1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
Ty máš ale dvouvál a nový :D to když to na mě příjde u FZ 1 tak taky ne :lol: :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
Tak to soráč to jsem si fakt nevšiml :shy: - kolik teda tobě? :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
Tak za prví je to vodník :lol: :lol: :lol:
Ale jinak s tebou souhlasím přesně jsem si to myslel že je tam ten jeden na tu práci sám :) a tak se roztahuje a smršťuje. Motor už byl rozebírajnej to je na něm vidět ale ještě jsem ho neotevřel abych zjistil co těsní a co ne. Má najeto skoro 70 tis. :marod: tak to jde ne :|
Tak za prví je to vodník :lol: :lol: :lol:
Ale jinak s tebou souhlasím přesně jsem si to myslel že je tam ten jeden na tu práci sám :) a tak se roztahuje a smršťuje. Motor už byl rozebírajnej to je na něm vidět ale ještě jsem ho neotevřel abych zjistil co těsní a co ne. Má najeto skoro 70 tis. :marod: tak to jde ne :| [/quote]
oh, sorry, ja jsem myslel ze starý KLR byli vzducháče ;)
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců
no jo, ale než zestárne, tak ho ten motor sežere :D
3 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců
Yankee_BiG píše: u technologicky starších jednohrncovejch motorů který mají už dost naběháno je vždycinky nějaká ta spotřeba oleje. Pokud se člověk o koně nestará a stroj je servisně zanedbán tak sou pak případy kdy to baští skoro litr maziva na 1000km - zde však si může majitel nadávat tak maximálně sám sobě. Buďto koupil starou olítanou a neservisovanou vránu nebo počet motohodin jednotlivejch dílů který mají vliv na těsnost olejovýho systému je už dávno ko. Dost lidí říká že obzvlášť třeba big jako největší jednohrnec žere olej jako prase - ale je to jenom o tom v jakým stavu má majitel stroje srdce motocyklu.
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 11 | 16.5.2023 v 20:13 Julip2 |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |