Šestá GP sezony – Velká cena Itálie

Šampionát prototypových motocyklů pokračuje šestým podnikem v italském Mugellu. Evropská série je nabitá, takže pokud je někdo z jezdců zraněný, ztrácí v tomto stádiu sezony šance na dobrý celkový výsledek. Závodní okruh v Toskánsku patří k těm nejhezčím místům v kalendáři mistrovství světa a závody tam mívají potřebnou dávku napětí. Nicméně letos je to hodně napínavé už od Kataru a to ve všech třídách, takže se máme rozhodně na co těšit. Z českých závodníků je v Itálii Karel Abraham (Ducati, MotoGP) a Jakub Kornfeil (KTM, Moto3). Součástí závodního víkendu Velké ceny Itálie je také závod série Red Bull Rookies Cup, kde je talentovaný Filip Salač.

Kapitoly článku

Autodromo del Mugello (ITA)

Závodní okruh Autodromo del Mugello postavili v roce 1974 třicet kilometrů od Florencie. Díky charakteru dráhy a prostředí do něhož je zasazena patří mezi nejpopulárnější okruhy v kalendáři mistrovství světa jak z pozice fanoušků, tak jezdců a fotografů, kterým se nabízí nesmírně zajímavá panorama. První závody mistrovství světa tam pořádali v roce 1976. Od roku 1988 je okruh ve vlastnictví Scuderia Ferrari a pevnou součástí kalendáře mistrovství světa silničních motocyklů je po rozsáhlé rekonstrukci od roku 1991.

Dráha okruhu Autodromo del Mugello měří celkem 5245 metrů, široká je 14 metrů a nejdelší rovinka má 1141 metrů. V jednom kole jezdci projedou 15 zatáčkami – 9 pravými a 6 levými.

Pro francouzského výrobce pneumatik Michelin představuje Mugello kombinaci rychlých a pomalých zatáček na dráze plné změn v převýšení s dlouhou rovinkou, která patří k těm vůbec nejrychlejším v celém seriálu s maximem kolem 350 kilometrů za hodinu. U zadních pneumatik je vyžadována přilnavost střední části, která dokáže přenést vysoký výkon při akceleraci z pomalejších zatáček a zároveň je potřebná perfektní přilnavost boční části pro rychlé průjezdy zatáčkami jako Arrabbiata 1 a 2, Palagio, Casanova a Savelli. U zadních a předních hladkých pneumatik MICHELIN Power slicks budou dostupné směsi měkká, střední a tvrdá. V případě pneumatik směsí střední a tvrdá se bude jednat o asymetrickou konstrukci s tvrdší pravou stranou pláště. Pneumatiky do mokrých podmínek MICHELIN Power Rain budou ve směsích měkká a střední. Obě zadní pneumatiky budou v asymetrické konstrukci, přední budou symetrické konstrukce.

Rekordy a informace MotoGP – Autodromo del Mugello (ITA)

Nejrychlejší kolo – Andrea Iannone - Ducati (2015) – 1'46,489
Rekord okruhu – Marc Márquez - Honda (2013) – 1'47,639
Kvalifikační rekord – Andrea Iannone - Ducati (2015) – 1'46,489
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2016) – 354,9 Km/h

Délka závodu MotoGP - 23 kol (120,6 km)
Velká cena Itálie – MotoGP 2017:
Stupně vítězů - 1.Dovizioso (Ducati), 2.Viňales (Yamaha), 3.Petrucci (Ducati) .. 16.Abraham (Ducati)
Pole position – Maverick Viñales (Yamaha) – 1'46,575 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Maverick Viñales (Yamaha) – 1'47,643 sekundy

!!!Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2017!!!

MotoGP – Preview

Lídrem průběžného hodnocení je Marc Márquez (Repsol Honda Team), který ve Francii vyhrál třetí závod v řadě a je jasné, že jen tak někdo Španěla nezastaví. V této chvíli má náskok šestatřiceti bodů a to ještě zdaleka nejsme v polovině sezony. Pokud to po Argentině vypadalo, že Márquezova sezona nezačala nejšťastněji, teď má nasazené takové tempo, které mu umožní obhájit titul. Jeho problém je ten, že limity zkouší v trénincích, kde pak hodně padá a riskuje tím možné zranění. Márquez má také slíbenou jízdu v monopostu F1 stáje Red Bull.

Prozatím jen jedno umístění na stupních vítězů má Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP), jemuž ale po závodu ve Francii patří průběžná druhá pozice. Španěl má na kontě 59 bodů a samozřejmě díky slabším výkonům jeho a jeho soupeřů má vedoucí jezdec opravdu vysoký náskok. V posledních dvou závodech nasbíral Španěl jen osmnáct bodů a to mu nyní stačí, aby měl jeden bod náskoku na třetího jezdce v pořadí.

Tím třetím jezdcem je Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), jenž byl na domácí půdě Le Mans blízko šance vyhrát závod MotoGP, ale spadl a klání pro něho skončilo bez zisku jediného bodu. Francouz tak místo, aby stíhal vedoucího Márqueze naopak výrazně ztratil a propadl se na třetí pozici. Ta zatím také není úplně jistá, protože rozdíly mezi druhým a pátým jezdcem v pořadí mistrovství světa jsou minimální. Každopádně Zarco je stále nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu.

Poprvé po Kataru si další třetí místo a umístění na stupních připsal na konto Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), jemuž po pěti kolech sezony patří průběžná čtvrtá pozice. Italský závodník pojede o nadcházejícím víkendu v domácím prostředí, na dráze Mugella má obdivuhodnou bilanci, nicméně také si tam zlomil nohu, což bylo zranění, které ho na nějakou dobu vyřadilo ze hry a zřejmě i připravilo o titul. Dva body ztrácí na Zarca, tři na Viňalese.

Průběžně pátý je Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing), druhý jezdec netovární stáje v Top5 a druhý domácí závodník, který má rozhodně velké ambice dotáhnout do konce to, co mu loni nevyšlo. Před rokem Petrucci bojoval o vítězství v závodě s jezdec tovární stáje Doviziosem a nakonec skončil třetí. Letos by rád něco podobného zopakoval a k druhému místu z Francie přidal krásný triumf na domácí půdě.

Třetím Italem v poli jezdců MotoGP je průběžně sedmý Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR), který bude usilovat nejen o co nejlepší výsledek v domácím podniku, ale také o angažmá pro rok 2019. Suzuki zatím prodloužila s Alexem Rinsem a druhá motorka zůstává volná. Zatím se mluví o možném přestupu Jorge Lorenza, ale zatím se ukazuje jako nejschůdnější varianta Joan Mir.

Italští fanoušci samozřejmě fandí domácímu výrobci Ducati a ten v Mugellu nasadí hned tři závodníky s továrními GP18. Prvním z nich je Andrea Dovizioso (Ducati Team), který má za sebou opravdu nešťastné dva závody s nulou. Díky tomu se propadl na devátou příčku a se ztrátou 49 bodů na Márqueze se bude snažit o restart. Dovizioso ve Francii prodloužil smlouvu s Ducati, takže alespoň má o starost méně. To se nedá říct o Jorge Lorenzovi (Ducati Team), který se dle italských médií s Ducati již definitivně rozešel a nyní je otázkou, kde zamíří. Hodně se mluvilo o továrně Suzuki, která zřejmě na jeho rozhodnutí čeká, ale možnost je také v návratu k Yamaze, tedy jejich satelitnímu týmu, kde by ale měl tovární techniku. Po pěti kolech sezony je Lorenzo čtrnáctý. Poprvé letos nastupuje na divokou kartu testovací jezdec Ducati Michele Pirro, který se pokusí zužitkovat všechny zkušenosti v nějaký zajímavý výsledek.

Domácí podnik absolvuje také Franco Morbidelli (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS), který se poprvé představí domácím fanouškům v roli jezdce královské kubatury MotoGP. Italský závodník je nováčkem v letošní sezoně a jeho cílem je vyhrát titul pro nejlepšího nováčka. Prozatím je patnáctý a skutečně před závodem v Itálii je z nováčků nejvýše postavený. Těžkou hlavu ale může mít z toho, co se bude dít s jeho týmem, protože tam se chystají soudní pře mezi bývalým šéfem týmu a majitelem týmu. Morbidelli má smlouvu do konce roku 2019, ale jisté vlastně nemá nic. Problém je také v tom, že právě tento belgický tým měl převzít roli satelitu Yamahy, což je nyní rovněž v ohrožení. A v ohrožení je tím pádem možný přestup Jorge Lorenza od Ducati k satelitu Yamahy.

Do závodu v Mugellu nastupuje Karel Abraham (Ángel Nieto Team) s odhodláním zajet tak, aby rozšířil své bodové konto, které nyní čítá jeden bod. Od Kataru brněnský závodník nebodoval a pro zlepšení motivace by body potřeboval jako sůl. Jezdci, kteří zatím vůbec nebodovali jsou nováčci Thomas Lüthi (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) a Xavier Simeon (Reale Avintia Racing). Belgičanův týmový kolega Tito Rabat (Reale Avintia Racing) se zranil při testech v Barceloně a jeho účast ve víkendové Grand Prix zůstává s otazníkem.

MotoGP – Stav MS po GP Francie:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 95 bodů
2. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 59
3. Johann ZARCO FRA Yamaha 58
4. Valentino ROSSI ITA Yamaha 56
5. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 54
6. Jack MILLER AUS Ducati 49
7. Andrea IANNONE ITA Suzuki 47
8. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 46
9. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 46
10. Dani PEDROSA SPA Honda 29
11. Tito RABAT SPA Ducati 24
12. Alex RINS SPA Suzuki 22
13. Pol ESPARGARO SPA KTM 18
14. Jorge LORENZO SPA Ducati 16
15. Franco MORBIDELLI ITA Honda 16
16. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 13
17. Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha 13
18. Alvaro BAUTISTA SPA Ducati 12
19. Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 10
20. Mika KALLIO FIN KTM 6
21. Scott REDDING GBR Aprilia 5
22. Bradley SMITH GBR KTM 5
23. Karel ABRAHAM CZE Ducati 1
  Thomas LUTHI SWI Honda  
  Xavier SIMEON BEL Ducati  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Uhličan přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist