globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky
Čau, koukám teď po nějaké levnější motorce, kterou bych si koupil na odreagování kvůli náročnému období - zkoušky ve škole. Původně jsem chtěl 2t, ale zjistil jsem, že 4t 450 se dá sehnat do 80 000 úplně v pohodě, jak je možné, že se dá sehnat japonec 450 za 50 000? Tak nějak tuším, že to motor bude mít to nejlepší už za sebou a bude zadýchaný, nicméně, co s ním udělat, aby byl zase ve formě? A taková odhadovaná cena té opravy u nějaké kawy kx 450? Jediný v mém okolí kdo má 4t je známý, co má motorku od nova a je asi 3 roky stará, takže toho se zeptat nemohu na náročnost servisu. A kamarád co má 300 2t 2019 jel na nějakém starém crf 450 a říkal, že ta motorka vůbec nejede. Což si myslím, že by mohlo být tím, že právě ta motorka nezná servis a stála údajně 50 000 a taky možná tím, že je prostě zvyklý na 2t.
Případně koukám třeba na tento inzerát, kde je uvedeno, že je motorka 90 hodin po go motoru a že jede jak má apod., co si o tom myslíte? https://motorky.baz...-kx-f-450-rv2007.php
Ještě doplním, byla by to má první velká motorka, dřív jsem jezdil na 125 4t a potom na 4 kolkách, včetně třeba can-am renegade 800, jinak jsem se i párkrát svezl (po poli, žádné výjezdy, skoky...) na ktm 250 2t, 300 2t apod..
Je mi jasné, že 450 bude na "začátek" dost, ale mám skoro 100 kilo (bez výbavy) a 2 metry, přičemž pořád cvičím, takže váha jde jen a jen nahoru, takže se bojím, aby nějaká 250 nebyla moc málo.
Díky za odpovědi.

2 reakcí na tento příspěvek Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky

11.10.2021 v 18:38 | Nahoru | #1
asi mas v tech motorkach docela gulas... enduro ma obvykle TP tzn znacky a muzes s nim za urcitych podminek na silnici.. proto si drzi vyssi cenu proti motokrosovejm motorkam ktery TP nemaji a muzes s nima jen na trat.

starsi japonci jsou levnejsi kvuli dostupnosti dilu nebo treba protoze jde o ne moc povedeny model, pripadne kvuli tomu, ze japonci zhruba do roku 2016 nemeli el.starter... narozdil od KTM.

pokud nejaka CRF450 jela hur nez 300 2t 2019 tak to byl nejakej vrak po smrti.... 450 4t MX motorky jedou obvykle vic nez trikila...

takze mozna by ses mel rozmyslet, co vlastne chces jezdit.... jestli MX na trati nebo enduro (kde?) a jestli k tomu potrebujes znacku...

pak by bylo dobre se nekde svezt, mozna budes prekvapenej jak ta 450 v terenu jede, ja jezdim 20let na litrech po silnici a na mx 450 nedam vic jak pupl plynu a bojim se ji jak cert krize

tyhle ostre motorky maji vysoke provozni naklady, hodne zhruba se pocita, ze kazda motohodina te stoji 1000kc....

generalka motoru - pokud to nedelas sam, nemas znamosti co ti daji material za nakupku atd... proste kdyz to nechas udelat v servisu 30-40tis

pocitej s tim, ze motorka za 80k muze vyzadovat kompletni servis - tlumice cca 6-7tis, prepakovani, loziska v kolech, desky, retezova sada, gumy ... 20k do toho zahuci ani nemrknes

kdybys i nadale trval na tom, ze takovou motorku potrebujes, tak mam na prodej husqvarnu FC450 2014 najeto cca 80mth ... cca 80tis

jeste k inzeratu - evidentne se v tom moc nevyznas - tzn chce to vzit nekoho kdo temhle motorkam rozumi, kroskam, ne ze jezdi leta po silnici... ja treba kouknu, vidim neoriginalni srouby a rikam radeji nebrat - pokud se nekomu nechce dat 70kc za sroub co tam ma byt, jak asi probihal servis tech drahych komponent? ja vim, je to blbej sroub... ale obvykle to docela sedi....



Naposledy editováno 11.10.2021 18:42:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky

11.10.2021 v 19:15 | Nahoru | #2
assassin> Rozdíl mezi mx a enduro znám, jde mi o to, že jsem během měsíce našel pár starších KTM 4t endur na značkách pod 60 000. Tak jsem to zahrnul tak nějak obecně.

Jel jsem na té 450 co má známý, ale právě že je to 3 roky nový stroj, tak jsem nevěděl, zda to mohu porovnat s něčím za 50-80 000. Nicméně, musím potvrdit, jelo to jako kráva.

Ohledně toho, že jela ta 450 hůř než 300, to se mně osobně také moc nezdálo, nicméně to byl kluk, co dostal jen tak od dědy motorkáře na smrtelné posteli, KTMku exc 300 2018/19 a frajer neumí na té motorce nic. A holky, se kterými jezdí už vůbec ne, takže to je důvod proč na tom jel a měl vyjet kopec. On na tom jezdí jako na silniční motorce, prostě nezná ani základy. Je mu 19 a má 45 kilo i s výstrojí.

Rád bych jezdil spíš Enduro, nicméně značku k tomu nepotřebuju, když bude potřeba, tak to hodím na vlek a odvezu za autem. A moje další otázka by právě byla, zda je reálné a není to pro tu motorku spíš horší, když bych jezdil na MX motorce lehké enduro a jaké úpravy by byly případně potřeba, předpokládám že podvozek.

Na ten šroub jsem taky koukal, proto jsem čekal, jestli na to budou mít odborníci stejný názor jako já. A že každý druhý inzerát má v sobě slovní spojení "... po GO" apod. je taky směšné, ale všiml jsem si toho. Takže bych na inzerát, kde majitel nedokáže podložit fakturou nebo dílama, že GO byla asi nereagoval.

Ohledně toho, že motorkám nerozumím. Je to pravda, právě proto se ptám, protože mám kolem sebe jen lidi, co jezdí třeba Erzberg, nebo MX na republikové úrovni a je mi blbý za nimi přijít s takovými triviálními dotazy, tak se ptám raději "anonymně" tady. A právě nemám kolem sebe člověka, co by byl hobbík a měl čas jet se mnou přes půlku republiky pro motorku. Proto jsem se ptal na cenu servisu, kdybych koupil motorku za 50 000 a pro jistotu všechno udělal, aby mi to nekleklo a nevrtal jsem se v tom během těžkých zkoušek ve škole.
Na opravy/úpravy bych měl někoho k ruce, kdo by mi pomohl nebo rovnou celý udělal, takže o to strach nemám. Spíš mě zajímalo co se na těch motorkách právě dělá. Vidlice bych předpokládal

Spíš mě zarazilo to, že 1mth = 1000 korun, není to nějak moc? O_O Já nikdy na MTH nejezdil, takže nevím, kolik je reálné, že bych najel. Ikdyž, předpokládám, že každý co nikdy nekoukal na počet motohodin, tak si myslí, že najede 10 měsíčně Já jak nad tím přemýšlím, tak si prostě myslím, že bych najel 2-4 mth měsíčně, nepočítám zbytečně moc hodin? Jaký máš cca měsíční nájezd a jak často jezdíš?

(reakce na) Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx motorky

11.10.2021 v 23:16 | Nahoru | #3

assassin píše:
jeste k inzeratu - evidentne se v tom moc nevyznas - tzn chce to vzit nekoho kdo temhle motorkam rozumi, kroskam, ne ze jezdi leta po silnici... ja treba kouknu, vidim neoriginalni srouby a rikam radeji nebrat - pokud se nekomu nechce dat 70kc za sroub co tam ma byt, jak asi probihal servis tech drahych komponent? ja vim, je to blbej sroub... ale obvykle to docela sedi....



Tady musím silně nesouhlasit, jasně, kdybych dělat kompletní rozborku, tak si pořídím sadu spojovacího materiálu, ale když si jdu na motorce něco udělat vždy třeba hodinu po práci, mám rozdělané třeba 3, dělám to třeba 2 měsíce, přeci se nebudu babrat s tím, abych tam měl stejné šrouby. Jediné co si hlídám je, abych používal jen to, co zase rozdělám se svou polní sadou nářadí, a až na výjimky je všechno ostatní vcelku jedno, když náhodou nějaký šroub nemůžu déle než 2 minuty najít, napíšu si ho a další den si odskočím z práce do železářství, tam dostanu hlavu, stoupání, materiál, délku přesně jakou chci a nemusím ztrácet čas hledáním.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kxf 450 2017 dusi ju Kawasaki KX 450F Kikusko-_-11 23 31.3.2024 v 12:58 krokoš
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 borec638 6 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel
Výfuk Yoshimura rs4 Suzuki RM-Z450 davidsur 4 9.1.2024 v 06:49 MungoJerry
Jaký převod na krosku Suzuki RM-Z450 borec638 7 1.1.2024 v 16:12 borec638
Suzuki RM-Z 450 Suzuki RM-Z450 martin323 1 12.8.2023 v 23:10 assassin


TOPlist