MS Superbike – den závodu v Imole

Kapitoly článku

Superbike – závod (1)

Z první řady startovala do závodu na 19 kol trojice - Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team), druhý Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) a třetí domácí jezdec Davide Giugliano (Ducati Superbike Team). Nejlépe postaveným jezdcem kategorie EVO byl na startovním roštu superbiků devátý Niccolò Canepa (Althea Racing).

Po startu z první pozice šel do vedení závodního pole Jonathan Rea, dobře odstartoval z páté pozice Marco Melandri (Aprilia Racing Team) a jel druhý, třetí byl Sylvain Guintoli, který ale ve snaze Melandriho předjet a zachytit nástup britského závodníka Hondy udělal chybu, byl dlouhý a propadl se na páté místo. Úvod závodu nevyšel domácímu jezdci Ducati, kterým je Davide Giugliano, a před něhož se dostal jeho týmový kolega Chaz Davies (Ducati Superbike Team) jedoucí na druhé pozici. Po pěti kolech vedl Rea před Daviesem a Tomem Sykesem (Kawasaki Racing Team).
Těsně před polovinou závodu bojovala o druhé místo skupinka tří jezdců – Chaz Davies, Sylvain Guintoli a Tom Sykes. Všichni předváděli parádní ale zároveň velmi čisté souboje. Davide Giugliano předjel Marca Melandriho a po devíti kolech pokračoval na šestém místě a pomalu se dotahoval na záda pátého Lorise Baze (Kawasaki Racing Team). Na vedoucí pozici pokračoval Jonathan Rea s náskokem 3,4 sekundy. Vzhledem k tomu, že jezdci za ním bojovali o pozice na stupních vítězů, byla Britova šance závod dotáhnout do úspěšného konce hodně vysoká.

V době, kdy do cíle zbývalo pět kol už v závodu nepokračoval Davide Giugliano, který po smyku předního kola položil svoji Ducati Panigale na zem a už ji nezvedl. Vedoucí jezdec Jonathan Rea měl náskok přes pět sekund, takže vítězství měl pevně ve svých rukou. Bitva o druhé místo probíhala mezi Chazem Daviesem a Sylvainem Guintolim. Z bezpečné vzdálenosti tento souboj sledovala dvojice tovární Kawasaki čtvrtý Tom Sykes a pátý Loris Baz. Ne dlouho, protože tři kola před koncem začala bitva mezi jezdci Aprilie a Kawasaki o třetí místo v cíli. Jezdec Ducati Davies dokázal svým pronásledovatelům ujet a pokračoval na druhé pozici.
Jonathan Rea navázal na vítězství z Assenu, první závod v Imole vyhrál a v průběžném hodnocení se posunou na druhé místo. Druhý projel cílem Chaz Davies a třetí Tom Sykes. Nejlepším z jezdců kategorie EVO je jedenáctý Leon Camier (BMW Motorrad Italia Superbike Team). Britové ovládli první klání třídy Superbike. Na dvanácté pozici projel cílem Christian Iddon (Team Bimota Alstare), což je velmi dobrý výsledek pro italskou Bimotu, ale vzhledem k chybějící homologaci nebude tento výsledek bodově ohodnocen. Nejlepším z domácích závodníků byl šestý Marco Melandri.

Harmonogram víkendu.

Superbike World Championship – závod (1)
22°C, dráha suchá, 30°C, vlhkost: 52%

01- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike T – Honda CBR 1000RR SP – 34’14.829
02- Chaz Davies – Ducati Superbike Team – Ducati 1199 Panigale R – + 4.511
03- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 6.492
04- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 8.434
05- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 9.134
06- Marco Melandri – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 14.925
07- Eugene Laverty – Voltcom Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 19.973
08- Alex Lowes – Voltcom Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 21.582
09- Toni Elias – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 28.781
10- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike T – Honda CBR 1000RR SP – + 31.245
11- Leon Camier – BMW Motorrad Italia Superbike Team – BMW S1000RR – + 40.996 (EVO)
12- David Salom – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 55.372 (EVO)
13- Luca Scassa – Team Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R – + 55.899 (EVO)
14- Jeremy Guarnoni – MRS Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 1’04.402 (EVO)
15- Alessandro Andreozzi – Team Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R – + 1’23.074 (EVO)
16- Fabien Foret – MAHI Racing Team India – Kawasaki ZX-10R – + 1’23.324 (EVO)
17- Sheridan Morais – IRON BRAIN Grillini Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 1’36.763 (EVO)
18- Claudio Corti – MV Agusta RC Yakhnich Motorsport – MV Agusta F4 RR – + 1’36.942
19- Peter Sebestyen – BMW Team Toth – BMW S1000RR – + 1’43.545 (EVO)
20- Imre Toth – BMW Team Toth – BMW S1000RR – + 1’43.819

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist