Test MotoGP Austrálie – den druhý
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Marc VDS Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 4.3.2014 | Zobrazeno: 4 899x
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Marc VDS Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 4.3.2014 | Zobrazeno: 4 899x
Ano ja vim...ta druha cast mela byt spis pro josefa..
No abychom si rozuměli, já jsem s posledním vývojem spokojen a jsem rozhodně za co nejdostupnější závodění pro soukromé týmy a co nejvyrovnanější závody/technikou.
To je předpokládám přání většiny fanoušků.
Pacient, ale nikde nebylo dáno že v dřívější kategorii NESMÍ startovat tovární prototypy jak si myslí pan josef...tzn nesmysl A taky mezi crt a open nejsou absolutně nesrovnatelná pravidla. Naopak, jsou absolutně srovnatelná vyjma práva odkupu.
A nebýt crt/open tak máme na startu kolik strojů? I kdyby každá továrna dala po 5ti kusech tak 15 strojů bez šance návratu Suzuki, ne tak Aprilie Takže otřesný reglementy, úplně pekelný. A už vidím jak se přiřítí josef že vše šlo udělat samozřejmě jinak a líp...tak se ptám rovnou jak? Určitě napíše tu svou hororovou pohádku o pravidlech A a B, tím pádem by tam byly stroje 2. Takže něco jinýho?
Vsechno co udela zavody vyrovnanejsimi je ku prospechu divaku. Spz kdysi rekl, ze je to vzdy kompromis mezi vyvojem a zabavou. V tomhle ma, myslim, pravdu.
PacienT.cz Hlavní otázka ale zní: Je to ke škodě, nebo ku prospěchu diváků ?
@desmo69 18:06: A ty myslíš, že kdyby tam ustanovení o odkupu za 25 000 Eur zůstalo, tak by tam Honda a zejména Yamaha dali svoje motory všanc? Podle mého názoru ani omylem, takže i když to vypadá jako kosmetická změna, tak je přesto docela zásadní.
Největší rozdíl ale dělá změna pravidel pro továrny, zmrazený vývoj motorů s pěti kusy a dvaceti litry je už oproti "open" opět o něco restriktivnější, takže to myslím dělá 50% toho rozdílu mezi tovární a open specifikací.
Vždyť je vše zcela jasné - tak jako při výběrových řízeních
"šitých na míru", proslavených "losovačkách" a přidělování
zakázek BEZ výběrových řízení, "TO" VŽDYCKY SMRDÍ ...
Neříkám ČÍM to smrdí, protože slovo korupce je považováno za
sprostý
Stale sa tu riesia testy v Sepangu, ake gumy na PI, a vyhody, nevyhody OPEN motoriek, ked niektori na to nadavaju a niektori zase chvalia. A Marquez pekne doma v klidku rehabilituje a drti pri tom PS3 //www.rossi-yamaha.cz/wp-content/gallery/test-phillip-island-2014/marquez-phillip-island-ps3.jpeg
josef58: Carmelo Ezpeleta je predsa Manager roku v Spanielsku, tak snad z toho podozrenia nejako ladne "vytancuje", aby si tento svoj titul pravom zasluzil Najprv "bernak", potom aj IODA s tymi dvomi masinami padla...ach jo, sa to nanho vali zo vsetkych stran
Btw. prakticky jediny rozdil mezi crt a open je zruseni prava odkupu motoru s nebo bez prevodovky ktery stejne nikdo nikdy nevyuzil. Takze opravdu absolutne nesrovnatelne reglementy no
josef58, me pripada ze si snad uz delas srandu protoze tohle neni normalni Kde a jak si prisel na to ze CRT nesmi byt tovarni? Nekolikrat jsem ti tehdy vypisoval pravidla crt a o zakazu tovarniho prototypu nikdy nikde nijak nebyla rec. Kdyby si jakykoliv tym obstaral tovarni prototyp mohl jako crt jezdit.
Neuveritelny ze dodnes ti to nedoslo ...
OPEN... opět nesmyslný SPZkův reglement . Nebo co je na tom tak "otevřeného", že bezpodmínečně musí všecí přijmout SPZ elektroniku???
To je ale náhoda že MM , po oznámení Ducati na OPEN vzešlo že přichystala velký upgrade ???
mamba54 12:44
že pokračovatelem SPZ-CRT je SPZ-OPEN je to samé jako kdybys srovnával, že pokračovatelem vývoje z opic jsme my lidé.
-CRT... vytuněné motory WSBK,.. NESMÍ být prototypy
-OPEN... klíďo i továrny (viz. Ducati)
Takže sám vidíš, že absolutně nesrovnatelné "SPZ-reglementy". Ale máš pravdu v tom, že továrem ubývá, bodejď by né, pže tak neúnosný diktát od SPZky snad už nikdo neustojí. A až honda a yamaha "kapitulují" všemožným carmelovým "donucovacím" prostředkům a přijmou "jeho" elektroniku, tak si myslíte, že se něco změní, že to bude levnější? Akorát, že ty těžký prachy za "dráty" potečou jen na jediný a ten správný účet Však prý už i berňák má podezření na daňové úniky
tak to ja si vsadim na vr,ten to da i s tankvakem
DutchTT: pěkně´s to napsal. Slevňování a hl. přes elektroniku? No nevím. Možná by k tomu něco mohl říct "někdo" z nějakého "nejmenovaného" týmu. Já znám pouze vyjádření pana Nakamota k tomuto tématu z rozhovoru na SpeedWeeku a česky by jsme to nejspíš popsali, že je na to nas...ý. Zapomíná se, že všichni museli převzít už HW od MM a to nebylo zadarmo. Náklady na implementaci (snad jsem to napsal správně) byly nemalé a stále je to cizí prvek, dále naprosto nepoužitelný v sériové produkci Hondy (a jiných, krom Italů). Pokud by museli převzít i SW, tak jaký smysl pro vývoj by to mělo. Jak řekl, pro show stačí produkční závodničky. Aled nechme se překvapit.
Líp než DutchTT/15:50 "to" napsat nelze !!!
Sázet "nás" asi Kalousek naučil dobře ...
Alamo: dik. To je slusny kurz a stoji za hrich.
Slevňování MotoGP je chyméra . Motorka která má xxx koní a jede na rovině klidně 340km/h prostě nemůže být levná , nemůže jezdit na levných pneu a nemůže ji pilotovat člověk, který si to ještě ke všemu musí zaplatit, bohužel toto je pánove konec silničních závodů (sportu) na te nejvyšší úrovni, už se to udržuje jen jako marketingový projekt Dorny. Jak se říká AZUR a KALGON, ten vypere vše . WSBK je na tom ještě hůř, vezmu li, že to má být závodění za úsměv.
@slick: Jo další důkaz toho, že mají současné superbiky k původní myšlence závodění se sériovkami hodně daleko. Přitom nejrychlejší "EVO" tam vedl Caneppa za 1'31.065.
Evo ,ne Jorgeho mám moc rád,ale to co tvrdí ten mentál Mad je zoufalost.Co si budeme povídat
VYLIŽ MENTÁL
ten Mad max je dement
Jeste jedno srovnani casu si dovolim pridat:
WSBK 2014 - Superpole - Sylvain Guintoli (Aprilia) – 1'30,038
Tak tady musím dát za pravdu panu Mambovi. Ten trend na další roky je jasný.
MotoGP vždycky bude nazýváno MotoGP, ale ty technické regule se prostě budou postupmě obměňovat. Takže budou vždycky jezdit tovární Yamahy, Ducati a pravděpodobně Hondy ale s tím že dřív nebo později bude nastavena jednotná elektronika od Dorny, tedy elektronika od Magenty Marelli, která má velkou spojitost s továrnou z Bologně.
Ano, CRT je dnes už zastaralý pojem, náhrada za CRT kategorie OPEN funguje ale jak dlouho? Pofiderní týmy postupně krachují (IODA) a továrny, které známe z minulost cca 10 let na zpět jako Aprilie, Suzuki oznámily účast v budoucnu. A ačkoliv jsme nedávno četli od Brivia zvláštní prohlášení, že vstoupí jako tovární zastoupení, moc tomu nevěříme, je to blaf.
Budoucnost je jasná. Pan Ezpeleta - co by držitel kasy - jak nám tady AKRO vždycky psával, půjde s jednotnou elektronikou přes mrtvoly. Budou je mít všechny, protože lákadlo v podobě 4 litrů paliva, lepší pneu a postupem času i další finanční bonusy, bude víc jak vlastní software, když se podíváme na tu misku vah.
A Honda? Ať blafuje, nevěříme ji. Honda si nenechá ujít takový kšeft jako je MOTO GP protože ví, že i pod jednotnými "Open pravidly" budou hrát stále prim.
Je to tak lepší, software je nejdražší záležitostí a pokud promoter chce, aby motocygly byly levné, musí je zlevnit na základě softwaru ale za odměnu jim dát vyhody, aby továrny na tu horší elektroniku přistoupily.
Pan Pacient tady psal, že smlouvy jsou do roku 2017, uvidíme za 4 roky, je to dost dlouhá doba na to, aby se vše vyjasnilo a zavedlo na pár let jasně a levně, nebo mám spíš napsat levně a chutně?
Mad_Max: Valentíno může jen překvapit, tady je zajímavý rozhovor s vyhozeným šéf-mechanikem Burgessem.
//motogpsport.autorevue.cz/jeremy-burgess-co-dela-bez-rossiho-39016
Jo a kdyby nahodou si Chorcha s nim zase vytrel rit, tak je to tim, ze ma problem se zadkem a mozna i s predkem A mozna taky, ze nema dobry pocit a potrebuje cas
Ja bych na zlutyho taky vsadil, prece jenom vyhral testy!! timpadem je nejvetsi favorit A nesmime zapomenout, ze je to multisampion, ma nejvic fans, dela opicky do kamery a je boziii!
Evo: na Valeho je kurz 9,0 tak s chutí do toho. Já letos věřím Jorgemu (2,7) a dám na něj
Josef58 9:11 - Ty ses asi vzbudil ze zimního spánku. Biješ se v prsa, že VY (?) jste měli pravdu. Přitom sis nestačil uvědomit, že kat. OPEN je pokračovatelem CRT a že naopak továrních speciálů UBÝVÁ! Proto ve svých předpovědích nepředbíhej a vyčkej, jak to dopadne a co vlastně bude budoucností této třídy.
Mimochodem, jaky je kurz na Pekaře, nevite nekdo ze sazkaru? Uvazuji ze tech 100€ mozna vsadim.
I kdyz jde jenom o testy, ne kvaldy...