Škatule, škatule hejbejte se - UPDATE

Každý závodní víkend přináší i nové spekulace, které se týkají přestupů špičkových pilotů MotoGP na příští sezónu. A zde jsou tedy novinky po Barceloně.

Rossi k Ducati, Stoner k Hondě - to se zdá být stále pravděpodobnější, naopak to, že by Rossi měl startovat už na Sachsenringu se zdá být hodně nepravděpodobné. 

Během závodu Grand Prix Katalánska se očekávalo, že bude oficiálně oznámen přestup Valentina Rossiho k Ducati na příští rok. To se sice oficiálně nestalo, i když jak média v Itálii, tak i ve Velké Británii to berou za hotovou věc. Takže chybí pouze oficiální tiskové prohlášení. Rossiho šéfmechanik Jeremy Burgess k tomuto tématu říká: "Rozhodnutí bude oznámeno už hodně brzy". Ovšem právě Burgess je názoru: "Rossi patří Yamaze a zde také zůstane". 


Ze strany Ducati nebylo rovněž nic oficíálního oznámeno, s výjimkou toho, že ještě není nic rozhodnuto a navíc že ta na veřejnosti prezentovaná gáže pro Valeho - 15 milionů Euro - neodpovídá skutečnosti.

Další "fáma" o tom, že devitinásobný mistr světa pojede už na Sachsenringu, nebyla ani potvrzena, ale ani vyvrácena. Vycházejme tedy z toho, že samotný Rossi řekl, že pokud vše proběhne dobře, tak se jeho návrat dá očekávat v Brně na Masarykově okruhu, tedy po letní přestávce.


Naopak zvěsti o Supertýmu Hondy se třemi jezdci Casey Stonerem, Dani Pedrosou a Andreou Doviziosem dostaly v Barceloně další upřesnění. Stonerův podpis u Hondy je brán více než za hotovou věc, stejně jako skoro nikdo nepochybuje o tom, že všichni tři piloti rozhodně nepojedou  v jednom týmu. Nejnovější varianta je následující: Pedrosa a Dovizioso nepojedou společně v týmu Repsol a Stoner v týmu Red-Bull, nýbrž Stoner a Dovizioso budou týmoví kolegové v barvách rakouského nápojového giganta Red-Bull a Pedrosa zůstane i nadále reklamní tváří Repsolu. 


Honda si totiž nemůže dovolit neprodloužit smlouvy se současnými továrními piloty, neboť dle webového serveru GPWeek mají oba dva ve svých smlouvách odstavec o automatickém prodloužení svých smluv v případě odpovídajících výsledků, respektive o sponzorech. U . Doviziosa se jedná o umístění Top 5 v polovině sezóny 2010 (automatické prodloužení tovární smlouvy na rok 2011), zatímco u Pedrosy jde o setrvání sponzora jménem Repsol. 


Hodně se ale spekuluje i o jménech v jiných týmech. Že je Capirossi nespokojený u Suzuki je známo, navíc tato japonská továrna ještě nepotvrdila svou účast v závodech MotoGP na rok 2011. A tak italský veterán začal jednat s týmy Pramac Ducati, Gresini Honda a především s LCR Honda. Týmový šéf této italské stáje Lucio Cecchinello už několik sezón bojuje s velkým problémem, tedy s budgetem pro svoji stáj LCR Honda. Důkazem je skutečnost, že skoro na každém závodě jede tento tým pod jiným sponzorem: letos třeba jako Playboy a naposled Elf. A právě díky Capirossimu jako italskému jezdci by se ex-pilotovi Grand Prix Cecchinelovi získávaly pro jeho tým lépe sponzorské peníze.


Naopak současný jezdec tohoto týmu Randy de Puinet by byl velmi přivítán jako Francouz ve stáji Tech3 Hervé Poncharala místo Bena Spiese (v případě jeho odchodu do továrního týmu Yamaha) a dvojice Edwards - De Puinet by jistě nebyla špatná. Je ale připravena i varianta, pokud by Edwards zakončil kariéru, tak by měl přijít britský talent Carl Crutchlow.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist