Zmrazení vývoje softwaru a změna minimální váhy strojů MotoGP
Text: Petr Czyž | Foto: LCR Honda, NGM Mobile Forward Racing, Monster Yamaha Tech 3 | Zveřejněno: 16.9.2014 | Zobrazeno: 3 041x
Text: Petr Czyž | Foto: LCR Honda, NGM Mobile Forward Racing, Monster Yamaha Tech 3 | Zveřejněno: 16.9.2014 | Zobrazeno: 3 041x
Marex:
Ty woe, tak to mě hned po ránu dostalo, to je hláška..!
Už ani ty hasani nejsou, co bývali.
Jak píše Ivan2T, oni si jezdci zase díky elektronice dovolí daleko víc než bez ní a tak to množství pádů bude asi taky podobné.
V té souvislosti současná elektronika / počet závažných
úrazů při highsiderech nelze souhlasit, protože jednak není
žádná statistika úrazů v jednotlivých ročnících MS a nezdá
se mně, žeby "za dvoutaktů" bylo víc smrtelných úrazů a
"vozíčkářů" než v posledních, řekněme, 10 letech. Tu ochranu
jezdců spíš spatřuju v jejich dokonalejší výstroji, mládí a
trénovanosti. Vem´si, Faste, kolik jen někdy ti "mlaďoši"
absolvují pádů (včetně "hajsošů")v trénincích a kvalifi-
kacích a většinou do závodů mohou jít ...
siki89 - taky si vzpomeň, když se dřív řeklo highsider, co to znamenalo - většinou těžký zranění, při troše smůly zlomená páteř. A dneska... Ta elektronika taky pomáhá tomu, že z jezdců neni tolik mrzáků. Otázke jenom je, kde tomu udělat strop. A to už tak jednoduchý neni. S tou váhou to zas pravda je a ten nápad s nějakou střední váhou (třeba těch 70, 75kg) neni od věci. prostě trošku srovnat ty "extrémy" a nabídnout rovnější šance (stejný nebudou nikdy)
Afro-r1 - Vykašli se na basketbalisty, motorky jezdí normální lidé a i závody by měli jezdit taky lidé normálníchrozměrů a váhy a ne hobiti a skřeti! Nakonec ti mohou jet taky, jen se jim dováží motorka!
miramara- úplnej souhlas,žádná kontrola trakce a podobný věci a každej ať ukáže co umí. Když vzpomenu jak to bylo před érou "full elektronik" - museli jet rozumem jinak nevydržely gumy nebo lehli v zatáčce po přidání moc plynu apod.
160 kilo bez benzinu neni zadna vyzva. To ma moje R1 - a navic s plnou nadrzi.
145 nebo 135kg jako v minulosti by bylo zajimavejsich. 115kg bez benzinu (z roku 82?) radsi nezminuji.
A s tim dovazovanim jezdce - basketbaliste nad 2 metry take nemusi behat po kolenou. Kazdy ma vyhody v jinem sportu a ostatni s tim musi zit.
Mileek-jednodušší a hlavně levnější varianta je dovažování než vyvíjet pevnější motor...a o výkon už v moto gp ani nejde
Stejně jako s těmi"těžšími-levnějšími-pevnějšími"komponenty,
by to nebylo jednoduchý s tím "dovažováním" V minulosti
se ani tovární stroje nedělaly "na míru" jezdcům (příkladů
bychom našli X,např. Taveri nejezdil"to" co Hailwood,atd.).
Nejspíš to částečně"řešil"start roztlačením a TEHDEJŚÍ váha
strojů. Platí ale i teď,že kdo chce,hledá způsoby a kdo ne-
chce, hledá důvody : ta současná MotoGP, se všemi jejími
technickými regulacemi,by"snesla" i stanovení jakési stan-
dartní váhy jezdce a ti přes(např.!)70 kg by "měli smůlu",
stejně jako ti(např.!) padesátikiloví ...
Mileek - Když už to dovažování vyřešili skoro ve všech motoristických disciplínách, včetně aut, F1, motokár, MOTO3 a MOTO2, jistě by to nebyl problém v MGP! Jen chtít!
tím se ale dostáváme do dalšího sporu, páč když má tým lehčího jezdce, může si dovolit těžší, tudíž i levnější komponenty. Taky těžší a tudíž pevnější komponenty třeba pro motor, který v tom případě snese víc a můžou ho víc "nakoňovat" a pak se tu zase bude brečet, že to někomu na cílovce jede 300 a někomu 330...
Těžší motorka není problém! Když dokázali u MOTO3 dát okolo 20 kilo, na litra se toho vejde víc! Nakonec se to přece nemusí dovažovat podle nejtěžšího jezdce! Na litry stačí 75 kilo jezdec a 160 kg motorka, to je 235 kilo a pokud je někdo 50 kilový, továrna nebo tým mu už před sezónou připraví těžší motorku.
a když pojede Camier se svýma skoro 80kg, tak jak byste chtěli dovážit 51kg Pedrosu? To mu dáte 30kg batoh na záda? Páč na tu motorku nevím, kde by to šlo naskládat...
Barney - ať to není jen o jezdcích? Tobě připadá, že je to teď jenom o jezdcích? myslím si, že je to z 90% právě o strojích. Kdyby posadili Marečka na CRT, tak by zajisté jezdil pěkný prd...
...to by šlo, zkus mu (SPZce) to napsat do mailu...
Jednotná váha jezdec+motorka, stejné množství benzínu, jednotná elektroonika a gumy´a ať jezdci předvedou co v nich je! Toto ovšem SPZku a spol asi nikdy nenapadne!
Mam pocit,že letos se někdo od hondy vyjádřil,že jejich zařízení na kontrolu trakce je Markova pravá ruka
Já bych nic neomezoval. Jen bych před každým závodem losoval, jakej jezdec pojede jakou moto
Sitič: Obávám se, že v případě současného reglementotvůrcovství, by ta minimální váha jezdce a stroje byla 160 Kg.
Pavel-at-zrušit elektroniku,srovnat váhu,at každý ukáže co umí...Pedrosa sám přiznal že ted v Misanu nemohli naplno využívat kontrolu trakce ohledně povrchu a jak to dopadlo každý viděl.
dante: souhlas, nějaká min. hmotnost by měla být
Nějak ti pánové musí dokazovat jejich nepostradatelnost, Miramaro
Jediné smysluplné by bylo dovažování a to jim nějak "nevoní" ... ((-:
No je to trend novy kondicni trener dokazal u Lorenza dostat 4 kg dolu.
Pavel-at:
No, první krok k vyrovnanosti by byl ten, že by se začlo dovažování Hobitů s normálníma lidma, kteří průměrně váží a to kolem 80kg a ne 50-60kg..!
Akro : proč blbě...nezdá se mi to špatný, jak bys to udělal ty, aby elektronika tolik neovlivnňovala vývoj motocyklů a motorky byly vyrovnanější...a možná i levnější
Sitic46:
Tak nějak bych to chápal i já, to by mělo hlavu a patu, jinak je to zase "howadina"...
A jak dlouho tyto pravidla budou platit rok-dva?a pak opět nějaký paskvil typu Ducati?
Ať udělají minimální váhu motocyklu + jezdce