WSBK Magny Cours – Deštivou pole position slaví Haslam, Ježek je třetí

Kapitoly článku

Superstock 1000 – Kvalifikace

Po šesti minutách kvalifikace vedl s časem 2'06,096 sekundy Kevin Calia (Nuova M2 Racing), který měl na druhého Matthieu Lussiana (Team ASPI) náskon 0,491 sekundy. Třetí Jeremy Guarnoni (Team Trasimeno) byl přes sekundu pomalejší a s jediným odjetým kolem ztrácel na čtvrté pozici Ondřej Ježek (Triple-M by Barni Racing Ducati) tři sekundy na čas Calia. Český závodník měl druhé kolo rozjeto na první pozici, ale trénink zastavily červené vlajky po pádu Federica Sanchioniho (Clasitaly). Po přibližně pětiminutovém přerušení kvalifikace pokračovala dál. Lorenzo Savadori (Nuova M2 Racing) byl sedmý, Roberto Tamburini (MotoxRacing BMW) zatím ani neměl splněný kvalifikační limit.

Po patnácti minutách patřila provizorní první řada na startu domácím Francouzům. Na vodě si velmi dobře vedl jezdec Yamahy Mathieu Gines (MRS Yamaha), jehož maximum bylo na hodnotě 2'00,739 sekundy. Druhý v pořadí Jeremy Guarnoni ztrácel 0,346 sekundy, třetí Matthieu Lussiana byl o 0,370 sekundy pomalejší. Ondřej Ježek neustále zrychloval, ale s časem 2'03,851 sekundy mu patřila osmá příčka a ztráta na pole position byla ve výši tří sekund. Oba možní kandidáti na celkové vítězství zůstávali vzadu. Lídr šampionátu Lorenzo Savadori byl čtrnáctý, Roberto Tamburini devatenáctý. To samozřejmě hrálo do karet Savadorimu.

V době, kdy do konce zbývalo necelých deset minut měl provizorní pole position Australan Bryan Staring s časem 1'59,830 sekundy. Ondřej Ježek se časem 2'00,540 sekundy posunul na druhé místo. To ale samozřejmě nebyl zdaleka konec kvalifikace, ale naopak její začátek, protože ty nejrychlejší časy měly teprve přijít. Posledních pět minut odstartoval na špici časomíry Jeremy Guarnoni s kolem za 1'58,447 sekundy.

V samotném závěru to bylo hodně divoké. Do poslední chvíle držel první místo na startu Bryan Staring, ale nakonec ho překonal Francouz Jeremy Guarnoni, když v posledním kole zajel čas 1'57,937 sekundy. Ondřej Ježek nejdřív figuroval čtvrtý, pak se časem 1'58,728 sekundy posunul na třetí místo a v závěrečném rychlém kole to měl rozjeto na pole position. Bohužel v posledním sektoru spadl a do závodu odstartuje třetí. Nezbývá než doufat, že si pádem nezpůsobil žádné zranění. Výchozí pozice pro poslední závod roku je rozhodně výborná. S pádem to měl Raffaele De Rosa (Althea Racing), který se do závodu kvalifikoval devátý. Lídr a velký kandidát na celkové vítězství Lorenzo Savadori startuje do závodu osmý, Roberto Tamburini až sedmnáctý.

Superstock 1000 FIM Cup - Kvalifikace
14°C, dráha mokrá, 18°C, vlhkost: 89%

1 - # 11 - GUARNONI Jeremy - Yamaha YZF R1 - 1'57.937
2 - # 67 - STARING Bryan - Kawasaki ZX-10R - 1'58.261 - +0.324
3 - # 69 - JEŽEK Ondřej - Ducati 1199 Panigale R - 1'58.728 - +0.791
4 - # 94 - LUSSIANA Matthieu - BMW S1000 RR - 1'58.878 - +0.941
5 - # 74 - CALIA Kevin - Aprilia RSV4 RF - 1'59.812 - +1.875
6 - # 50 - TRAUTMANN Lukas - Yamaha YZF R1 - 1'59.936 - +1.999
7 - # 4 - GINES Mathieu - Yamaha YZF R1 - 2'00.045 - +2.108
8 - # 32 - SAVADORI Lorenzo - Aprilia RSV4 RF - 2'00.241 - +2.304
9 - # 35 - DE ROSA Raffaele - Ducati 1199 Panigale R - 2'00.411 - +2.474
10 - # 84 - RUSSO Riccardo - Yamaha YZF R1 - 2'00.648 - +2.711
11 - # 121 - ANDREOZZI Alessandro - Aprilia RSV4 RF - 2'00.870 - +2.933
12 - # 43 - MASSEI Fabio - Ducati 1199 Panigale R - 2'01.048 - +3.111
13 - # 41 - D'ANNUNZIO Federico - BMW S1000 RR - 2'01.196 - +3.259
14 - # 77 - TESSELS Wayne - Suzuki GSX-R1000 - 2'02.184 - +4.247
15 - # 169 - MCFADDEN David - Suzuki GSX-R1000 - 2'02.380 - +4.443
16 - # 3 - SUCHET Sebastien - Kawasaki ZX-10R - 2'02.588 - +4.651
17 - # 2 - TAMBURINI Roberto - BMW S1000 RR - 2'02.881 - +4.944
18 - # 18 - EGEA Stéphane - Kawasaki ZX-10R - 2'03.547 - +5.610
19 - # 56 - SEBESTYEN Peter - Kawasaki ZX-10R - 2'03.969 - +6.032
20 - # 71 - BERGMAN Christoffer - Yamaha YZF R1 - 2'04.061 - +6.124
21 - # 39 - PAGAUD Randy - Kawasaki ZX-10R - 2'05.172 - +7.235
22 - # 27 - CECCHINI Riccardo - Kawasaki ZX-10R - 2'05.297 - +7.360
23 - # 93 - BUTTI Alberto - Kawasaki ZX-10R - 2'07.159 - +9.222
24 - # 51 - VIONNET Eric - BMW S1000 RR - 2'07.969 - +10.032
25 - # 92 - LEU Bryan - Yamaha YZF R1 - 2'09.048 - +11.111
26 - # 15 - DUMAS Mathieu - Kawasaki ZX-10R - 2'09.100 - +11.163
27 - # 9 - CAVALLI Francesco - Kawasaki ZX-10R - 2'10.507 - +12.570
28 - # 54 - DEBRUYNE Marty - Kawasaki ZX-10R - 2'13.094 - +15.157
29 - # 99 - COVEÑA Tony - Ducati 1199 Panigale R - 2'13.652 - +15.715
30 - # 13 - SANCHIONI Federico - Kawasaki ZX-10R - 2'17.426 - +19.489
31 - # 24 - TOFFEL Thomas - BMW S1000 RR - 2'18.917 - +20.980
       # 28 - MOSER Marc - Ducati 1199 Panigale R

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist