Skončila éra osmistovek, začala ta litrová
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing, Yamaha Racing, Suzuki Racing | Zveřejněno: 23.11.2011 | Zobrazeno: 4 494x
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing, Yamaha Racing, Suzuki Racing | Zveřejněno: 23.11.2011 | Zobrazeno: 4 494x
Ty vrtáku!
Sakra, co to je . Melo to byt" Ty vrtàku."
Stana.k.: ty vrtàku!
Bosso (89.24.31.xxx) napsal 23.11.11 v 18:15:
Se zavedením 800-tek se předpokládalo, že závody budou bezpečnější, bude se jezdit pomaleji než s 990-kami. To se ale nepotvrdilo, ba naopak. Lépe ovladatelné 800-ky sice nebyly v maximálce na rovinkách tak rychlé, ale díky nižší váze atd. jezdili piloti rychleji ze zatáček a tak se časy - pochopitelně i díky novým pneumatikám - zrychlovaly.
s tou vahou bych si tak jisty nebyl nekde na oficialnich strankach hondy jsem videl ze RC 211 byla dokonce lehci nez RC 212
Osmistovky točily víc než budou točit litry!
Kryspin: nejsem veliky odbornik, ale vyssi zdvih-mensi otacky.
JV: Takže vyšší zdvih, tím pádem by to mělo i víc kroutit, nemýlím-li se.
To Josef58: Jen malá oprava, to vrtání je maximálně 81, nikoli minimálně, jak jsi opsal od Akra. Tedy může býti menší, nikoli jako podle vás větší.
Josef58 - Stejné vrtání, stejný zdvih, stejný počet válců, stejná elektronika a CRT je na světě! Prostě je vidět, že pokrok nejde zastavit!
Josef58 - To je příprava na CRT-SPZ! Jako na závodech Stocků!
Ducati by s Rossim potřebovala asi 1200 ccm, ovšem ve čtyřválci!
Pojedou opravdu všichni s litrem? Kdosi od Hondy říkal, že budeme všichni překvapení (mluvil o objemu ). Mno a nedivil bych se ani tomu, kdyby Ducati nevyužila maximálního objemu... Nebo je to zatím tajemstvím jednotlivých továren?
AKRO 14:45
Jak ještě někdo může mluvit o prototypech, když maj SPZkou nařízený 4 válce a min. vrtání 81 mm Samozřejmě tím vyjde i stejný zdvih. Všechny továrny stejný motor
Při minimálním průměru 81 vrtání budou mít motory 81x48,4 mm krát 4 válce.
SAMOZŘEJMĚ 81 MM JE VRTÁNÍ!
TAK POKUD JE MÍNĚN POUŽITELNÝ ROZSAH OTÁČEK MUŽE BÝT! NIŽŠÍ ZDVIH NEPŘICHÁZÍ U LITRŮ V ÚVAHU, MAJÍ PŘEDEPSANÝ 81 MM.
1100Virago: Naprostý souhlas, max. otáčky budou podle mě srovnatelné (on ten rozdíl v objemu není až tak veliký, aby toto nějak výrazně ovlivnil), půjde o použitelný rozsah otáček, vyšší objem bude mít výhodu a díky vyššímu točivému momentu "potáhne" víc odspodu.
AKRO: Je možné, že formulací "větší počet otáček" je myšleno "větší rozsah použitelných otáček", protože litry budou díky většímu krouťáku líp táhnout "odspodu" (pokud se dá u závodních specíálů o spodku vůbec mluvit).
A pokud by byl větší objem dosažen větším vrtáním a nižším zdvihem, opravdu by ty motory byly schopné točit víc, než osmikila.
Korni - jasně, že se továrny brání jednotné elektronice! Také si ji tu současnou nechají hodně tvrdě zaplatit!
Určitě bude větší počet otáček, jak se píše v článku? U tisícovek těžko! Osmistovky točily určitě víc!
oplakal sem odchod 1000 ccm a oplakal jsem odchod mojí milované Kawasaki.. ale blýská se nám na lepší časy, aprilia se vrací, bmw se chystá a třeba i ta Kawička, když bude moct dělat reklamu 1000ckové motorce, se vrátí zpět mezi elitu :))
josef58-> jojo! kdyby mely motoGP masiny 200 na zadku i na predku tak to bude olrajt
Ten vahovy rozdil mezi 125 a GP je zrejmy, ale 800 a 9??. Vzdyt ty budou vazit prakticky stejne ,ne?
Porovnání motogp vs 125
-na okruzích je motogp oproti 125 na kolo v průměru rychlejší cca +,- o pouhých, okem nepoznatelných 12km/hod
-motogp je na maximálce rychlejší, co já vím, o 80? až 100km/hod? (Mugello)
-no, a aby se ten rozdíl stenčil na těch 12 km, tak musí mít 125 v točkách navrch Samozřejmě, pokud se točka nedá projet rychleji, než je maximálka 125 Myslím, že Markéta najížděla v Brně na "C" rychlej, jak Vale s Kejsíkem dohromady
proč pojedou litry pomalej zatáčky jak 800, opravdu nevím, ale vím úplně přesně ,proč je jely 125 rychlej, jak motogp
-125, obě gumy stejně široké, při klopení zákraty stále jedna stopa, motka drží jak na kolejích
-motogp, zadní pneu daleko širší jak přední, a při náklonu jsou dvě stopy dotyku pneu s tratí,bajk se začíná kroutit, vzpírat , a jeho korekce zpomaluje průjezd zatáčkou
To samý, jak když máte auto a dělá 4 stopy,taky se s tím nedě jet
Toto je můj pohled
Se zavedením 800-tek se předpokládalo, že závody budou bezpečnější, bude se jezdit pomaleji než s 990-kami. To se ale nepotvrdilo, ba naopak. Lépe ovladatelné 800-ky sice nebyly v maximálce na rovinkách tak rychlé, ale díky nižší váze atd. jezdili piloti rychleji ze zatáček a tak se časy - pochopitelně i díky novým pneumatikám - zrychlovaly.
Toš když je vyšší výkon, tak bude vyšší top speed, tzn že se začne dřív brzdit a ty zatáčky se budou projíždět tak jak za 990cc , tedy pomalejc než za 800cc kde bylo jasně od prvncíh metrů vidět, že motorky projíždí zatáčky díky menšímu objemu rychlejci .o)
800cc = menší výkon, rychlejší průjezd zatáčkama
990cc a 1000cc = vyšší výkon, zatáčky o něco malo pomaleji :)
Jinak ať napíšou ostatní teorii, je to jen můj odhad.
800 nebo 1000, nam to muze byt jedno, jak uz bylo receno. Vysvetli mi nekdo skutecne znaly to prohlaseni Stonera, ze na litru se budou zatacky projizdet pomaleji?
Já myslím, že by prototypy klidně mohly zůstat. To co dělá ty mašiny tak nechutně drahé je ze 70% elektronika (jak je možné že RC211V stála necelou polovinu toho co RC212V a třetinu toho co RC213V ? Největší pokrok proběhl v elektronice ne v technice). Řešením by mohla být jednotná a jednodušší elektronika, podobně jako jsou dnes jednotné pneumatiky. Nechápu, proč se tomu továrny tak brání, Pro ně by to byl obrovský balík ušetřených prachů.
Desmo: čti pozorněni. Právě, že ŽÁDNÝ pronajímaní, ale KOUPĚ. V tom by byl ten zásadní rozdíl, od kterého by se to odvíjelo.
Na prototypech by se právě nemuselo měnit vůbec nic. Zůstali by tak jak jsou.