V testu zajel nejrychleji Márquez

Jednodenní oficiální test absolvovali v Jerezu jezdci a týmy královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů. Nejrychlejší byl jezdec Hondy Marc Márquez, jehož v nedělním závodu porazily obě tovární Yamahy. Druhý Jorge Lorenzo zajel jen o devatenáct tisícin pomaleji, třetí byl Maverick Viňales se ztrátou dvou desetin. Časy do pátého místa zajel Valentino Rossi a Dani Pedrosa, který na týmového kolegu ztratil něco přes tři desetiny.

V testu zajel nejrychleji Márquez

Španěl Marc Márquez (Repsol Honda Team) nastavil maximum dne už v jedenáctém měřeném kole na hodnotu 1'39,313 sekundy. Rozdílem devatenácti tisícin porazil Jorge Lorenza (Movistar Yamaha MotoGP), čtvrtý Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) ztratil tři desetiny. Posledním jezdcem v jedné sekundě byl desátý Andrea Dovizioso (Ducati Team). Marc Márquez během dne vyzkoušel už čtvrtou variantu aerodynamických křidélek, které byly viditelně větší než ty předchozí. S Danim Pedrosou také testovali nové zadní rameno a motorové mapy.

Marc Márquez v pondělí patřil také mezi nejpilnější jezdce, protože jen on, Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar) a Esteve Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing) zajel během dne přes devadesát kol. Naopak nejméně toho najezdil Andrea Dovizioso a Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který začal testovat později než ostatní.

Na programu dne byl test pneumatik Michelin. Francouzský výrobce připravil tři nové přední hladké pneumatiky. Každý tým dostal jednu pneumatiku tvrdší směsi s revidovanou konstrukcí, další pneumatika měla zase zastavit zavírání předního kola na brzdách. Tovární týmy navíc dostaly třetí pneumatiku, která měla jak novou směs, tak novou konstrukci. Zadní pneumatiky zůstaly beze změny.

Tým Movistar Yamaha MotoGP pracoval na testech prototypových motocyklů s klasicky umístěnou palivovou nádrží a palivovou nádrží umístěnou vzadu. Jorge Lorenzo navíc zkoušel výfukový systém, který aktuálně používá Valentino Rossi. U Monster Yamaha Tech 3 pracoval Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) na elektronice, Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) zase na zadním odpružení.

Tým Suzuki pokračoval v testech aerodynamických křidélek, které už během víkendu v Jerezu nasadil Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar). První možnost vyzkoušet novou aerodynamiku měl Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar). Zatímco Espargaró pracoval během dne na zlepšení elektroniky, Viñales hledal příčiny problémů, které jich pronásledovaly v závodě. Oba jezdili pouze s podvozkem 2015.

Italská Aprilia pracovala na testech řady nových komponentů. Během dne testovali jejich jezdci Álvaro Bautista (Aprilia Racing Team Gresini) a Stefan Bradl (Aprilia Racing Team Gresini) nový podvozek, zadní kyvné rameno a nové díly motoru, jehož vývoj není v případě Aprilie během sezony zmrazený jak je tomu u Ducati, Hondy a Yamahy.

U Ducati pracovali během dne s pneumatikami Michelin a hledali příčiny problémů ze závodu Velké ceny Španělska. Tým Aspar neměl žádné nové díly k testování, takže jak Euene Laverty, tak Yonny Hernandez pracovali na zlepšování nastavení jejich Desmosedici. Podobně byl na tom Pramac Racing, který společně se Scotte Reddingem (Octo Pramac Yakhnich) zjišťovali příčiny katastrofálního víkendu v němž bojovali s minimální zadní přilnavostí.

Nové aerodynamické křidélka testoval Cal Crutchlow (LCR Honda), který také pracoval na odpružení Öhlins. Nový výfuk testovali na RC213V zase jezdci Jack Miller (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) a Esteve Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing).

Test MotoGP – Jerez, Španělsko
Pondělí, 25.dubna 2016

1 - MARQUEZ, Marc - Repsol Honda Team - 1:39.313 - 11 / 91 (v kole/kol celkem)
2 - LORENZO, Jorge - Movistar Yamaha MotoGP - 1:39.332 - + 0.019 - 26 / 59
3 - VIÑALES, Maverick - Team SUZUKI ECSTAR - 1:39.536 - + 0.223 - 14 / 91
4 - ROSSI, Valentino - Movistar Yamaha MotoGP - 1:39.632 - + 0.319 - 50 / 52
5 - PEDROSA, Dani - Repsol Honda Team - 1:39.646 - + 0.333 - 65 / 76
6 - ESPARGARO, Aleix - Team SUZUKI ECSTAR - 1:39.682 - + 0.369 - 8 / 71
7 - CRUTCHLOW, Cal - LCR Honda - 1:39.812 - + 0.499 - 79 / 82
8 - IANNONE, Andrea - Ducati Team - 1:39.879 - + 0.566 - 10 / 55
9 - ESPARGARO, Pol - Monster Yamaha Tech 3 - 1:39.942 - + 0.629 - 40 / 62
10 - DOVIZIOSO, Andrea - Ducati Team - 1:40.027 - + 0.714 - 46 / 50
11 - SMITH, Bradley - Monster Yamaha Tech 3 - 1:40.335 - + 1.022 - 70 / 71
12 - HERNANDEZ, Yonny - Aspar MotoGP Team - 1:40.351 - + 1.038 - 83 / 83
13 - BRADL, Stefan - Aprilia Racing Team Gresini - 1:40.674 - + 1.361 - 50 / 66
14 - MILLER, Jack - EG 0.0 Marc VDS - 1:40.681 - + 1.368 - 5 / 65
15 - REDDING, Scott - Octo Pramac Yakhnich - 1:40.844 - + 1.531 - 20 / 59
16 - RABAT, Tito - EG 0.0 Marc VDS - 1:40.919 - + 1.606 - 20 / 94
17 - BAUTISTA, Alvaro - Aprilia Racing Team Gresini - 1:40.960 - + 1.647 - 29 / 62
18 - PIRRO, Michele - Octo Pramac Yakhnich - 1:41.442 - + 2.129 - 42 / 55
19 - LAVERTY, Eugene - Aspar MotoGP Team - 1:41.462 - + 2.149 - 26 / 85

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist