Případně koukám třeba na tento inzerát, kde je uvedeno, že je motorka 90 hodin po go motoru a že jede jak má apod., co si o tom myslíte? https://motorky.baz...-kx-f-450-rv2007.php
Ještě doplním, byla by to má první velká motorka, dřív jsem jezdil na 125 4t a potom na 4 kolkách, včetně třeba can-am renegade 800, jinak jsem se i párkrát svezl (po poli, žádné výjezdy, skoky...) na ktm 250 2t, 300 2t apod..
Je mi jasné, že 450 bude na "začátek" dost, ale mám skoro 100 kilo (bez výbavy) a 2 metry, přičemž pořád cvičím, takže váha jde jen a jen nahoru, takže se bojím, aby nějaká 250 nebyla moc málo.
Díky za odpovědi.
2 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
starsi japonci jsou levnejsi kvuli dostupnosti dilu nebo treba protoze jde o ne moc povedeny model, pripadne kvuli tomu, ze japonci zhruba do roku 2016 nemeli el.starter... narozdil od KTM.
pokud nejaka CRF450 jela hur nez 300 2t 2019 tak to byl nejakej vrak po smrti.... 450 4t MX motorky jedou obvykle vic nez trikila...
takze mozna by ses mel rozmyslet, co vlastne chces jezdit.... jestli MX na trati nebo enduro (kde?) a jestli k tomu potrebujes znacku...
pak by bylo dobre se nekde svezt, mozna budes prekvapenej jak ta 450 v terenu jede, ja jezdim 20let na litrech po silnici a na mx 450 nedam vic jak pupl plynu a bojim se ji jak cert krize
tyhle ostre motorky maji vysoke provozni naklady, hodne zhruba se pocita, ze kazda motohodina te stoji 1000kc....
generalka motoru - pokud to nedelas sam, nemas znamosti co ti daji material za nakupku atd... proste kdyz to nechas udelat v servisu 30-40tis
pocitej s tim, ze motorka za 80k muze vyzadovat kompletni servis - tlumice cca 6-7tis, prepakovani, loziska v kolech, desky, retezova sada, gumy ... 20k do toho zahuci ani nemrknes
kdybys i nadale trval na tom, ze takovou motorku potrebujes, tak mam na prodej husqvarnu FC450 2014 najeto cca 80mth ... cca 80tis
jeste k inzeratu - evidentne se v tom moc nevyznas - tzn chce to vzit nekoho kdo temhle motorkam rozumi, kroskam, ne ze jezdi leta po silnici... ja treba kouknu, vidim neoriginalni srouby a rikam radeji nebrat - pokud se nekomu nechce dat 70kc za sroub co tam ma byt, jak asi probihal servis tech drahych komponent? ja vim, je to blbej sroub... ale obvykle to docela sedi....
Naposledy editováno 11.10.2021 18:42:36
1 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
To nejak nejde dohromady s temi GO ze?
Kdyz to budes pouzivat jako cestovni enduro, tak je spise zajimave tohle kde s tim chlapek jel z Estonska az do Afriky, nejakych 45.000km najel a cca 1050 motohodin a nedelal nic krome vymen oleje a 2x stelovani ventilu. Coz je super. Kdyz to bude ale fakt v terenu, tak to bude chtit jinou peci.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
ja mam na jedne krosce 80mth (rok 2014) a na druhe 150mth (2013)
ani na jedne neni delane GO, puvodni pist, klika, ojnice, prevodovka - tyhle motory (ktm450 kolem 2013) byly docela bulletproof, neznam snad zadnej do kteryho by to spadlo driv nez po 200mth
Naposledy editováno 11.10.2021 18:56:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Jel jsem na té 450 co má známý, ale právě že je to 3 roky nový stroj, tak jsem nevěděl, zda to mohu porovnat s něčím za 50-80 000. Nicméně, musím potvrdit, jelo to jako kráva.
Ohledně toho, že jela ta 450 hůř než 300, to se mně osobně také moc nezdálo, nicméně to byl kluk, co dostal jen tak od dědy motorkáře na smrtelné posteli, KTMku exc 300 2018/19 a frajer neumí na té motorce nic. A holky, se kterými jezdí už vůbec ne, takže to je důvod proč na tom jel a měl vyjet kopec. On na tom jezdí jako na silniční motorce, prostě nezná ani základy. Je mu 19 a má 45 kilo i s výstrojí.
Rád bych jezdil spíš Enduro, nicméně značku k tomu nepotřebuju, když bude potřeba, tak to hodím na vlek a odvezu za autem. A moje další otázka by právě byla, zda je reálné a není to pro tu motorku spíš horší, když bych jezdil na MX motorce lehké enduro a jaké úpravy by byly případně potřeba, předpokládám že podvozek.
Na ten šroub jsem taky koukal, proto jsem čekal, jestli na to budou mít odborníci stejný názor jako já. A že každý druhý inzerát má v sobě slovní spojení "... po GO" apod. je taky směšné, ale všiml jsem si toho. Takže bych na inzerát, kde majitel nedokáže podložit fakturou nebo dílama, že GO byla asi nereagoval.
Ohledně toho, že motorkám nerozumím. Je to pravda, právě proto se ptám, protože mám kolem sebe jen lidi, co jezdí třeba Erzberg, nebo MX na republikové úrovni a je mi blbý za nimi přijít s takovými triviálními dotazy, tak se ptám raději "anonymně" tady. A právě nemám kolem sebe člověka, co by byl hobbík a měl čas jet se mnou přes půlku republiky pro motorku. Proto jsem se ptal na cenu servisu, kdybych koupil motorku za 50 000 a pro jistotu všechno udělal, aby mi to nekleklo a nevrtal jsem se v tom během těžkých zkoušek ve škole.
Na opravy/úpravy bych měl někoho k ruce, kdo by mi pomohl nebo rovnou celý udělal, takže o to strach nemám. Spíš mě zajímalo co se na těch motorkách právě dělá. Vidlice bych předpokládal
Spíš mě zarazilo to, že 1mth = 1000 korun, není to nějak moc? O_O Já nikdy na MTH nejezdil, takže nevím, kolik je reálné, že bych najel. Ikdyž, předpokládám, že každý co nikdy nekoukal na počet motohodin, tak si myslí, že najede 10 měsíčně Já jak nad tím přemýšlím, tak si prostě myslím, že bych najel 2-4 mth měsíčně, nepočítám zbytečně moc hodin? Jaký máš cca měsíční nájezd a jak často jezdíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Kamos mel exc500 na kterem jel typek do Španělska na dovolenou … asi 400hod na původni vnitřnosti… a makala ok
ad servis, jak jsem psal, muze byt ta motorka ok, nebo do ni 20padne hned...
1000kc/hod je dost, ale plus minus to sedi. samo, pokud koupis motorku ktera je jakz takz, 20hod dojezdis a nez se to rozpadne tak sezenes nejakyho nestastnika, tak jsi mel 20hod jen za benzin.... ale dlouhodobeji se do toho prave pocita vse... samo, jsou lidi co na nektere veci kaslou, protoze je jim fuk, ze vidlice nechodi tak jak maji atd...
jinak vidlice se maji delat kazdych cca 20hod (uz jen to dela 150-200 na hodinu), olej se dela cca kazdejch 10hod, jasne, je tam 1litr az litr a pul.. ale zas obvykle nejakej lepsi olej... den na trati udela klidne 15l kanystr benzinu... gumy zmizi relativne rychle + desky.... no a pak je tam zapocitany, ze bys treba po tech 60-80hod mel udelat motor, pokud chces mit 'jistotu' - to je tech 30-40tis....
enduro na krosce jezdit jde - ale je to spis tak, ze enduro slusne na krosce zajede clovek, co uz jezdit umi (kamaradi bezne jezdi enduro, CC zavody na kroskach na bednu.. ale to neni uplne nas level) . upravovat motokrosovou motorku na enduro vyjde draz, nez si koupit funkcni enduro ... navic se to ani nepovede. kroska ma jinej - tvrdsi podvozek, ma i jinak (i mechanicky) naladenej motor, na jemnejsi dodavku vykonu, ma taky uplne jinak poskladanou prevodovku - kroska miva dlouhou jednicku a pak kratke skoky mezi dalsima kvaltama, enduro ma naopak pomalou jednicku a velkej skok 1-2, pomerne velke rozpeti rychlosti. Ja mam treba na SXF450 jen 4kvalty , taky nejsou krosky stavene na nejake mrdani se na miste, tzn minutu se nemuzes vyhrabat z bahna a uz z toho lita voda...
ja najedu 1-2hod za trenink (tzn treba cela sobota na trati) ale jsem na mx tak 10x rocne. mam jednu krosku predelanou na motarda a jezdim vic prave na tom. kdyz jsem mel vic casu tak jsem jezdil kolem 30hod rocne na motardu a 20na mx
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
myslim, ze dobre oservisovanej podovzek - pripadne upravenej na hmotnost jezdce u silnicni motorky funguje na rozbite okresce lip, idealne na strojich s vetsim zdvihem - afrika, XR od bmw, tracer apod....
Naposledy editováno 11.10.2021 19:48:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
2 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
No, k téme, Akraprider, keď si chceš kúpiť motorku a máš kamošov čo jazdia, tak ju kúp od toho čo ho poznáš, nie nejaký cudzí vrak čo v ňom bude plno nepríjemných, ale , že fakt nepríjemných prekvapení. Písal si, že sa nechceš pýtať citujem, že to to pripadá blbý sa pýtať triviálne veci. U nás , teda býval som na východe, a tam sa hovorieva: kto sa hanbí má prázdne gamby. Gamby=pery-ústa. Poraď sa s kamošmi , lebo kúpiš nejakú pixlovinu a budeš až potom každému na smiech. Ten vergeľ, nie, že ti bude línej ono sa to rozpadne a budeš v riti. V riti. A to hlboko . budeš do toho strkať prachy a .....Tak sa vykašli na celé fórum a ako som už tu jednému písal, kúp motorku od kamošov čo jazdia, poradia ti, ja stále hovorím: som hlúpy, pýtam sa niečo sa dozviem a naučím. Debil sa nepýta a preto ostáva debilom večne. Debil je taký sprostý, že ani o tom nevie aký je hlúpy. Ináč nakopávať motorku s tým kick, tiež nie je žiadna sranda a treba sa to naučiť. a keď si fajn poničený niekde v prdeli a ešte po páde , ledva žiješ celý od blata , starý vergeľ karburátorový , ešte ti z plavákovky vytečie benzín, no nakopávaj tú starú zdechlinu, sa poserieš. Radím zožeň groše a kúp striekačku zo štartérom. Z nejakej starej zombie už neurobíš nič. Furt sa ti niečo rozpadne. Viem, tie vergle som opravoval. Radšej to kúp od závodníka čo poznáš, lebo ešte horšie ako opotrebenie sú zásahy českých slovenských a talianskych kutilov . Keby som nemal sivú hlavu, tak by som pri tom osivel.
Ešte ma teraz napadlo, keď máš kamarátov , výstroj máš? Handry čižmy chrániče rukavice prilbu? Pozháňať handry + výstroj a povoziť sa na požičanom stroji. Ináč 450 je zbytočne silná ja ju mám tiež, lebo som kúpil starú a práve sa to vyskytlo a bolo to po ruke. Mne sa osobne páčili staré 2T Gass Gass 250 s mechanickou príverou, ale to už sú fakt staré vrany, akurát pre mňa
No kúpa endura, crosky aj v mladšom veku je finančná pohroma Potvora moja žena, hnusoba si píše, čo som do toho nastrkal a to sa mi to nejak zvlášť nepokazilo. Servisujem si to sám, lebo to viem. Keď ju naseriem tak mi tie vyhodené prachy stále obíja o hlavu. Ona má všetky položky pospisované, oleje filtre guferá ložiská.
To s tým požičiavaním ma napadlo, lebo to robí jeden maník čo teraz prišiel k nám do práce. Jeho bratranci vlastnia trať v Gbelcoch tam sa jazdí európa a motorku si požičiava od nich . Mám si ísť tam zajazdiť, teda, keď sa neozvem o pár týždňoch tak budete tu vedieť, že je po mne. Už teraz som dosratý, a dostal som z toho aj zlatú žilu, čiže hemoroidy. Idem si dať čípok do zadku.
Tak ti držím palce pri výbere a kúpe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
na mx spis ne... kdyz jsem mel jeste na motardech tu 4kvaltovou SXF450 tak na jednicku to jelo 80, na 4ku 130 ... pri rozjizdeni na dvojku bych spalil spojku ale krom rozjezdu uz tam 1 davam malokdy...
Akraprider, ako som to čítal tak takto presne ako teraz ty pred 40 timi rokmi ako prvák na VŠT Košice som jazdil motokros za Chemlon Humenné. Keď som po skúšobnom, cez skúšobné som ani netrénoval, len som rovno šiel na závod, to bola doslova hrôza, preklial som celý motokros aj moju hlúpu hlavu, nevládal som to vôbec dojazdiť, nie, že pretekať len sa domotkať do cieľu bol problém. No vyjazdil som II. výkonnostnú triedu ako druhý z celého klubu. ten prvý bol dobrý aj stál aj na bedni sem tam , ja som zas nazbieral body, lebo som sa stále domotkal do cieľa, mal som vlastnú mašinu a som si ju šetril. Ostatný mali klubové tak ich rozmlátili furt.
To půjčení motorky je dobrý nápad, již jsem takhle měl půjčenou ktmku 300 na pár místech, co měl známý než si koupil novější, jenže to byla stříkačka a na tu já prostě peníze nemám, to je úplně jiná liga. Ale s tím co teď mají, kdy se k tomu chovají co nejlépe umí, se bojím si to půjčit, protože ta Suzuka ještě ani jednou neležela a ta KTMka, na tom prostě nechci ohnout koleno :D. A ten 45kg chudák má též exc 300, ale jezdí na něm už 160mth i bez výměny oleje, protože je to prostě blb z bohaté rodiny a má to jako spotřebku, takže se bojím se s tím svézt, zákon schválnosti je svině a zrovna mně by se motor kousl.
Moc rád bych šel do něčeho slabšího jako je právě třeba 250 4t 250 2t apod, ale ty motorky nejsou a když jsou, tak jsou dražší. A nevím jestli bych si pomohl ohledně ceny dílů případně stavu moto. Třeba jsem koukal, tuším právě zde na motorkářích, na inzerát na husqvarnu 310, ale tam se bojím toho, že to není rozšířená motorka a díly se na to budou shánět hůř. Měl jsem právě italskou 125 a díly na to nebyly krom Itálie nikde.
Nicméně, jediný motor 4t který jsem měl rozebraný byl ten 125 a bylo to pár let zpět, takže si to už taky nepamatuju a navíc se tam jen měnily pístní kroužky, takže taky netuším, jak ten motor funguje a co se musí měnit jak často. Předpokládám, že u motorky za pár desítek tisíc bych musel vyměnit kompletní ložiska, píst, ventily a jak je to s válcem? Dělá se nikasil jako u 2t? Nebo to se dělá jen u velkých silniček? Protože jsem to někde slyšel, ale nejsem si jistý, protože v MX komunitě to rozhodně nebylo.
Bohužel jsem měl ježdění zakázané lékaři, kvůli vážným zdravotním problémům, když jsem se po letech vyléčil tak se mi objevil volný ramenný kloub, takže další blok od ježdění, teď posiluju, je to lepší a chtěl bych zase do stupaček, obzvlášť kvůli maturitě, kterou mám po 2 letech sezení doma asi nejtěžší ze všech ročníků, co zažili a zažijí Covid, protože nebude nijak upravená ani nestihneme dohnat látku. Každý týden 7 testů, takže jsem si chtěl pročistit hlavu alespoň ve stupačkách.
Potom chci na vysokou, takže na ježdění stejně nebude tolik času, navíc rozjíždím podnikání a zatím to vypadá dobře, takže bych potom možná mohl koupit nějakou lepší motorku. Z toho vyplývá, že bych měl motorku maximálně na rok, proto koukám po něčem za pár desítek tisíc, protože ostatní peníze vrážím do podnikání plus nechci ztratit velké finance na motorce na půl roku/rok.
Jak psal assassin "20hod dojezdis a nez se to rozpadne tak sezenes nejakyho nestastnika" možná zkusím tuto cestu. Právě teď jsem v jednom kole ze školy a nemám ani čas něco shánět, profesoři jedou o sto šest, než se škola zavře znovu, počítám, že bych někdy v listopadu nebo před Vánoci něco sháněl, tak si do té doby zjistím, po čem jít u jeté mx motorky, abych úplně nenaletěl, protože opravdu pochybuji, že by někdo kdo tomu rozumí a koho znám, měl čas jet se mnou třeba i přes půl republiky...
Původně jsem do toho chtěl jít hned, ale když mě tu od toho tak přemlouváte, tak to raději přesunu na dobu, kdy bude víc času, abych se pořádně připravil než někam pojedu. Hlavu budu potřebovat pročistit hlavně po Vánocích, do té doby to nějak doklepu.
1 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Naposledy editováno 11.10.2021 23:00:32
assassin píše:
jeste k inzeratu - evidentne se v tom moc nevyznas - tzn chce to vzit nekoho kdo temhle motorkam rozumi, kroskam, ne ze jezdi leta po silnici... ja treba kouknu, vidim neoriginalni srouby a rikam radeji nebrat - pokud se nekomu nechce dat 70kc za sroub co tam ma byt, jak asi probihal servis tech drahych komponent? ja vim, je to blbej sroub... ale obvykle to docela sedi....
Tady musím silně nesouhlasit, jasně, kdybych dělat kompletní rozborku, tak si pořídím sadu spojovacího materiálu, ale když si jdu na motorce něco udělat vždy třeba hodinu po práci, mám rozdělané třeba 3, dělám to třeba 2 měsíce, přeci se nebudu babrat s tím, abych tam měl stejné šrouby. Jediné co si hlídám je, abych používal jen to, co zase rozdělám se svou polní sadou nářadí, a až na výjimky je všechno ostatní vcelku jedno, když náhodou nějaký šroub nemůžu déle než 2 minuty najít, napíšu si ho a další den si odskočím z práce do železářství, tam dostanu hlavu, stoupání, materiál, délku přesně jakou chci a nemusím ztrácet čas hledáním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Když se chceš provětrat, sedni radši na kolo a vyjeď kopec.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Akraprider píše: assassin> chvátáš na prodej? Do kdy by ses jí chtěl zbavit?
asi nijak zasadne nespecham, hlavne protoze nemam cas... takze jsem to jeste nedal ani do inzerce. musim jeste preskladat zpet podvozek ze SM na MX...
kazdopadne si nemyslim, ze 450 je uplne top naradi na zacatek (prestoze ja na 450 uz asi 3roky zacinam ) a na louku/do lesa se to nehodi vubec... to fakt radeji enduro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
https://www.motorkar...rxv-550-1692567.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Já nikdy neměl závodní ambice. Jen to mám hrozně rád. Tenkrát nebylo nic, motorky neskutečně drahý, jezdilo se na homecrossech...
Furt mě to trošku drží, rozum říká ser na to, srdce říká "po zadním"...
Právě mi přišla zpráva, že ECU dorazila do pepoš-moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
To samé si myslím právě i o tom výkonu, taky mi to přijde moc, ale jsou na to prostě víc díly a jsou samotné motorky levnější a novější, než ty s menším obsahem.
A když vím, že známý co jezdí 450 suzu, tak začínal stejně jako já na stejných 4kolkách a pak si koupil 450 a nedělá mu to problém, tak právě nevím. A to jezdí pořád 80% enduro, protože tu má dostupnější místa, kde jezdit, oproti MX. A další věc, proč v tom nevidím takový problém, tak jak jsem psal v úvodním příspěvku, kamarád co jezdí s nějakou holkou, tak ta jezdila na pitbiku a pak si koupila CRF 450 cca 2008 a taky to zvládá, a to je to holka. A jezdí 100% enduro.
Ještě o tom popřemýšlím a uvidím, možná nacpu raději všechny peníze do firmy, ať to roste rychleji a potom z toho, co to vynese si koupím rovnou něco novějšího a lepšího, přímo pro mé potřeby. Jen jsem si chtěl vyčistit hlavu a vím, že vždy když jsem sedal na motorku, tak jsem měl hlavu prázdnou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Jak jsem psal, jestli chces jezdit enduro, kup enduro. Myslenka na to, ze usetris kdyz koupis levnejsi mx a predelas neni moc realna
U crf zalezi na konkretnim modelu … R na konci je kroska, delalo se i enduro s X na konci a pak existuje i "tupa" verze - crf450L
Nevim jak daleko to mas do prahy, ale muzem se domluvit i na svezeni … vezmu na trat obe motorky a muzes si to zkusit.
Ja jsem si tim vsim co pises prosel, pocital jsem a zkousel usetrit… ve finale je celkem fuk, jestli je to motorka za 60 nebo za kilo… v tech celkovejch nakladech jsou to drobny. servis, vozejk, vybaveni - chranice, helma, dobry boty a jsi tam za 30 ani nemrknes (jen ortezy 10k, dobry boty to same) ono kdyz pak kvuli zraneni kterymu slo predejit nemuzes mesic makat a utece ti treba 40tis …
Naposledy editováno 12.10.2021 15:34:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kxf 450 2017 dusi ju Kawasaki KX 450F | Kikusko-_-11 | 23 | 31.3.2024 v 12:58 krokoš |
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 | borec638 | 6 | 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel |
Výfuk Yoshimura rs4 Suzuki RM-Z450 | davidsur | 4 | 9.1.2024 v 06:49 MungoJerry |
Jaký převod na krosku Suzuki RM-Z450 | borec638 | 7 | 1.1.2024 v 16:12 borec638 |
Suzuki RM-Z 450 Suzuki RM-Z450 | martin323 | 1 | 12.8.2023 v 23:10 assassin |