Šestá GP sezony - Velká cena Itálie

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

Rekordy a informace Moto3 – Mugello, Itálie

  • Rekord okruhu – Efrén Vázquez – Honda (2014) – 1'57,633
  • Nejrychlejší kolo – Alex Rins - Honda (2014) – 1'56,999
  • Kvalifikační rekord – Alex Rins - Honda (2014) – 1'56,999
  • Maximální rychlost – Juanfran Guevara – Kalex KTM (2014) – 241,6 Km/h
Délka závodu Moto3 - 20 kol (104,9 km)
Velká cena Itálie – Moto3 2014:
Stupně vítězů - 1.Fenati (KTM), 2.Viňales (KTM), 3.Rins (Honda) … 10.Hanika .. DNF Kornfeil
Pole position – Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) – 1'56,999 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Efrén Vázquez (SaxoPrint-RTG) – 1'57,633 sekundy

Poslední závod byl zajímavý už jen tím, že řada favoritů startovala až ze zadních pozic, což bylo způsobeno podceněním úvodní fáze kvalifikace, když po pár kolech začalo pršet a nikdo si časy už nedokázal zlepšit. To byl také případ lídra soutěže Danny Kenta (Leopard Racing), jemuž na startu patřila jednatřicátá pozice a v cíli čtvrtá. Co víc k tomu dodat. Asi celkem nic, jen možná to, že pokud letošní ročník vyhraje tak zcela zaslouženě. Je to schopný závodník o čemž svědčí jeho náskok, který v této chvíli představuje sedmatřicet bodů.

Na druhou pozici se posunul italský jezdec Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3), který si ve Francii připsal body za druhé místo a vyrovnal tím letošní maximum z Kataru. Je teď o sedm bodů lepší než Vázquez a bude muset zabojovat, aby si Španěla udržel za sebou. Na Bastianiniho teď čeká domácí Grand Prix, kterou musí zvládnout bez toho aniž by byla jeho snaha uspět až zbytečně přemotivovaná.

Pád ve Francii Efrénu Vázquezovi (Leopard Racing) vůbec nepomohl, takže teď mu nezbývá než se pokusit dostat zpátky na druhou pozici a každý další závod ukrojit něco z náskoku Danny Kenta, což zřejmě nebude nijak jednoduché. Podobně je na tom Francouz Fabio Quartararo (Estrella Galicia 0,0), protože ten v Le Mans taky spadl a stejně jak Vázquez tím jen ulehčil situaci vedoucímu jezdci Kentovi. Quartararo je ale v šampionátu šestnáctiletým nováčkem, takže to samozřejmě je třeba brát do úvahy.

Pořádný skok pořadím zaznamenal vítěz posledního závodu Romano Fenati (SKY Racing Team VR46). Ten byl před cestou do Francie desátý, ale nyní je před domácím podnikem v Mugellu průběžně pátý. Na třetího Vázqueze Italovi schází devět bodů a o ty se rozhodně popere v nedělním klání, kde jej dopředu poženou domácí diváci.

Po pěti závodech sezony je na třináctém místě Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo). Jezdec týmu Aki Aja musel kvůli sedmi trestným bodům v Le Mans startovat z boxové uličky, ale nebýt pádu v samotném závěru klání, mohl český závodník klidně dosáhnout na body. Navíc závodil po operaci člunkové kosti, takže francouzský víkend nebyl pro Haniku optimální. Závod v Mugellu je šance jak si spravit chuť a bodové konto.

„Mugello je velmi hezký okruh a nepochybně jeden z mých oblíbených v kalendáři šampionátu,“ řekl Karel Hanika. „Loni jsem tam jezdil dobré časy, zaznamenal dobrou kvalifikaci a závod dokončil spokojený, protože jsem byl v první desítce a po celou dobu bojoval poprvé ve vedoucí skupině. Už jsem plně zotavený z operace pravé ruky a rameno bolí jen sem tam. Myslím, že si povedeme velmi dobře, protože jsme letos v každém závodu udělali viditelný pokrok.“

Průběžně čtrnáctý Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing) byl ve Francii šestý, takže letos nejlepší umístění a rozhodně dobrá motivace pro závod v Itálii, kde by rád pokračoval v nastaveném tempu. Jen jeden bod ztrácí na krajana Haniku, jedenáct na první desítku.

„Jezdit v Mugellu je něco extra,“ prozradil Jakub Kornfeil. „Pokud to srovnáme s ostatními okruhy, tak je opravdu jiný. Je zasazen do úžasného místa mezi kopci a atmosféra je tam pokaždé skvělá. Dráha je rychlá a příjemná k ježdění. Myslím, že právě pro KTM by to mohlo být celkem dobré. Musíte si v zatáčkách udržet vysokou rychlost, což je dobrá zábava! Budeme muset změnit nastavení z Le Mans, ale přesto si myslím, že KTM má v Mugellu šanci na úspěch. Nejdůležitější bude převodovka a také věřím, že nám KTM zase přiveze nějaké nové díly.“

Mistrovství světa – Moto3:

1 - Danny KENT - GBR - Honda - 104 bodů
2 - Enea BASTIANINI - ITA - Honda - 67
3 - Efren VAZQUEZ - SPA - Honda - 60
4 - Fabio QUARTARARO - FRA - Honda - 52
5 - Romano FENATI - ITA - KTM - 51
6 - Isaac VIÑALES - SPA - Husqvarna - 47
7 - Brad BINDER - RSA - KTM - 44
8 - Miguel OLIVEIRA - POR - KTM - 41
9 - Francesco BAGNAIA - ITA - Mahindra - 37
10 - John MCPHEE - GBR - Honda - 28
11 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 26
12 - Niccolò ANTONELLI - ITA - Honda - 19
13 - Karel HANIKA - CZE - KTM - 18
14 - Jakub KORNFEIL - CZE - KTM - 17

15 - Andrea LOCATELLI - ITA - Honda - 14
16 - Jorge NAVARRO - SPA - Honda - 12
17 - Andrea MIGNO - ITA - KTM - 11
18 - Philipp OETTL - GER - KTM - 11
19 - Livio LOI - BEL - Honda - 10
20 - Niklas AJO - FIN - KTM - 8
21 - Hiroki ONO - JPN - Honda - 8
22 - Juanfran GUEVARA - SPA - Mahindra - 4
23 - Jules DANILO - FRA - Honda - 4
24 - Jorge MARTIN - SPA - Mahindra - 3
25 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 2
26 - Stefano MANZI - ITA - Mahindra - 1
27 - Matteo FERRARI - ITA - Mahindra - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist