Naposledy editováno 24.02.2020 19:37:35
1 reakcí na tento příspěvek Proclení motorky do ČR
Postup při registraci ( přeregistraci či zápisu vozidla z jiných ČS do české evidence) popisuje §6 zákona, žádný doklad o proclení mít nemusíš protože se to podle toho zákona registruje bez dokladu o proclení
nevím kde jsi se ptal, podle všeho na slovenském okresním úřadu......to co jsme napsal já by měl znát český úřad, evidující vozidla, ale už se tam ptát nemusíš protože jsem odpověděl vyčerpávajícím způsobem
český zákon platí, povinností každého je řídit se českými zákony a jakoukoliv povinnost lze uložit jen na základě zákona....to je dokonce i v ústavě....
navíc píšeš, že byla proclena, takže máš od prodejce nějaký doklad. například "quittung" nebo potvrzení o propuštění zboží do volného oběhu ....atd....ale ten bych na úřadu při registraci stejně neukázal...
Naposledy editováno 25.02.2020 11:15:27
1 reakcí na tento příspěvek Proclení motorky do ČR
K celnímu řízení při dovozu, potřebujeme mít (nebo v našem zastoupení celní deklarant) tyto doklady :
•fakturu,
•JCD,
•nákladní list,
•doklad o celní jistotě, pokud je požadována,
•celní registrační číslo,
•u vyjmenovaného zboží licenci na dovoz,
•další doklady (např. identifikační doklady atd.)
Při přejímce kusové zásilky, uložené v celním skladě, nás celní úřad vyzve k celnímu řízení a v příloze této výzvy nás informuje o dokladech , které po nás bude požadovat. V průběhu celního řízení, až na výjimky, dojde k fyzické kontrole zásilky celníkem. Účelem této kontroly je porovnání deklarovaného stavu se skutečností. Písemné celní prohlášení musí být podepsáno oprávněnou osobou. Formu, obsah a náležitosti JCD stanoví vyhláška MF č.92/1993 Sb., kterou se provádí některá ustanovení celního zákona.
Na žádost a na náklady dovozce může proběhnout dovozní celní řízení v místě vykládky. Častějším způsobem však je, že dovozní celní řízení probíhá v celním prostoru vnitrostátní celnice, jsou to prostory vyjmenované, např. celní sklad, parkoviště, určené koleje železniční stanice, letištní prostory atd.
Pro rovnoprávný vztah s celním úřadem je nezbytně nutné se detailně seznámit s Celním zákonem č.13/1993 Sb., včetně novelizace a jeho přílohami i prováděcími vyhláškami
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Obrať se na výrobce, aby se vyjádřil, zda toto nákladní vozidlo v době jeho schválení plnilo stejné požadavky, jako vozidla M1 ( toto je zákonná podmínka změny kategorie), s tímto kladným vyjádřením, s vozidlem osazeným 5 homologovanými sedadly a bezp. pásy, s odstraněnou přepážkou a s odstraněnými polepy oken zavazadlového prostoru přistav auto na stk a s kladnými protokoly vše zajistím, jak jsem napsal...technik zkušební stanice musí vědět, co má do technického protokolu napsat, protože je k tomu připravován a řádně školen....především v části B -neplnění technických požadavků.....nesmí být uvedena žádná závada . Předpokládám že karoserie je z výroby opatřena originálními kotevními úchyty.
a pokud jde o celní řízení a registrace vozidel, jde o dva odlišné úkony podle jiné právní úpravy
Nezpochybňuji postupy celního řízení, ty jsou výše pospány, já popsal, jak probíhá registrace vozidla z členských států, států EHP a Švýcarské konfederace...probíhá to úplně stejně úplně všude...tato novelizovaná právní úprava platí už cca 6 let a nevidím jediný racionální důvod k tomu, abych se s někým dohadoval, pokud je pro tebe vůle zákonodárce teorií, tak jí nerespektuj a podřizuj se s úsměvem nezákonné praxi
tazateli nic nebrání podat si žádost o zápis vozidla do RSV, navíc uvádí, že vozidlo je řádně procleno...tak nechápu, o čem se tady handrkujete
Naposledy editováno 25.02.2020 13:23:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Naposledy editováno 25.02.2020 13:24:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
CRF1000 píše: .......já popsal, jak probíhá registrace vozidla z členských států, států EHP a Švýcarské konfederace...probíháto úplně stejně úplně všude ...
j Jako bývalý tahač aut i motorek ti garantuji, že v praxi to všude fakt stejně nechodí. Tipnu si, že to, co požaduješ ty, tak tvůj kolega sedící o přepážku vedle klidně může posuzovat trochu jinak. A to jste jeden úřad. Na jiném ORP to bude zase jinak. Už jen to, že chceš, abych kvůli přestavbě sloupnul 99,9% čiré fólie s homologací , které M mít může , je k zamyšlení, jestli je tady úředník kvůli šikaně nebo pouze chybí elementární logika....Fakt neexistuje ZTP s motorem Z16SE pro M??? To je divné, ten papír jsem měl v ruce, ale protože jsem odmítnul vysolit tři nebo čtyři litry, tak holt smůla...
vilemx píše: j Jako bývalý tahač aut i motorek ti garantuji, že v praxi to všude fakt stejně nechodí. Tipnu si, že to, co požaduješ ty, tak tvůj kolega sedící o přepážku vedle klidně může posuzovat trochu jinak. A to jste jeden úřad. Na jiném ORP to bude zase jinak. Už jen to, že chceš, abych kvůli přestavbě sloupnul 99,9% čiré fólie s homologací , které M mít může , je k zamyšlení, jestli je tady úředník kvůli šikaně nebo pouze chybí elementární logika....
Fakt neexistuje ZTP s motorem Z16SE pro M??? To je divné, ten papír jsem měl v ruce, ale protože jsem odmítnul vysolit tři nebo čtyři litry, tak holt smůla...
Njn, taková ta klasika - chceš změnu v TP? Není problém, vyzadej si oficiální vyjádření výrobce a pak s tím za námi přijď...a co na to výrobce: "ale pane, to není vubec problém, pošlete nám 4 litry a my vám ten car papíru pošleme" ...kde jsem to už jen slyšel : ))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Naposledy editováno 26.02.2020 09:00:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
CRF1000 píše: vilemx> moc dobře víš, o jaké folie jde...nedělej ze sebe prosťáčka
Fakt nevím! Mám tam čiré fólie s atestem 8SD nalepené na originál čirých sklech. Porovnám-li zatmavení nebo odraz polepeného zadního okna s nepolepeným předním, rozdíl tam viditelný vůbec není. Kdybych si nevšimnul malého štítku s atestem, vůbec by nebylo poznat, že tam nějaké fólie jsou. Fakt to není žádný zatmavovací nebo zrcadlový tuning. Co je tedy na těch fóliích špatně? Na osobák si tuhle folii nalepit mohu, u N1 musím. Z logiky věci mi tedy vyplývá, že tam může zůstat. Stejně, jako potahy na sedadlech, koberečky na podlaze a gumová vana v kufru.
Naposledy editováno 26.02.2020 10:05:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Naposledy editováno 26.02.2020 12:04:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
jen to zatím nikdo neschválil
dej sem foto zavazadlového prostoru a těch sun-folií, ať se pokochám nevylučuji že budeš muset sundat ještě něco jiného
Naposledy editováno 26.02.2020 13:51:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Combo Tour 2003 Z16SE
Naposledy editováno 26.02.2020 15:13:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
Důvody, proč mám tohle auto, bych nechal stranou, stejně tak počet majitelů - auto v inzerátu není moje, jen je s ním takřka totožné.Chtěl jsi fotky, tak jsem na netu našel tenhle inzerát. Auto si totiž nefotím, beru ho jako věc, co má sloužit, nikoliv jako modlu. Takže žádnou fotku nemám.
Novější a lepší je strašně neurčitý a individulání parametr. Přestože jsem vozil třeba ani ne rok staré motorky se statisíce, stejně jsem jezdil na dvacet let staré kovářovic kobyle za pade, která mi dodnes prostě vyhovuje.
zákon 56/2001 Sb.,
§ 2, Základní pojmy
.
(17) Členským státem se rozumí členský stát Evropské unie, jiný smluvní stát Dohody o Evropském hospodářském prostoru a Švýcarská konfederace.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
§ 6
(1) Silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo provozované na pozemních komunikacích musí být zapsáno v registru silničních vozidel, pokud má osoba, která ho provozuje, na území České republiky
a) trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl,
b) sídlo, jedná-li se o právnickou osobu, nebo
c) odštěpný závod, jedná-li se o zahraniční právnickou osobu.
(2) Je-li silniční motorové vozidlo nebo přípojné vozidlo provozováno na pozemních komunikacích v mezinárodním provozu podle mezinárodní smlouvy o silničním provozu19) po dobu, která nepřesáhne 6 měsíců v kalendářním roce, odstavec 1 se nepoužije.
(3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše silniční motorové vozidlo nebo přípojné vozidlo do registru silničních vozidel na základě písemné žádosti vlastníka silničního vozidla, popřípadě společné žádosti vlastníka a osoby, která je v žádosti uvedena jako provozovatel silničního vozidla, pokud
a) technická způsobilost silničního vozidla k provozu na pozemních komunikacích byla schválena,
b) je splněna povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla5) týkající se takového vozidla,
c) byla při pořízení silničního vozidla z jiného členského státu zaplacena daň z přidané hodnoty, stanoví-li tak zvláštní právní předpis,
d) silniční vozidlo není vedeno jako pohřešované nebo odcizené v Schengenském informačním systému20) nebo v informačním systému Policie České republiky nebo tato informace není zjištěna postupem podle § 5 odst. 8 a
e) provozovatel silničního vozidla má na území České republiky
1. trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl,
2. sídlo, jedná-li se o právnickou osobu, nebo
3. odštěpný závod, jedná-li se o zahraniční právnickou osobu.
(4) žádost o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel musí obsahovat
a) údaj o druhu a kategorii silničního vozidla, značku a obchodní název stanovený výrobcem, typ silničního vozidla, obchodní označení, číslo technického průkazu silničního vozidla, číslo schválení technické způsobilosti silničního vozidla a účel, pro který je silniční vozidlo určeno,
b) údaje o vlastníkovi silničního vozidla podle § 4 odst. 2 písm. a),
c) údaje o provozovateli silničního vozidla podle § 4 odst. 2 písm. a), není-li vlastník současně provozovatelem tohoto vozidla,
d) u silničních motorových vozidel, která jsou vybavena podle přímo použitelného předpisu Evropské unie1a) záznamovým zařízením, též žádost o vydání paměťové karty podniku a
e) úředně ověřený podpis, je-li žádost podána v listinné podobě; to neplatí, pokud obecní úřad obce s rozšířenou působností při podání žádosti ověří totožnost žadatele nebo je žadatel zastoupen na základě plné moci.
(5) K žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel žadatel přiloží
a) doklad o technické způsobilosti vozidla, kterým je
1. technický průkaz silničního vozidla,
2. prohlášení o shodě, nebyl-li technický průkaz vydán,
3. osvědčení o registraci silničního vozidla vydané jiným členským státem a, byl-li vydán, i technický průkaz tohoto silničního vozidla,
4. rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla, nebo
5. osvědčení o schválení vozidla s platností ve všech členských státech,
b) doklad o technické prohlídce, jde-li o provozované silniční vozidlo, s výjimkou silničního vozidla registrovaného v jiném členském státě, u něhož ode dne jeho první registrace neuplynula ke dni podání žádosti lhůta pro první pravidelnou technickou prohlídku podle § 40; dokladem o technické prohlídce je
1. doklad o provedení pravidelné technické prohlídky v jiném členském státě, ve kterém je vozidlo registrováno, nemá-li vlastník povinnost zajistit provedení technické prohlídky podle § 5a,
2. protokol o technické prohlídce za účelem zápisu silničního vozidla do registru silničních vozidel, má-li vlastník povinnost zajistit provedení technické prohlídky podle § 5a odst. 1, nebo
3. protokol o technické prohlídce za účelem schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla, bylo-li toto vozidlo schváleno podle § 35 odst. 4,
c) protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, nejedná-li se o nové vozidlo,
d) zelenou kartu vydanou podle zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla5),
e) doklad o povolení k pobytu, o udělení azylu na území České republiky nebo o délce přechodného pobytu, nemá-li provozovatel silničního vozidla trvalý pobyt na území České republiky,
f) potvrzení o zaplacení daně z přidané hodnoty v případě pořízení nového dopravního prostředku z jiného členského státu a
g) dokumentaci obsahující údaje v rozsahu potřebném pro vydání technického průkazu vozidla, pokud nejsou obsaženy v dokladu podle písmene a).
(6) Prokazuje-li se zmocnění k zastoupení při zápisu silničního vozidla do registru silničních vozidel písemnou plnou mocí, musí být plná moc podepsána úředně ověřeným podpisem zmocnitele nebo podepsána zmocnitelem způsobem, se kterým zvláštní právní předpis spojuje při právním jednání vůči státu v souvislosti s výkonem jeho působnosti účinky vlastnoručního podpisu27).
(7) Vzor žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel stanoví prováděcí právní předpis.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dávám sem ten výcuc zákona i pro všechny, i pro celní deklaranty i speditéry, kteří se tím přiživují, z textu je jasné že povinností úřadu je při registraci vozidla z jiného členského státu vyžadovat pouze potvrzení o zaplacení DPH při pořízení nového dopravního prostředku z jiného ČS...takže pokud si někdo koupí motocykl nad 48-49 ccm, který je podle data 1. registrace mladší než 6 měsíců, nebo má na tachometru méně než 6000 km, musí k žádosti o registraci přiložit potvrzení o zaplacení DPH, postup se u fyzických osob liší od postupu firem....
Tato novelizovaná právní úprava platí asi 6 let, předtím se všechna vozidla ze zahraničí schvalovala a v případě vozidel ze švýcarska se postupovalo jako u vozidel z jiného než členského státu a JCD nebo jiný dokument o propuštění do volného oběhu se vyžadoval-a ze zákona i při registraci...dnes se při registraci žádný podobný dokument nevyžaduje, protože je to vůle zákonodárce ...navíc v době elektronických systémů by se na nějaký celní delikt lehce přišlo
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Takže Viléme, teď můžeš tvrdit, že jde jen o teorii, v tom případě by jsi měl předložit konkrétní důkaz o tom, kdo kdy a kde tato pravidla porušil a zneužil tím svého postavení , pomůžu ti napsat stížnost nebo odvolání
Naposledy editováno 27.02.2020 10:21:39
1 reakcí na tento příspěvek Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proclení motorky do ČR
1 reakcí na tento příspěvek Proclení motorky do ČR
Naposledy editováno 10.07.2022 12:18:12