Šestý podnik MS Superbike – Sepang

Po delší době strávené v Evropě je tu pro superbikový šampionát další mimoevropský závod, který na své dráze přivítá Sepang International Circuit. Letos na jaře tam vyměnili povrch dráhy a udělali ještě pár dalších změn, které teď jezdci superbiků jako první vyzkouší. Pro výrobce pneumatik Pirelli velká neznámá, pro jezdce a týmy stejně tak. O nadcházejícím víkendu závodí pouze šampionáty FIM Superbike a FIM Supersport. Z České republiky jede v superbicích Karel Abraham (BMW) a v supersportech Ondřej Ježek (Kawasaki).

Kapitoly článku

Závodní okruh Sepang International Circuit (SIC) postavili padesát kilometrů od hlavního města Kuala Lumpur v roce 1998. Dráha je široká pětadvacet metrů, což jezdcům na dvou kolech nabízí řadu stop jejichž správná volba znamená potřebné desetiny v časech na kolo. Letos vedení okruhu přistoupilo k obnově povrchu trati, takže jezdci superbikového šampionátu vyzkouší, jak byli Malajci v tomto směru úspěšní. Tropické podnebí pak prověří jejich fyzičku a stejně důkladně také techniku jednotlivých týmů.

Dráha závodního okruhu má celkem 5543 metrů, nejdelší rovinka měří 920 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem patnácti zatáčkami – pěti levými a deseti pravými.

!!! Tipujte na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a soutěžte o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2016. Nezapomeňte, v novém formátu šampionátu je první závod World SBK už v sobotu, druhý se jede v neděli !!!

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 2'03,654 – Tom Sykes (2015)
Nejrychlejší kolo – 2'03,002 – Sylvain Guintoli (2014)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 2'09,178 – Kev Coghlan (2014)
Nejrychlejší kolo – 2'08,185 – Kenan Sofuoglu (2014)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

S náskokem pětatřiceti bodů přijíždí do Malajsie v pozici vedoucího jezdce průběžného hodnocení Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Jezdec ze Severního Irska letos zajel dvakrát zlatý double v Austrálii a Assenu a k tomu přidal jedno vítězství v Thajsku. Zatím nejhůř zajel ve druhém klání v Aragonii, kde byl třetí, takže bilance jezdce Kawasaki je prozatím velmi úspěšná. Cílem je samozřejmě obhájit titul mistra světa a to se mu zatím daří. Loni byl v Malajsii první a druhý, takže je vidět, že v Sepangu umí zajet dobrý závod a o nic jiného nebude usilovat ani letos.

Druhý v pořadí Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) s Jonathanem Rea srovnal krok co se týče vítězství v jednom podniku, protože zlatý double má Velšan na kontě už také dva, jen nemá všechny umístění na stupních vítězů, což je přesně ten rozdíl, který ho dělí od vedení v soutěži. Jezdci Ducati nevyšel závod v Austrálii, Thajsku a Assenu, kde minul stupně vítězů, takže ztrácí pětatřicet bodů a čeká na chybu jezdce Kawasaki. Samozřejmě na to spoléhat moc nemůže, takže jeho prvořadým cílem musí být vítězství v závodě a dalších deset bodů mínus ze ztráty na vedoucí pozici. Loni zajel v Sepangu na první a druhé místo, což je naprosto stejné skóre jakého tam docílil Rea, takže uvidíme, jak si Davies povede letos.

Britský závodník a mistr světa z roku 2013 Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) má před sebou důležitou sezonu. Jednak potřebuje podat mnohem lepší výkon než loni, kdy ho zcela jednoznačně překonal týmový kolega Rea, ale rád by zřejmě letošní ročník dokončil s tím, že získá angažmá jinde. Na Sepang má Sykes nepříjemnou vzpomínku z roku 2014, protože tam ho krátce po startu sundal týmový kolega Loris Baz a tehdy to Brita ve finále stálo titul mistra světa. Po Imole Sykes řekl, že už našli způsob jak si udržet rychlost po celý závod, takže Sepang bude důležitou prověrkou. Na druhé místo teď ztrácí dvaatřicet bodů.

Nizozemec Michael van der Mark (Honda World Superbike Team) je zcela určitě velký talent a budoucnost pro superbikový šampionát. Jen je otázkou, zda to bude stále u Hondy, protože není vyloučeno, že by mohl jednou závodit třeba v týmu s Jonathanem Rea, což by mohlo být zajímavé. Teď je ale jezdcem Hondy a na obrovské dráze Sepangu to nebude mít snadné.

Rozhodně lepší úvod sezon si představoval Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jemuž se v prvním závodu v Austrálii povedlo skórovat umístění na stupních vítězů, ale od té doby už ani jedno, což znamenalo sestup z třetí pozice na současnou pátou. Jsou to jen dva místa, ale bodový rozdíl už nyní představuje šedesát šest bodů.

O průběžnou pátou příčku bude v Sepangu bojovat šestý Jordi Torres (Althea BMW Racing Team), jemuž na Giugliana schází jediný bod a Nicky Hayden (Honda World Superbike Team), který je šest bodů za jezdcem Ducati Panigale R. Prozatím si vede velmi dobře Lorenzo Savadori (IodaRacing Team), který naskočil do rozjetého vlaku a v sedle Aprilie si bez problému drží pozici v první desítce, kde je rovněž Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse) a Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Všechny tyto jezdce dělí minimum, takže pořadí v závodě okamžitě ovlivní jejich vzájemné postavení v tabulce průběžného hodnocení.

Český závodník Karel Abraham (Milwaukee BMW) je po pěti kolech superbikového šampionátu na průběžné sedmnácté pozici. Na dráze Imoly nebodoval v ani jednom z dvojice závodů, takže mu na kontě zůstává stále čtrnáct bodů. Na svého týmového kolegu Joshe Brookese (Milwaukee BMW), který je šestnáctý, teď ztrácí šestnáct bodů. Pokud byla Imola pro Abrahama okruhem, který neznal, tak Sepang je v tomto ohledu mnohem příznivější, protože ten zná velmi dobře z MotoGP, což by mohl o nadcházejícím víkendu využít. Po závodu v Itálii testoval Karel Abraham s KTM MotoGP na okruhu Marca Simoncelliho v Misanu, kde byl společně s testovacím jezdcem rakouského výrobce Mika Kalliem.

Do Malajsie neodcestoval Sylvain Guintoli (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), který má zraněný kotník po drsném pádu v Imole. Tehdy to nevypadalo s Francouzem vůbec dobře, když zůstal ležet na zemi a musela pro něho sanita rychlé zdravotní pomoci. Naštěstí se pak ukázalo, že se jedná “jen“ o kotník. Každopádně lékaři mu start v Sepangu nedoporučili, a protože Yamaha nestačila v tak krátké době sehnat náhradu, pojeden Alex Lowes v Sepangu sám v barvách Pata Yamahy.

Komplikované to mají od začátku roku u Pedercini Racing. V Aragonii se jim zranil Sylvain Barrier, takže Francouze nahradil od Assenu jeho krajan Lucas Mahias, ale ten si pádem v Imole způsobil zranění obratlů, takže je rovněž mimo hru. Tým pro závod v Malajsii angažoval Australana Anthony Westa, který letos dvakrát nastoupil na divokou kartu v mistrovství FIM Supersport (V Assenu nakonec kvůli zranění závod nejel). Závodit v sedle superbiku bude Australanova již osmá kategorie v různých světových šampionátech – 125ccm, 250ccm, 500ccm, MotoGP, Moto2, vytrvalostní MS motocyklů, WorldSSP a WorldSBK.

Jezdec Fabio Menghi (VFT Racing) stále není zdravotně v pořádku a s jeho návratem na dráhu se počítá až v Misanu. Dosud jel za Itala jeho krajan Matteo Baiocco, jenže ten má své povinnosti v národním šampionátu CIV, takže závod v Malajsii a v Donington Parku pojede s týmem VFT Racing další zkušený italský závodník Luca Scassa.

MS Superbike – stav po Imole:

1 - J. REA - KAWASAKI - 221 bodů
2 - C. DAVIES - DUCATI - 186
3 - T. SYKES - KAWASAKI - 154
4 - M. VAN DER MARK - HONDA - 106
5 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 88
6 - J. TORRES - BMW - 87
7 - N. HAYDEN - HONDA - 82
8 - L. SAVADORI - APRILIA - 64
9 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 60
10 - A. LOWES - YAMAHA - 59
11 - S. GUINTOLI - YAMAHA - 58
12 - X. FORÉS - DUCATI - 49
13 - M. REITERBERGER - BMW - 47
14 - R. RAMOS - KAWASAKI - 36
15 - A. DE ANGELIS - APRILIA - 32
16 - J. BROOKES - BMW - 30
17 - K. ABRAHAM - BMW - 14
18 - M. BAIOCCO - DUCATI - 12
19 - L. MAHIAS - KAWASAKI - 9
20 - M. JONES - DUCATI - 2
21 - S. BARRIER - KAWASAKI - 2
22 - D. SCHMITTER - KAWASAKI - 1
23 - M. LUSSIANA - BMW - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist