Případně porovnání na brzdě. Jde mi jen o to na co je určen, nepotřebuji nic složitě ladit s PC5-6 a podobně.
Naposledy editováno 14.02.2023 08:52:34
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
Taky by mě zajímalo, co to dělá.
Má to obohatit směs. Standardně při řízení bohatosti lambdou osciluje poměr AFR někde mezi 15 a 14, se střední hodnotou kolem 14,5 - 14,7. Chytrá věc nesmí vyrobit stav, kdy by ECU vyhodnotila závadu a signál z lambdy musí stále oscilovat mezi 0,9 V (AFR 14, bohatá směs) a 0,1 V (AFR 15, chudá směs). Chytrá věc bude pravděpodobně říkat ECU, že na lambdě je 0,1 V, už v okamžiku, kdy skutečné napětí klesne na 0,5 V. Bohatost tak bude oscilovat mezi AFR 14 - 14,5 a celkově bude střední hodnota blíž těm 14.
Jakoby byla ta lambda sonda pokažená. V reálu, když se lambda pokazí, tak většinou obráceně, je "líná" spadnout na těch 0,1 V a ECU ochuzuje.
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
Stejný zapojení - obelhávač lambda sondy. Výkonově změna neměřitelná, pocitově jen tehdy, když jsem si vzpomněl na cenovku a potřeboval si to před sebou nějak obhájit .
Ale bacha, u mý motorky to pomohlo vyhladit tvrdý přechody mezi zavřeným/otevřeným plynem, takže motor jde o něco hladčeji. To je vše. Zkoušel jsem i pootevřenou variantu sání (vyšší vstupní otvor do airboxu, původní filtr) a ani tehdy výkonově žádná změna.
A možná ten můj motor prostě jen nemá další výkonovej potenciál...
Za sebe bych volil obelhání toho čidla AIT.
Zkus najít nějaký praktický zkušenosti v zahraničí, u BMW to podle nich funguje dobře.
Naposledy editováno 15.02.2023 09:43:43
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
Aj s ladenými koncovkami s db killermi.
Chlapik sa s tým trocha pohral na brzde a nárast MK dole bolo cítiť. Teda hlavne pri rozbehu.
A zrejme to, pocitovo, troška znižuje ucukanosť plynu dolu.
Celkovo to všetko(+100-vka benzín) na brzde ukázalo výkon o 7% a MK o 10% oproti papierovým hodnotám.
Motku som ale v sériovom stave na brzde nemal.
Mám aj nejaké grafy,keby si chcel....
Spotreba +- rovnaká.
Naposledy editováno 15.02.2023 10:04:12
Ovlivnit bohatost to totiž může pouze v režimech, kdy ECU pracuje se signálem z lambdy, takže většinou jen v ustálených režimech a částečném zatížení. Čím vyšší Euro emisní skupina, tím větší je rozsah režimů, kde to má vliv.
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
Najprv som len vymenil koncovky. Odmerané na brzde. Graf. Potom som nahodil RBE. Zmena pocitovo takmer žiadna,akurát možno motor menej ucukaný na plyne. To by sme mohli prisúdiť eventuálne aj tomu placebu.
Ale nič zásadné. RBE som mal naštelovaný podľa návodu. Chlapík to potom prestavil na brzde trocha ináč. Vraj,nech to má odspodu lepší ťah. A tam už zmena pri rozbiehaní bola poznať. Predtým bol rozbeh taký nemastný-neslaný,bolo treba viac plynu. Po novom cítiť ťah už na voľnobehu,keď púšťam spojku.Zároveň nameral vyšší MK od minula. Graf. Potom som tam ešte dal KN a zasa to našteloval ináč. Graf. Tam už veľká zmena nenastala,akurát sa mi zdá,že motor išiel ľahšie do otáčok a menej vibroval.
Chceli sme tam dať PComander,ale zrovna pre môj typ motorky sa nevyrábal.
A keďže nie som odborník,vyhradzujem si právo na hlásanie dezinformácií,hoaxov a poplašných správ!
Naposledy editováno 15.02.2023 11:09:15
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
U toho posledního grafu mně připadne ta křivka víc vyhlazená. Zmizí lokální minima a maxima a hned to líp vypadá.
2 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
No veď o tom som písal,že to je poznať pri rozjazdoch a menšej ucukanosti plynu a na to by mal asi RBE aj slúžiť. Len to chlapík nastavil inak,ako je odporúčané v návode.
Ja som nikde netvrdil,že to zdvihne výkon.
A prečo to grafy ukazujú? Ja neviem. Možno chyba merania,ako píšete.
Ale aj tak,nie je tá chyba príliš veľká? 7-10% ,to je bežné ? Len by ma zaujímalo,či všetky tie serepetičky navyše ozaj takto mohli zdvihnúť hodnoty P a Mk.
Naposledy editováno 16.02.2023 09:13:23
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
Guzo píše: assassin- neviem,možno máš pravdu. Ja som sem tie grafy dal len pre zaujímavosť.
Jasny, ja je jen pro zajimavost okomentoval.
Na trhu jsou nektere modely motorek, ktere se delaji uz dlouho… existuji ve variante splnujici starsi a novejsi normu EURO, ty novejsi maji pri nizkem zatizeni horsi reakce na pridani plynu a vic topi (chuda smes). Tahle vec vlastne tem novejsim vrati chovani tech starsich (zjednodusene)
Papirove hodnoty se casto lisi - jsou treba namerene odlisnou metodikou apod.
Naposledy editováno 16.02.2023 09:17:04
1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy
S KN filtrom sa motor pýtal viac do otáčok( samozrejme,sú to len pocity),chod bol hladší.
Mne sa to ale nepáčilo,lebo stratil časť zo svojho drsného prejavu( menšie vibrácie).
Tak som tam vrátil papierový.
Je na to nejaké odborné vysvetlenie?
Naposledy editováno 16.02.2023 11:44:37