Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
AKRO: víš co je na motorce opravdová nevýhoda? Když má někdo pupek (jako já) a těžko shání gatě na motorku, protože ty co dopne, mu povlávají okolo boků a stehen...
dejavue: ale o tom právě píšu. Nejde o to něčemu věřit, ale být schopen vytvořit si na základě rozdílných informací vlastní názor.
Dám ti příklad. Pan Burgess je asi nezpochybnitelně jeden z nejkvalitnějších techniků motocyklů na světě. Podle Tvé logiky o jeho úsudku nelze pochybovat, protože musí vědět vždy rozhodně víc, než zdejší chytrolíni. Tak tenhle technický guru prohlásil, že zvládne za 10 minut poladit ducati tak, aby na ni mohl Vale vyhrávat. Měl pravdu? Nikoliv, měl ji každý zdejší chytrolín, který o tom pochyboval. Ale klidně věř Danimu, kdybych chtěl být sarkastický, tak bych řekl, že od titulu mistra světa MotoGP ho dělilo 20 cm délky a 15 kg váhy, které mu chyběly do toho, aby se mohl správně rozložit na motorce, pořádně zabrzdit a jet rychleji v zatáčkách. (to je samozřejmě opravdu míněno ironicky).
Pro všechny fans i kontrafans Caseyho, opravdu se zvažovala možnost jeho nástupu místo Danyho. A Casey opravdu sám chtěl. Ale v HRC to nakonec zamítli, protože fanoušci a hl. média by od něj čekali skvělé výsledky (aspoň bedna), ale úroveň v MotoGP stoupla, CS trať v Austinu nezná a Honda zahájila sezónu nikoli vítězstvím. Tak že bude lepší nenarušovat atmosféru v týmu. Jo, jó, klid na práci je důležitý.
dejavue: piš radši k věci, jestli máš co. A jestli jsi zvyklý brát cokoliv, co kdo někde řekne nebo napíše, jako evangelium, tak potěš koště. I sportovci a velmistři svých oborů, jako je Dani, říkají někdy překroucená fakta, omyly a leckdy i vyložené výmysly.
Nechci se tady nikoho dotknout, ale pokud 100% fundovaný jezdec něco objasní, vždy se najde někdo, kdo to nazve pitomostí. Co na to technici a inženýři z MotoGP? Že by zavolali Nuvolarimu? Asi by měli.
Ivan2T: většina lidí četla Tolkiena o pár desítek let dřív, než byl natočen ten "seriál".
desmo69: lidsky Pedra chápu, že se brání, když mu někdo předhazuje, že s menší váhou je ve výhodě. Ale fyzika je fyzika a ta se nezmění ani kvůli střelcům jeho typu a celý tento odstavec
"Teď je to samé v MotoGP a mě už to opravdu začíná unavovat, protože už to vypadá, že někteří lidé mě prostě nechtějí vidět na předních příčkách. Je to neuvěřitelné. Samozřejmě na rovinkách mám výhodu, stejně jako při akceleraci, ale na druhou stranu lidi zapomínají, že v zatáčkách mám mnohem menší přilnavost a nemůžu brzdit stejným stylem, jak to dělají ostatní, protože jsem lehčí.“
je jedna velká pitomost. V zatáčce působí na motocykl odstředivá síla, která je daná rychlostí, poloměrem zatáčení a hmotností. Takže když snížíš hmotnost (a s ní přítlak kola k vozovce), zároveň snížíš odstředivou sílu, kterou pneumatika musí překonat. (přesněji řečeno snižuješ dostředivé zrychlení, na něž je odstředivá síla reakcí, ale to je pro naše účely jedno). K brždění nemá cenu se vůbec vyjadřovat, tam je to jasné. Motorka s jezdcem má hybnost která je dána hmotností a rychlostí. Jestliže chci zpomalit, musím ji překonat. A když se dva různě těžké předměty pohubují stejnou rychlostí, musím u toho těžšího zapojit větší silový impuls, než u lehčího. Tolik k hmotnosti.
Pokud se týká údajné nevýhody menší výšky, neumím říct, nejsem závodník, ale pocitově se mi zdá, že je těžší dostat se do optimální polohy pro Baze, než pro Pedrosu...
V každém případě je miniváha obrovskou výhodou a Hobiti to stejně neokecají! Kdyby to výhoda nebyla, tak jsou všichni jezdci větší a těžší a hobiti by neměli šanci!
Nuvolari, než se starat o něčí prdele co tak mrknout na pohled z druhé strany?
Pedrosa 2011:
Ve čtvrtlitrech všichni tvrdili, že s tím nedokážu jezdit, protože jsem byl příliš malý a když jsem pak začal vyhrávat, říkali, že je to díky mé váze.“
„Teď je to samé v MotoGP a mě už to opravdu začíná unavovat, protože už to vypadá, že někteří lidé mě prostě nechtějí vidět na předních příčkách. Je to neuvěřitelné. Samozřejmě na rovinkách mám výhodu, stejně jako při akceleraci, ale na druhou stranu lidi zapomínají, že v zatáčkách mám mnohem menší přilnavost a nemůžu brzdit stejným stylem, jak to dělají ostatní, protože jsem lehčí.“
„Mám kratší paže a nohy, takže nemůžu rozdělovat svou hmotnost, jak to dělá většina,“ pokračoval Španěl, který by ke své výšce bral dalších deset centimetrů navíc. „To by mi umožnilo lepší pozici na motorce. Pokud bych byl vyšší, mohl bych své tělo mnohem lépe využívat a zatížit předek a zadek motorky současně, ale při mé velikosti dokážu zatížit v jednu chvíli buď přední, střední nebo zadní část.“
Se zahříváním pneu a tím následné (ne)přilnavosti měl problém i Elias po návratu z moto2 do motogp k LCR kde byl vesměs pořád na chvostu. Nj ale hlavně že o dcl benzínu navíc. To rychlosti v zatáčkách přidá strasne moc...
Nuvolari:Tak moralizovat se určitě nesnažím a soudě dle tvé odpovědi, by to nemělo ani smysl. Tak v pohodě, pokud takto nazýváš všechny menšího vzrůstu, ber to, jako bych nic nepsal.
peca34: a co Ti vadí na označení hobit? Je to trefné označení výšky lidí jako je Pedrosa nebo pan Parus. Není na něm nic negativního, je to krátké, trefné, výstižné. Takže se tu zbytečně vymezuješ proti něčemu, co vůbec neexistuje a zbytečně se snažíš moralizovat...
Peca34 -No aspoň jsi uznal že v určitých věcech malá váha výhoda je... Časem přijdeš na to, že to je přímo obrovská výhoda a jezdci okolo 75-80 kg vyšších postav, jsou pro srandu a mohou jezdit tak roští!
Nuvolari , ty se zase zkus optat pana Václava Paruse, co by vám řekl na titulování někoho hobitem(ty a AKRO), nebo chcípákem(jak píše AKRO)
Uznávám,že v určitých věcech určitě malá váha výhodou je.
Jinak podle společné fot. //www.crash.net/motogp/feature/208952/1/how-big-is-too-big-for-motogp.html musíte být zajisté fandy Aleixe Espargara (Ten mezi ně moc nezapadá)
AKROvi jsem to už jednou tuším psal. Nikdo nemůže za to, kolik vyrostl a že Dani nezačal jezdit na motorce proto, že je malý(vzrůstem).Mě by zajímalo, k čemu by AKROvi byli ty jeho vysněné rozměry, kterými se tady chlubí (188, 125kg a téměř bez tuku, jestli si to dobře pamatuju
Nuvolari - Napsal jsi to velmi pěkně, ono to je nakonec jasné, tedy jak komu! I to porovnání Rossiho s Pedrosou! Ale myslím, že se tady zastánci údajných nevýhod chcípáků a Hobitů stejně najdou i kdybys jim to tady vysvětlil pomocí matematiky, mechanika a grafů!
Tak pan Ladislav Štainer /ne ŠtEjner/ byl hodně mohutný a téměř dvoumetrový jezdec narozený 1917 a již několik let zemřelý! Dožil se tuším 92 let...! Jezdil i 250ky a docela slušně!
Tak pokud by chyběl jen 2 závody a vrátil se v plné parádě proč by nemohl bojovat o titul? I když mu nefandím tak určitě o ten svůj premiérový v královské bude chtít zabojovat
Mnoho zdaru s léčbou!
Nuvolari - Tak to jsi mě rozsekal!
AKRO: víš co je na motorce opravdová nevýhoda? Když má někdo pupek (jako já) a těžko shání gatě na motorku, protože ty co dopne, mu povlávají okolo boků a stehen...
dejavue: ale o tom právě píšu. Nejde o to něčemu věřit, ale být schopen vytvořit si na základě rozdílných informací vlastní názor.
Dám ti příklad. Pan Burgess je asi nezpochybnitelně jeden z nejkvalitnějších techniků motocyklů na světě. Podle Tvé logiky o jeho úsudku nelze pochybovat, protože musí vědět vždy rozhodně víc, než zdejší chytrolíni. Tak tenhle technický guru prohlásil, že zvládne za 10 minut poladit ducati tak, aby na ni mohl Vale vyhrávat. Měl pravdu? Nikoliv, měl ji každý zdejší chytrolín, který o tom pochyboval. Ale klidně věř Danimu, kdybych chtěl být sarkastický, tak bych řekl, že od titulu mistra světa MotoGP ho dělilo 20 cm délky a 15 kg váhy, které mu chyběly do toho, aby se mohl správně rozložit na motorce, pořádně zabrzdit a jet rychleji v zatáčkách. (to je samozřejmě opravdu míněno ironicky).
Nuvolari - Napsal jsi to přesně a jasně! Trpaslíci nemají co okecávat, mají prostě jasnou výhodu!
Nuvolari> Ano a ty ty všechna překroucená fakta odhalíš.
Určitě budu věřit víc jim než zdejším chytrolínkům.
Pro všechny fans i kontrafans Caseyho, opravdu se zvažovala možnost jeho nástupu místo Danyho. A Casey opravdu sám chtěl. Ale v HRC to nakonec zamítli, protože fanoušci a hl. média by od něj čekali skvělé výsledky (aspoň bedna), ale úroveň v MotoGP stoupla, CS trať v Austinu nezná a Honda zahájila sezónu nikoli vítězstvím. Tak že bude lepší nenarušovat atmosféru v týmu. Jo, jó, klid na práci je důležitý.
dejavue: piš radši k věci, jestli máš co. A jestli jsi zvyklý brát cokoliv, co kdo někde řekne nebo napíše, jako evangelium, tak potěš koště. I sportovci a velmistři svých oborů, jako je Dani, říkají někdy překroucená fakta, omyly a leckdy i vyložené výmysly.
Nechci se tady nikoho dotknout, ale pokud 100% fundovaný jezdec něco objasní, vždy se najde někdo, kdo to nazve pitomostí. Co na to technici a inženýři z MotoGP? Že by zavolali Nuvolarimu? Asi by měli.
Ivan2T: většina lidí četla Tolkiena o pár desítek let dřív, než byl natočen ten "seriál".
desmo69: lidsky Pedra chápu, že se brání, když mu někdo předhazuje, že s menší váhou je ve výhodě. Ale fyzika je fyzika a ta se nezmění ani kvůli střelcům jeho typu a celý tento odstavec
"Teď je to samé v MotoGP a mě už to opravdu začíná unavovat, protože už to vypadá, že někteří lidé mě prostě nechtějí vidět na předních příčkách. Je to neuvěřitelné. Samozřejmě na rovinkách mám výhodu, stejně jako při akceleraci, ale na druhou stranu lidi zapomínají, že v zatáčkách mám mnohem menší přilnavost a nemůžu brzdit stejným stylem, jak to dělají ostatní, protože jsem lehčí.“
je jedna velká pitomost. V zatáčce působí na motocykl odstředivá síla, která je daná rychlostí, poloměrem zatáčení a hmotností. Takže když snížíš hmotnost (a s ní přítlak kola k vozovce), zároveň snížíš odstředivou sílu, kterou pneumatika musí překonat. (přesněji řečeno snižuješ dostředivé zrychlení, na něž je odstředivá síla reakcí, ale to je pro naše účely jedno). K brždění nemá cenu se vůbec vyjadřovat, tam je to jasné. Motorka s jezdcem má hybnost která je dána hmotností a rychlostí. Jestliže chci zpomalit, musím ji překonat. A když se dva různě těžké předměty pohubují stejnou rychlostí, musím u toho těžšího zapojit větší silový impuls, než u lehčího. Tolik k hmotnosti.
Pokud se týká údajné nevýhody menší výšky, neumím říct, nejsem závodník, ale pocitově se mi zdá, že je těžší dostat se do optimální polohy pro Baze, než pro Pedrosu...
V každém případě je miniváha obrovskou výhodou a Hobiti to stejně neokecají! Kdyby to výhoda nebyla, tak jsou všichni jezdci větší a těžší a hobiti by neměli šanci!
Desmo
Nuvolari, než se starat o něčí prdele co tak mrknout na pohled z druhé strany?
Pedrosa 2011:
Ve čtvrtlitrech všichni tvrdili, že s tím nedokážu jezdit, protože jsem byl příliš malý a když jsem pak začal vyhrávat, říkali, že je to díky mé váze.“
„Teď je to samé v MotoGP a mě už to opravdu začíná unavovat, protože už to vypadá, že někteří lidé mě prostě nechtějí vidět na předních příčkách. Je to neuvěřitelné. Samozřejmě na rovinkách mám výhodu, stejně jako při akceleraci, ale na druhou stranu lidi zapomínají, že v zatáčkách mám mnohem menší přilnavost a nemůžu brzdit stejným stylem, jak to dělají ostatní, protože jsem lehčí.“
„Mám kratší paže a nohy, takže nemůžu rozdělovat svou hmotnost, jak to dělá většina,“ pokračoval Španěl, který by ke své výšce bral dalších deset centimetrů navíc. „To by mi umožnilo lepší pozici na motorce. Pokud bych byl vyšší, mohl bych své tělo mnohem lépe využívat a zatížit předek a zadek motorky současně, ale při mé velikosti dokážu zatížit v jednu chvíli buď přední, střední nebo zadní část.“
Se zahříváním pneu a tím následné (ne)přilnavosti měl problém i Elias po návratu z moto2 do motogp k LCR kde byl vesměs pořád na chvostu. Nj ale hlavně že o dcl benzínu navíc. To rychlosti v zatáčkách přidá strasne moc...
Řekl bych, že termín hobit (a mnoho dalších novotvarů) by mohl
být trefný jedině až od prvního v seriálu "nejmenovaných" filmů ...
Nuvolari:Tak moralizovat se určitě nesnažím a soudě dle tvé odpovědi, by to nemělo ani smysl. Tak v pohodě, pokud takto nazýváš všechny menšího vzrůstu, ber to, jako bych nic nepsal.
peca34: a co Ti vadí na označení hobit? Je to trefné označení výšky lidí jako je Pedrosa nebo pan Parus. Není na něm nic negativního, je to krátké, trefné, výstižné. Takže se tu zbytečně vymezuješ proti něčemu, co vůbec neexistuje a zbytečně se snažíš moralizovat...
krabbio:v takovy konkurenci kdyz ztrati dva zavody,tak je po sanci na titul.to by musel byt nadprumerne dobrej,coz jak vime neni
dejavue:o tom dost pochybuju ze by ho sfoukli jako svicku-hlavne druhy jmenovany ,jo vime,pekny klokan..
Peca34 -No aspoň jsi uznal že v určitých věcech malá váha výhoda je... Časem přijdeš na to, že to je přímo obrovská výhoda a jezdci okolo 75-80 kg vyšších postav, jsou pro srandu a mohou jezdit tak roští!
To máš / máme marný, Peco
Nuvolari , ty se zase zkus optat pana Václava Paruse, co by vám řekl na titulování někoho hobitem(ty a AKRO), nebo chcípákem(jak píše AKRO)
Uznávám,že v určitých věcech určitě malá váha výhodou je.
Jinak podle společné fot. //www.crash.net/motogp/feature/208952/1/how-big-is-too-big-for-motogp.html musíte být zajisté fandy Aleixe Espargara (Ten mezi ně moc nezapadá)
AKROvi jsem to už jednou tuším psal. Nikdo nemůže za to, kolik vyrostl a že Dani nezačal jezdit na motorce proto, že je malý(vzrůstem).Mě by zajímalo, k čemu by AKROvi byli ty jeho vysněné rozměry, kterými se tady chlubí (188, 125kg a téměř bez tuku, jestli si to dobře pamatuju
A Danimu přeju, ať se dá do kupy a brzy se vrátí.
Marcos> Bylo by to pěkné srovnání, ale myslím, že by ho Marc a Vale sfoukli jako svíčku. A k tomu je to pěknej... však víme co.
Stonerovi to bylo nabidnuto a on to odmitl. Skoda
Stejně nějak nechápu, proč si třeba Pedrosa a spol nezatíží motorku zcela dobrovolně, když má lehký jezdec tolik nevýhod!
Tak hlavně,aby mu to dobře zmákli. Rekonvalescence sama o sobě nebude snadná, když je sezona v běhu a každý bod se na konci projeví.
Nuvolari - Napsal jsi to velmi pěkně, ono to je nakonec jasné, tedy jak komu! I to porovnání Rossiho s Pedrosou! Ale myslím, že se tady zastánci údajných nevýhod chcípáků a Hobitů stejně najdou i kdybys jim to tady vysvětlil pomocí matematiky, mechanika a grafů!
Tak pan Ladislav Štainer /ne ŠtEjner/ byl hodně mohutný a téměř dvoumetrový jezdec narozený 1917 a již několik let zemřelý! Dožil se tuším 92 let...! Jezdil i 250ky a docela slušně!
imoladu: bohuzel jsem jeho konec totalne zasklil. At mu sviti slunce nad trati...
Tak pokud by chyběl jen 2 závody a vrátil se v plné parádě proč by nemohl bojovat o titul? I když mu nefandím tak určitě o ten svůj premiérový v královské bude chtít zabojovat
Nuvolari-pan závodník L.Steiner už bohužel několik let nežije.