Yamaha hledá čtyři nové privátní piloty

Je to už veřejné tajemství: Yamaha chce 2014 poslat do závodů MotoGP další čtyři piloty s motory YZR-M1. Leasingový balíček pro jednoho jezdce by měl stát 800.000 Euro.

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta už v lednu prozradil, že nejen Honda potvrdila stavbu pěti produkčních motocyklů na bázi RC213V pro rok 2013, nýbrž i Yamaha chce nabídnout privátním týmům lepší materiál. Řeč byla o motorech z motocyklu Yamaha YZR-M1 pro celkem čtyři jezdce. Tím by se zvedl počet prototypových motocyklů v nejlepším případě na 23. Čtyři Hondy by měly k dispozici týmy Repsol, Gresini a LCR, k tomu pět Production- Racer, dále dva kompletní motocykly Yamaha-M1 v továrním týmu a dva v Tech3, a dále čtyři motory M1 zabudované do šasí Suter, Kalex nebo FTR. To znamená 17 Hightech-motocyklů, další dva dodá Suzuki, čtyři pak Ducati (po dvou v továrním týmu a dva u Pramacu). Tím by se ze startovního roštu ztratily biky Claiming-Rule, pokud Honda a Yamaha najde dost zájemců na odbyt.
Balíček motorů od Yamahy by měl stát 800.000 Euro pro jednoho jezdce; a obsahoval by motory pro testy a dále inklusivně pět zaplombovaných motorů pro závodní víkendy. Rolling-Chassis by se mělo vejít do 200.000 Euro, samozřejmě bude záležet na použitých brzdách, kolech a pérování.

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta a nejvyšší management Yamahy mezitím našli společnou řeč. Společný cíl je jasný: vybavit startovní pole konkurenceschopným materiálem a privátní piloty přivést co nejblíže současným hvězdám.

Ovšem ředitel závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis ještě s žádným potenciálním kandidátem nejednal, myšleno současné soukromé týmy CRT: Forward, Iodaracing, Power Electronics, Blusens-Avintia, Paul Bird Motorsport či AB Cardion Racing.
"Naše jednání s Dornou pokračuje velmi dobře a myslíme si, že v nejbližší budoucnosti budeme mít ve všem jasno a rok 2014 budeme moci přesně naplánovat. Se žádnými týmy jsme sice doposud detailně nejednali, ale víme, že zájemci existují. V příštích měsících musíme zjistit kdo má opravdový zájem a potom také stanovit konktrétní cenu pro leasing těchto motorů. Zatím opravdu nevíme, kdo bude zájemce. Musím ovšem zdůraznit, že z celého tohoto projektu nemáme žádný finanční zisk. Musíme ale mít minimálně dva jezdce, maximálně pak čtyři. K tomu je nutno připočíst dva piloty z továrního týmu a dva z Tech3.", vysvětlil strategii Yamahy Jarvis.

O detailní specifikaci se sice zatím nejednalo, ale Yamaha chce vzít jako základ technický stav motorů týmu Tech3 z podzimu 2013: "Chceme nabídnout konkurenceschopný materiál. Proto se naše zákaznické motory nebudou v zásadě lišit do motorů týmu Tech3", ujistil dále Jarvis.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist