni. Dratena kola maji mit vyssi pruznost a lepsi odolnost proti poskozeni.

Jenze... nevim uz kdo to kde psal, ale udajne jsou lita kola tezsi nez dratena. Nemel jsem moznost to porovnat, ale mozne to je. Provoz bezdusaku jde i na dratenych kolech, pokud jsou vhodne tvarovane rafky.

Za mych temer 60 tis km cestou necestou (tak dobre, cestou toho bylo rekneme 95%, ale i tak to dela okolo 3 tis km zcela mimo asfalt) mam lita kola ruzne obouchany a omlaceny, ale stale rovny (tuk tuk, doufam ze tomu tak bude i nadale) a to se jedna o motorku radove 1,5 az 2x tezsi, nez ostatni, na kterych mam dratena kola.

Naopak dratena kola se mi nikdy nepodarilo dostat do rovneho stavu natrvalo. Pokud je kopnuty rafek, centrovani pomoci dratu nepomuze, takze prichazi na radu jedine hruba sila. Kdyz k tomu pripoctu obcas praskly drat, mam pochybnosti o lepsi pruznosti tohoto reseni.

Takze... proc se vlastne na silnicni motorky davaji lita kola? Je to skutecne kvuli lepsim vlastnostem, za coz se plati zpravidla vyssi cena (pokud je vyber, byvaji lita kola za priplatek), nebo je to jen o tom, ze vypadaji lip, pritom jsou tezsi a protoze jsou vyrobne jednoduzsi, jsou pro vyrobce levnejsi a zakaznik plati jako by mel neco extra?

Povedlo se nekomu kopnout rafek liteho kola tak, ze se da predpokladat, ze by to vypletane kolo prezilo bez ujmy? Nebo je to jen o tom, ze se pocita, ze vypletane kolo jde rozplest a rafek vymlatit aspon zhruba do puvodniho tvaru, praskle draty jdou vymenit a tak i po relativne velkem kopanci je mozne v podstate svepomoci motorku znovu zpojizdnit, coz je u litych kol vylouceno?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?

13.6.2007 v 15:18 | Nahoru | #1
Vespa>mam doma 21 liťák.. ale na auto

no ale ještě poznámka k bezdušákům... i do kol se špicema se dnes dají namontovat bezdušáky. jsou dvě varianty.
stará že se místo duše vkládala poliuretanová nebo taková pěnová vložka používali ksme to u krosových motorek.
a nová jsem četl že teď existuje nějaká varianta jakoby vložka z moc moc malých vzduchových kuliček (nebo balonků) takže i když ti v poušti nekde v extrem podmínkách něco gumu propichne tak vlastně můžeš pokračovat v jízdě....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lita nebo vypletana kola?

13.6.2007 v 15:23 | Nahoru | #2
Mega-CZ>Zlatá duše, za pul hodiny to vyměníš a jedeš dál.

(reakce na) Lita nebo vypletana kola?

13.6.2007 v 15:34 | Nahoru | #3
Mega-CZ> Vlastni zkusenost s tou mouse nebo balonkovou metodou nemam, ale me osobne staci, kdyz musim prezouvat dusovou gumu montpakama a pak ji ukecavat, aby sedla na rafek jak ma.

Nedovedu si predstavit ji obouvat s necim, co se chova jako duse nafouknuta na pozadovany tlak. Je jasny, ze pro zavody, kde proste pruraz klasicky duse znamena nedokonceni to smysl ma, ale pro normalni pouziti si to fakt nedovedu predstavit :(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist