paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Buell XB9S Lighting
22.4.2009 v 09:32
Na co si dát při koupi pozor , servisní intervaly , zkušenosti s bullíkem...

Koupě Buell XB9S Lighting

23.4.2009 v 11:42 | Nahoru | #31
chlapi a to nevíte jak to bolí mě u srdíčka když ho vidím v takovém stavu v garáži. největší starost mi dělá to svaření ostatní je už jen o dílech to už bude hračka. jak to ( jestli to ) nechám zavařit pokud to pujde dám vám určitě vědět. třeba se tu někdo ozve kdo s tím más osobní zkušenosti. čao

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

23.4.2009 v 15:02 | Nahoru | #32
Škoda, že bydlíš tak daleko... Soused tyhle věci dělá a je to fakt borec... umí právě i tyhle slitiny s hořčíkem... Teď nevím, jak se přesně ten materiál jmenuje, ale dělali se z toho litý kola na soutěžní škodovky (130 RS a pod.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

23.4.2009 v 15:52 | Nahoru | #33
WenCa> hmm to je fakt škoda je to pekelně daleko.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 15:26 | Nahoru | #34
alfin77> dnes jsem se bavil s kámošem , jde to vařit bez problémů a musí na to být extra přídavný materiál , jedna tyčka stojí tři kila... a je to borec co má doma rovnací stolici a hlavně vaří... a hlavně je to směr Velké Karlovice , tzn máš to kousek... přes dva kopce...

Naposledy editováno 24.04.2009 15:49:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 18:05 | Nahoru | #35
kovis.13> DIIIIIIIIIIK moc za info udělal jsi mi fakt radost. myslíš že by jsi mohl nějak sehnat kontakt na toho pána? kurňa já su tak ščastnéééééééé super je že má i stolici na rám aspoň nemusím vymýšlet kam to zavést a zabiju 2 mouchy jednou ranou. super díík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 19:04 | Nahoru | #36
alfin77> maká se mnou a v pondělí ti to můžu předběžně domluvit...a dám ti vědět... ok?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 20:02 | Nahoru | #37
kovis.13> no po pravde já se do opravy budu pouštět asi později teď ještě ležím a ještě chvíli budu v létě mám stěhování takže bulíka budu asi řešit až potom všem. ale poprosím tě zeptej se ho jestli se do toho pustí jestli si na to troufne, že mu klidně pošlu fotky co je potřeba navařit atd. a já už bych mu pak zavolal s předstihem a domluvil se s ním. třeba to nevydržím a nechám to udělat dřív, ale nechci teď raději nic domlouvat, když nevím co bude. ale jasně zeptej se ho v pondělí a napiš mi dík moc. jinak jestli toho bulíka koupíš napiš co a jak. myslím že mám někde odkaz na manuál.( v anglictině )čao

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 20:29 | Nahoru | #38
alfin77> v pondělí se ho jen tak nezávazně zeptám jestli by se do toho pustil ,a bude to asi o tom že bys to u něj nechal stát , on si vyfrézuje ten uchyt a přivaří ho tam nový, moje zkušenost s tímhle typem oprav , ale to bych za něj nerad řešil... Jinak má doma dvě motorky a rozjednanou koupi třetí ze které si chce postavit okruhovku , takže vcelku zodpovědný pacient... tzn i rozumná cena , ale to za něj taky nehodlám řešit...bo já nezpočítám náklady. můj E-majl si opiš z profilu a dej z předstihem vědět až to bude aktuální a já ti na něj zprostředkuju kontakt...

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

24.4.2009 v 23:13 | Nahoru | #39
kovis.13> ok ještě jednou díkes. určitě se ozvu

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

28.4.2009 v 08:50 | Nahoru | #40
Bond_age> Ahoj, co se týče pneu, omlouvám se, mám teď na zadní najeto 9 000km, dával jsem jí tam v 8 000km a teď mám skoro 17000km a je pravda že střed je dost ojetej, nikoliv však ještě na plátno. Nenatočím už však na ní moc km, to ne. Jezdím asi normálně, občas si projedu zatáčky zostra, občas po zadním, více po předním, zkrátka jak kdy, rozhodně nikdy negumuju apod. Jezdím spíše sám, vloni jsem na týhle pneu byl v Chorvatsku a to bylo pohodovým tempem což asi mělo velký vliv na celkovou výdrž. Co se týče spolujezdce, je to na ježdění kolem komína ale na delší cestování je pak problém hlavně s tím, že když si sedne dozadu spolujezdec, není místo na brašny. Co se týče řemene, ano asi by se měl udržovat ale já to doposud flákal. Je to chyba a napravím to. Už jsem si i říkal že ten řemen by chtěl taky trochu lásky.... Díky za radu.. Měj se hezky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

28.4.2009 v 08:54 | Nahoru | #41
alfin77> Ahoj, to bohužel nevím. Mohu Ti pomoci se vším, jak psal tady jeden pilot tak u nás ve Svatoňovicích je opravdu šikovnej svářeč, znám, vyzkoušel jsem. Díly bych se asi kouknul na seznam těch dílů co mají v HD ve výprodeji, třeba se Ti bude něco hodit..jak asi víš, info na buellriders.cz ve fóru. Pokud by jsi něco potřeboval, cokoliv, napiš. Možná by se dalo i něco sehnat z USA, mám tam pár přátel... Kdyžtak dej vědět, ahoj a brzy se uzdrav!!

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

28.4.2009 v 09:21 | Nahoru | #42
Rafan.> ahoj díkes za přání a za rady na ty náhr. díly na buellriders jsem se díval akorát že je tam mají pod nějakýma kódama a ja prd víc co který znamená. zkrátka potřebuju přední světla a hlavně ten odlitek nebo co to je prostě to co drží ta světla budíky zapal. a atd. jinak spoustu věcí budu řešit přes ebya mam v rodinu v německu a dá se to tam sehnat za babku. hlavně mám bobky aby nebylo něco s rámem, ale to zjistím až se postavím na nohy a někam to zavezu na stolici....

Koupě Buell XB9S Lighting

7.5.2009 v 20:18 | Nahoru | #43
Bullík XB9 Lighting je v garáži... ještě ty srágory na dopravním příští týden a pak už jenom serpentýny v Beskydech...

Koupě Buell XB9S Lighting

7.5.2009 v 22:04 | Nahoru | #44
gratulace

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

8.5.2009 v 14:45 | Nahoru | #45
tak super velká gratulace vítám tě mezi námi nějaké fotky by nebyly?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

8.5.2009 v 19:45 | Nahoru | #46
alfin77> Byly zatím pár kousků...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

9.5.2009 v 11:05 | Nahoru | #47
kovis.13> pěkný žlutá mu sluší. je to ten co má ty jiné světla? myslím že z luhačovíc? měla ho holka ze zlína od Viperů. myslím že jsi koupil dobře hlavně za tu cenu co byla na netu si myslím že super. tak ať ti dělá jen radost určitě se někde potkáme jak ho dám dohromady čao

Koupě Buell XB9S Lighting

9.5.2009 v 23:38 | Nahoru | #48
Taky jsem na něj koukal, jen tem předek se mi nelíbí, tam musí být dvě velký kulatý oči

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

10.5.2009 v 07:49 | Nahoru | #49
alfin77> Jak říkáš ... za ty peníze v klidu , má svoje mouchy ale to už řeším , pomalu se vracel plyn a pár dalších drobností které potřebevaly dodělat a vyčistit... např gumové podložky pod kapoty a kostra na dálkovém světle... komplet jsem ho odstrojil skontroloval a vyčistil, myslím že mu to víc než prospělo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

10.5.2009 v 09:15 | Nahoru | #50
kovis.13> dřívější majitel tomu bulíkovi evidentně moc péče nedával.no teď se to změní co? zaslouží si to THE BEST MOTO !!!!!!!!! Pravda až na ty světla ty se mi tam nelíbí origo je hezčí, ale to je jen můj názor. tak si ho pořádně užívej čao

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

10.5.2009 v 11:51 | Nahoru | #51
alfin77>Jaký do toho leješ olej? motor, převodovka? a mám ještě dotázek primární převod je taky řemen , nebo řetěz?

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

10.5.2009 v 19:07 | Nahoru | #52
kovis.13> ahoj primár je myslím řetěz,ale nechci ti kecat a olej sem v převodovce neměnil jinak motorový mám origo harley-davidson, ale mám tu plechovku v garáži takže hodnoty a presný typ ti napíšu zítra. jinak všechno řeším přes kluka z Iron moto ze starého města - dělá harleye i buelly a rozumí tomu. tady máš kontakt poradí ti s čímkoliv:+420572542916 - to je na prodejnu a tohle přímo mob. na něj:603931888
aztím čus , kdyby cokoliv napiš pokusím se poradit

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

10.5.2009 v 19:23 | Nahoru | #53
Jo jo . Fleka dobře znám a uplně mi vypadl ze spektra servisáků co dělají H-D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

9.6.2009 v 13:29 | Nahoru | #54
kovis.13>
Čus, možná, že už asi reaguji pozdě, ale alespoň to zkusím, třeba to někom,
kdo má doma Bulíka pomůže.

Takže do Bulíka se leje olej jednak do motoru s převodovkou
(otvor v zadní kyvce) a zadruhé do prostoru primárního řetězu
a spojky (otvor je horní menší krytka na levém krytu motoru).
Zároveň otvor slouží pro kontrolu napnutí primárního řetězu
(řetěz má mít při studeném stavu výchylku 13 mm - kontrola každých
16000 km).

Do motoru a převodovky je náplň 2,4 l (měnit po 8000 km nebo po 1 roce).
Specifikace 20W-50 min. API SG (SL je ideál) a určitě JASO T 903 MA (pro hydraulické ventily). Výrobce schvaluje minerál, doporučuje polosyntetiku.

Do primárního řetězu a spojky je náplň 0.95 l (měnit po 16000 km).
Typ SAE-80 (minerál), nebo SAE-90 (polosyntetika).
Vždy dodržet specifikaci GL-4 ! Výrobce schvaluje minerál, doporučuje
polosyntetiku.

Já do Bulíků jednoznačně doporučuji motocyklovou polosyntetiku,
výrobců je mnoho, mám dobré zkušenosti např. s MOTUL ESTER 5100, protože
je lehce dostupný a cenově přijatelný. Tento olej doporučuji použít i pro
primární řetěz se spojku, jednotný olej pro Buelly doporučuje i samotný dvorní
dodavatel H-D, firma Screamin Eagle, od které je vynikající např. typ SYN3.

NA CO SI DÁT BACHA:

1/ Nelít do Buellů syntetiku, protože motor na to není stavěn (OHV, hydroštely,
simerinky) a navíc rozpustí předchozí usazeniny a zvýší se vám spotřeba
oleje (klidně 300 ml na 1000km). Je to jako házet perly sviním.

2/ Do primárního řetězu nelít olej, který nemá přísadu pro moto spojky.
Spousta "Jarinů" si myslí, že dá bulíku to nejlepší a do primáru
naleje syntetiku pro převodovky a neví, že je tam společná lázeň se spojkou.
Když jim začne klouzat spojka, tak začnou obtěžovat s odmaštěním
lamel spojky.

3/ Kontrola stavu oleje je u Buellů specifická. Olej v motoru klasicky prohřát a potom
chvilku počkat na skapání oleje (max. však 10 min.) a u rovně stojícího motocyklu
provést měření hladiny oleje (měrka plně zašroubovaná v kyvce). Pokud někdo provede
měření stavu hladiny až po zchladnutí motoru, tak olej z kyvky steče do níže položeného
motoru a na měrce se ukáže nedostatek oleje.
Neznaboh si poté z neznalosti myslí, že má oleje nedostatek a dolije ho (rozdíl hladin
však může v důsledku činit až 0,5 l oleje!) riziko poškození hydraulického ovládání
ventilů je poté u Buellů značné a bohužel dost časté. Při koupi Buella si prosím pečlivě
poslechněte chod hydroštelů.

Pokud jsem otravoval, tak se omlouvám, pokud mi nevěříte, tak se poraďte s odborníkem.
S odborníkem na H-D, neboť mějte na paměti, že Buell je jen vyladěný prehistorik s technologií našich otců a TOP produkty pro "rejžové" stroje jsou mu spíše na škodu!
Aleš.

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

9.6.2009 v 20:11 | Nahoru | #55
XB12> čus díkes za info hodí se vždycky. bulík není top technologie ale má srdce a to pochopí jen ten kdo ho má doma v garáži .

Koupě Buell XB9S Lighting

10.6.2009 v 07:24 | Nahoru | #56
Taky dík vyšerpávající výklad...

Koupě Buell XB9S Lighting

17.6.2009 v 11:46 | Nahoru | #57
2 XB12- sorry, ale píšeš několik celkem slušných kopanců.
1)olejová náplň je společná pro převodovku a primár. Ne pro převodovku a motor.
2)Syntetiku ANO . Syntetický neznamená řídký. Právě tebou zmiňovaný olej Screaming Eagle SYN3 je plná sysntetika specifikace SAE 20W-50. Dává se jak do motoru, tak do převodovky. V H-D se tím prodlouží výměnný interval v převodovce na 32000km. Pro BUELLy to bohužel neplatí. Syntetika je lepší, protože se při vysokých teplotách nepřepaluje. A že mívá zadní válec problémy s chlazením a topí jako kráva víme všichni, kdo máme pravé stehno a uši po dojezdu . Určitě je SYN3 skoro to nejlepší, co tam můžete nalejt. Cena něco přes 500Kč/litr je sice odstrašující, ale za klid to stojí. Ideální interval pro přechod na syntetiku je druhá servisní kontrola na 8000km. To už je motor slušně zajetej. Zpátky na minerál už nelze.
3)Výška hladiny motorového oleje se měří, když je motorka opřená na stojanu!! ne svisle stojící. Pak právě ukazuje málo oleje.
Nemám sice bulíka moc dlouho, ale kolem H-D se motám od malička a čerpám právě od mechaniků H-D.

Koupě Buell XB9S Lighting

17.6.2009 v 13:31 | Nahoru | #58
fedas - zajímavý s tím měřením oleje.... máš nějaký podklady pro to co tvrdíš?

Koupě Buell XB9S Lighting

17.6.2009 v 14:16 | Nahoru | #59
Četl jste někdo servisní nebo uživatelský manuál?
Výňatek:

Ride motorcycle for approximately 10 minutes to ensure the
oil is hot and the engine is at normal operating temperature.

1. The motorcycle must be on level ground, on the sidestand
,(na postraním stojanu) with the engine off.

2. See Figure 1-3. Unscrew and remove dipstick from oil
tank/swingarm filler hole. Wipe dipstick clean.

3. Insert dipstick into oil tank filler hole, screwing dipstick in
completely. DO NOT OVER TIGHTEN.

Naposledy editováno 17.06.2009 14:18:24

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

24.6.2009 v 16:14 | Nahoru | #60
TO: fedas + Vali
Zdar kolegové, pokusím se reagovat na vaše podměty chronologicky, jak byli uvedeny:

1/ olej u primáru je skutečně jen pro primár+spojku viz foto zde:



Opravdu jsem nenašel v bloku motoru otvor, kterým by mohl olej proudit
do převodovky a zpět a navíc by ho muselo něco hnát (řetěz těžko).
Pokud mne přesvědčíte o opaku, tak budu velice rád, neboť každý se může splést
a já se rozhodně za neomylného nepovažuji.

2/ SYN3 rozhodně není full syntetika, ačkoliv to výrobce vehementně prohlašuje
i na svých stránkách a H-D to tak i prodává. Problém je v tom, že dle evropských
měřítek "full sin" olejů, je SYN3 polosyntetika, viz. tento opravdu dobrý článek na
V-rod community z roku 2003, který vzbudil poprask a ke kterému se výrobce SYN3 odmítl
vyjádřit:



3/ S tím měřením hladiny oleje jste mě opravdu dostali, protože to je rozpor mezi
uživatelským a servisním manuálem. Navíc jestli se má měřit hladina oleje při nakloněném
motoru, tak je Buell snad první motocyklový motor u kterého se má olej takto měřit.
Z praxe mám vyzkoušeno, že pokud je na měrce oleje při postavené motorce na bočním
stojánku olej na min., tak se při náklonu motorky při jízdě v zatáčce rozsvítí kontrolka
oleje. To se ale dle servisního manuálu stát nesmí!.
No teda, celý mi to vrtá hlavou, prověřím to a dám vědět. Zkuste se někdo taky postat u
servisáků v H-D.

Naposledy editováno 24.06.2009 16:17:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tak kterou Yamaha V MAX, Buell XB9S Lightning, MV Agusta Brutal... pit94 8 11.1.2021 v 12:06 Johny_Servis
Údržba řemene Buell XB9S Lightning Rafan. 29 15.8.2015 v 12:25 MorfijumHD
ECMspy Buell XB9S Lightning marnej 14 2.3.2014 v 18:42 EdasDC
oprava motoru Buell XB9S Lightning alfin77 28 15.10.2013 v 11:00 alfin77
Rozdíl Buell xb9 a xb12 Buell XB12S Lightning, Buell XB9S Lightning Racer21 19 25.8.2013 v 15:47 Chose1100


TOPlist