globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rapidbike Easy
 
14.2.2023 v 08:50
Zdar, jednoduchá otázka. Osobní zkušenost s Rapidbike Easy?
Případně porovnání na brzdě. Jde mi jen o to na co je určen, nepotřebuji nic složitě ladit s PC5-6 a podobně.

Naposledy editováno 14.02.2023 08:52:34

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

14.2.2023 v 12:36 | Nahoru | #1
Kup to a budeš první!
Taky by mě zajímalo, co to dělá.

Má to obohatit směs. Standardně při řízení bohatosti lambdou osciluje poměr AFR někde mezi 15 a 14, se střední hodnotou kolem 14,5 - 14,7. Chytrá věc nesmí vyrobit stav, kdy by ECU vyhodnotila závadu a signál z lambdy musí stále oscilovat mezi 0,9 V (AFR 14, bohatá směs) a 0,1 V (AFR 15, chudá směs). Chytrá věc bude pravděpodobně říkat ECU, že na lambdě je 0,1 V, už v okamžiku, kdy skutečné napětí klesne na 0,5 V. Bohatost tak bude oscilovat mezi AFR 14 - 14,5 a celkově bude střední hodnota blíž těm 14.
Jakoby byla ta lambda sonda pokažená. V reálu, když se lambda pokazí, tak většinou obráceně, je "líná" spadnout na těch 0,1 V a ECU ochuzuje.

Rapidbike Easy

14.2.2023 v 15:08 | Nahoru | #2
já měl RAPID BIKE na S4RS i s RBO modulátorem a Murárik naladil na 150k na motoru , na zadku to mělo to , co motor v základu.

Na takový BMX kolo to letělo skvěle.

Škoda že jsem jí prodal

(reakce na) Rapidbike Easy

14.2.2023 v 16:21 | Nahoru | #3
Krautkopf> asi to budu muset koupit. Dam slip-on bez db-kileru a pripojim pro ten lepsi pocit rbe.

Rapidbike Easy

15.2.2023 v 08:11 | Nahoru | #4
Je otázka, jestli to dokáže být jakkoliv prospěšné, kromě zvýšení spotřeby a smradu z výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

15.2.2023 v 09:25 | Nahoru | #5
mám (zatím krátkou) zkušenost s podobnou jednotkou na Enfield Meteor. Jasně, charakter motoru i výkon jsou asi diametrálně jinde od tvý motorky, ale zase u zdechlýho motoru poznáš každej Watt navíc ,-)

Stejný zapojení - obelhávač lambda sondy. Výkonově změna neměřitelná, pocitově jen tehdy, když jsem si vzpomněl na cenovku a potřeboval si to před sebou nějak obhájit .
Ale bacha, u mý motorky to pomohlo vyhladit tvrdý přechody mezi zavřeným/otevřeným plynem, takže motor jde o něco hladčeji. To je vše. Zkoušel jsem i pootevřenou variantu sání (vyšší vstupní otvor do airboxu, původní filtr) a ani tehdy výkonově žádná změna.

A možná ten můj motor prostě jen nemá další výkonovej potenciál...

Rapidbike Easy

15.2.2023 v 09:37 | Nahoru | #6
Většina novejch motorek je kvůli emisím zbytečně chudá, takže i když to vypadá jako pičovina, může to fungovat. Nevím co to stojí, ale mrknul bych ještě na accelerator modul, nebo PowerBooster. Buď jednoduchej odpor, co simuluje nějakou nižší konstantní teplotu, nebo je i s vlastním teplotním čidlem a snižuje aktuální teplotu o předem danej počet stupňů. Kdo je zručnej a ví o kolik to ošulit, může si to za menší peníze setrojit sám, ale ten lepší stojí cca 50E, takže jsem ho koupil. Nakonec jsem to nepoužil, dal jsem o chlup větší vstřik. A fungovalo to velmi dobře, nemyslím, že by tam byla měřitelná změna výkonu (což ani nebyla motivace), ale motor šel mnohem klidnějc, především v konstantních otáčkách, tolik se nehřál, nestřílel do vejfuku a spotřeba šla paradoxně o nějaký drobný dolů.
Za sebe bych volil obelhání toho čidla AIT.
Zkus najít nějaký praktický zkušenosti v zahraničí, u BMW to podle nich funguje dobře.

Naposledy editováno 15.02.2023 09:43:43

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

15.2.2023 v 10:02 | Nahoru | #7
Mám to.
Aj s ladenými koncovkami s db killermi.
Chlapik sa s tým trocha pohral na brzde a nárast MK dole bolo cítiť. Teda hlavne pri rozbehu.
A zrejme to, pocitovo, troška znižuje ucukanosť plynu dolu.
Celkovo to všetko(+100-vka benzín) na brzde ukázalo výkon o 7% a MK o 10% oproti papierovým hodnotám.
Motku som ale v sériovom stave na brzde nemal.
Mám aj nejaké grafy,keby si chcel....
Spotreba +- rovnaká.

Naposledy editováno 15.02.2023 10:04:12

(reakce na) Rapidbike Easy

15.2.2023 v 10:36 | Nahoru | #8
Guzo> V případě Rapidbike Easy jde na brzdě doladit akorát placebo a částku na paragonu.
Ovlivnit bohatost to totiž může pouze v režimech, kdy ECU pracuje se signálem z lambdy, takže většinou jen v ustálených režimech a částečném zatížení. Čím vyšší Euro emisní skupina, tím větší je rozsah režimů, kde to má vliv.

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

15.2.2023 v 11:06 | Nahoru | #9
Krautkopf> Ja sa nehádam,nie som odborník.
Najprv som len vymenil koncovky. Odmerané na brzde. Graf. Potom som nahodil RBE. Zmena pocitovo takmer žiadna,akurát možno motor menej ucukaný na plyne. To by sme mohli prisúdiť eventuálne aj tomu placebu.
Ale nič zásadné. RBE som mal naštelovaný podľa návodu. Chlapík to potom prestavil na brzde trocha ináč. Vraj,nech to má odspodu lepší ťah. A tam už zmena pri rozbiehaní bola poznať. Predtým bol rozbeh taký nemastný-neslaný,bolo treba viac plynu. Po novom cítiť ťah už na voľnobehu,keď púšťam spojku.Zároveň nameral vyšší MK od minula. Graf. Potom som tam ešte dal KN a zasa to našteloval ináč. Graf. Tam už veľká zmena nenastala,akurát sa mi zdá,že motor išiel ľahšie do otáčok a menej vibroval.
Chceli sme tam dať PComander,ale zrovna pre môj typ motorky sa nevyrábal.
A keďže nie som odborník,vyhradzujem si právo na hlásanie dezinformácií,hoaxov a poplašných správ!

Naposledy editováno 15.02.2023 11:09:15

(reakce na) Rapidbike Easy

15.2.2023 v 11:11 | Nahoru | #10
Guzo> Co na tom přenastavil?

Rapidbike Easy

15.2.2023 v 11:51 | Nahoru | #11
Len to,čo tam vidíš. Tie dva trimre.

Rapidbike Easy

15.2.2023 v 11:56 | Nahoru | #12
Možno ma ojebal a tie grafy si vymýšľal,keď ich vyhrabem,dám ich sem.
Jedno ale viem,ten rozbeh je lepší,to nie je placebo. Možno záleží aj na konkrétnej motorke,neviem...

Naposledy editováno 15.02.2023 11:57:03

Rapidbike Easy

15.2.2023 v 13:04 | Nahoru | #13


Aj tu je nejaké porovnanie. Pozrel som to len zbežne,cez prekladač.
Len sa nepoštite od smiechu z toho hlasu .

(reakce na) Rapidbike Easy

15.2.2023 v 13:56 | Nahoru | #14
callowsick> Při plném plynu už se žádná korekce bohatosti podle lambda sondy neodehrává, výkonu to přidat nemůže. Nefunguje to ani při změněných parametrech na straně sání nebo výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

15.2.2023 v 21:08 | Nahoru | #15


č.1- ladene koncovky +DB killer,bez Rapid bike easy,bez KN-papierový filter
č.2- + RBE + papierový filter
č.3- + RBE + KN

v TP-35kw/6250 ot./min.
Motokatalog- 60NM/2800 ot./min.

Naposledy editováno 15.02.2023 21:22:09

(reakce na) Rapidbike Easy

15.2.2023 v 23:24 | Nahoru | #16
Guzo> Chyba mereni. Viz vyse, ovlivnuje to jen pasmo, kde do toho keca lambda, tzn nizke otacky, malo plynu. Na brzde kde se meri s plným plynem se to v podstate nema sanci projevit a ty grafy to potvrzuji .. pri beznem jezdeni bude rozjezd, reakce na plyn a takove to "mrdani" treba po meste prijemnejsi…

Rapidbike Easy

16.2.2023 v 07:41 | Nahoru | #17
Taky si myslím, že ty rozdíly spadají do kategorie "nepřesnost měření", resp. změna filtru na sání. Hezké, jak se postupně zvyšuje to procento, o které byl výkon navýšen, ale třeba jen stoupala teplota okolí.
U toho posledního grafu mně připadne ta křivka víc vyhlazená. Zmizí lokální minima a maxima a hned to líp vypadá.

2 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

16.2.2023 v 08:02 | Nahoru | #18
".. pri beznem jezdeni bude rozjezd, reakce na plyn a takove to "mrdani" treba po meste prijemnejsi…"
No veď o tom som písal,že to je poznať pri rozjazdoch a menšej ucukanosti plynu a na to by mal asi RBE aj slúžiť. Len to chlapík nastavil inak,ako je odporúčané v návode.
Ja som nikde netvrdil,že to zdvihne výkon.
A prečo to grafy ukazujú? Ja neviem. Možno chyba merania,ako píšete.
Ale aj tak,nie je tá chyba príliš veľká? 7-10% ,to je bežné ? Len by ma zaujímalo,či všetky tie serepetičky navyše ozaj takto mohli zdvihnúť hodnoty P a Mk.

(reakce na) Rapidbike Easy

16.2.2023 v 08:06 | Nahoru | #19
Guzo> Těch 10% vidíš kde?

(reakce na) Rapidbike Easy

16.2.2023 v 08:25 | Nahoru | #20
Guzo> Vdyt to nerozporuju, jen rikam, ze funkce tehle veci na grafu neni a nemuze byt videt… me prijdou ty grafy stejny. 1-2kone vic ci min, to je rozdil i kdyz jen z ova upnes motorku na brzdu a dasli okolni podminky…

Naposledy editováno 16.02.2023 09:13:23

Rapidbike Easy

16.2.2023 v 09:02 | Nahoru | #21
Krautkopf- na krútiacom momente.
Ale,ako som uz písal,v sérii motka na stolici nebola. Takže porovnávam s papierovými hodnotami. Preto som sa pýtal,či to je len chyba....

Naposledy editováno 16.02.2023 09:06:56

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

16.2.2023 v 09:05 | Nahoru | #22
assassin- neviem,možno máš pravdu. Ja som sem tie grafy dal len pre zaujímavosť.

(reakce na) Rapidbike Easy

16.2.2023 v 09:15 | Nahoru | #23

Guzo píše: assassin- neviem,možno máš pravdu. Ja som sem tie grafy dal len pre zaujímavosť.



Jasny, ja je jen pro zajimavost okomentoval.

Na trhu jsou nektere modely motorek, ktere se delaji uz dlouho… existuji ve variante splnujici starsi a novejsi normu EURO, ty novejsi maji pri nizkem zatizeni horsi reakce na pridani plynu a vic topi (chuda smes). Tahle vec vlastne tem novejsim vrati chovani tech starsich (zjednodusene)

Papirove hodnoty se casto lisi - jsou treba namerene odlisnou metodikou apod.

Naposledy editováno 16.02.2023 09:17:04

Rapidbike Easy

16.2.2023 v 10:05 | Nahoru | #24
No jak už jsem psal vejš, nečekal bych, že to udělá nějakej měřitelnej výkonovej nárůst. Jde o to chování. Před tím, než jsem tam dal ten vstřik se v létě na semaforu spustila sahara po chvilce, potom znatelně pozdějc. Nestřílelo to tak do vejfuku. No a když jsem si usmyslel jet třeba 100, tak se to chovalo jako nerozumím požadavku, ty vole buď to zakápni, nebo za to vem což je ve většině případů vlastně zábavný, ale občas otravný. Potom s tím nebyl problém. To obelhání AIT jsem nevyzkoušel, předpokládám, že s teplotou vzduchu jednotka pracuje i když přestane vnímat lambdu. Možná to zkusím na aktuální krasavici, někde se mi ten blbinec válí a čidlo je stejný. Ale nejdřív to chci projet v sériový podobě.

1 reakcí na tento příspěvek Rapidbike Easy

16.2.2023 v 11:44 | Nahoru | #25
Ešte jedna zaujímavosť.
S KN filtrom sa motor pýtal viac do otáčok( samozrejme,sú to len pocity),chod bol hladší.
Mne sa to ale nepáčilo,lebo stratil časť zo svojho drsného prejavu( menšie vibrácie).
Tak som tam vrátil papierový.
Je na to nejaké odborné vysvetlenie?

Naposledy editováno 16.02.2023 11:44:37

(reakce na) Rapidbike Easy

16.2.2023 v 11:51 | Nahoru | #26
Guzo> bez mereni ti nikdo nic najisto nerekne. Osobne si myslim, ze to je spis jen dojem. On bude ten KN delat vetsi hluk tak to taky muze pocitove neco udelat…

Rapidbike Easy

16.2.2023 v 12:02 | Nahoru | #27
Nie,vôbec to KN nerobí väčší hluk.
Ale tie vibrácie boli slabšie. Nie je to placebo,toto nie. Ja práve milujem na tej motorke tú surovosť prejavu,tak som si hneď všimol zmenu.

Rapidbike Easy

8.3.2023 v 21:30 | Nahoru | #28
Rapid bike Easy jsem měl na KTM 390 Duke. Dost jsem to před tím zkoumal,...a co jsem se dočetl na fórech v cizině, tak to má obohatit směs v nízkých otáčkách-konkrétně u KTM 390 to mělo odstranit cukání ve spodu.

Naposledy editováno 01.04.2023 23:31:55

Rapidbike Easy

17.4.2023 v 08:04 | Nahoru | #29
no, prostě na obohacení to funguje, při plnym plynu je afr v bezpečné hladině, jde především o to normální ježdění.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist