V Německu to jezdcům tovární Yamahy nevyšlo

Devátý závodní víkend sezony se vyvíjel mnohem lépe pro Valentina Rossiho, který do druhé kvalifikace postoupil ze čtvrté pozice a do závodu startoval třetí z první řady. Ital byl připraven na suché i plně mokré podmínky, nicméně kombinace obou mu nakonec závod zkomplikovala natolik, že skončil až osmý. Jorge Lorenze v Německu nebyl ve své kůži a v průběhu víkendu také vyzkoušel tvrdost povrchu okruhu Sachsenring. Ze závodu nakonec vytěžil jen jeden bod.

Také po německé Grand Prix patří jezdcům Yamahy průběžně druhá a třetí příčka, ale ztráta na Márqueze narostla na osmačtyřicet bodů v případě Lorenza a padesáti devíti bodů v případě Rossiho. Oba jezdce tří ladiček teď dělí jedenáct bodů, takže úspěšnější byl, pokud se to tak dá nazvat, Valentino Rossi. Ital chtěl po Assenu zabojovat o přední příčky, ale to mu nevyšlo.

„Je to pro nás velká škoda, protože jsem byl konkurenceschopný na suchu a v klasických podmínkách jsem byl schopen zajet dobrý závod,“ řekl zklamaný Valentino Rossi. „Také jsem byl konkurenceschopný na mokrém povrchu, takže v klasickém mokrém závodu byl měl šanci bojovat o vítězství, ale bohužel to byl závod s výměnou motorek.“

„Kdybych zastavil o dvě, tři kola dřív, mohlo to dopadnout lépe a přijel bych do šestého místa místo osmý, ale větší problém byl v tom, že po výměně jsem byl hodně pomalý. Neměl jsem vůbec cit s motorkou a nebyl dostatečně silný. Dovozioso s Crutchlowem byli se mnou a zajeli jsme do boxů ve stejném kole, ale oba byli schopni dojet na stupně vítězů.“

„Je otázkou, zda by to bylo lepší pokud bych měl komplet hladké pneumatiky. Na přechodných pneumatikách jsem se necítil dobře, ale nikdo nemůže vědět, zda bych byl rychlejší na hladkém obutí, protože to klidně mohlo být ještě horší. Možná je to naše motorka, která za podobných podmínek, kdy je dráha stále ještě trošku vlhká, nám nabízí o něco menší cit s motorkou.“

Na víkend v Německu nebude Jorge Lorenzo vzpomínat v dobrém, protože od pátku do neděle nedokázal najít rytmus, kterým by se posunul někam dál, aby dokázal zajet požadovaný výsledek. „Po warm upu bylo jasné, že s jezdci vpředu bojovat nedokážeme, ale přinejmenším jsem byl lepší a rychlejší než v zahřívacím tréninku,“ uvedl Španěl po skončení závodu.

„Když dráha začala osychat, ztrácel jsem pozice, protože jsem neměl pocit bezpečí nebo důvěry v přední pneumatiku a to jak při brzdění, tak v zatáčkách. Jakmile mi pak tým ukázal, že mám zajet do boxů, tak jsme vyměnili motorku. Možná to bylo až příliš pozdě z hlediska strategie k tomu, abych skončil o něco blíž předním příčkám,“ dodal Jorge Lorenzo.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist