Patnáctá GP sezony – Velká cena Japonska

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

!!! Prosím věnujte pozornost časovému harmonogramu víkendu. Časy jsou jiné než na jaké jsme zvyklí při evropských závodech !!!

Rekordy a informace Moto3 – Twin Ring Motegi, Japonsko

Rekord okruhu – Alex Márquez (2014) – 1'57,112
Nejrychlejší kolo – Danny Kent (2014) – 1'56,555
Kvalifikační rekord – Danny Kent (2014) – 1'56,555
Maximální rychlost – Efrén Vázquez (2014) – 224,3 Km/h

Délka závodu Moto3 - 20 kol (96 km)

Velká cena JaponskaMoto3 2014:
Stupně vítězů – 1.Márquez (Honda), 2.Vázquez (Honda), 3.B.Binder (Mahindra) .. 12.Hanika (KTM) … DNF Kornfeil (KTM)
Pole position – Danny Kent (Red Bull Husqvarna Ajo) – 1'56,555 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Alex Márquez (Estrella Galicia 0,0) – 1'57,112 sekundy

Lídr nejnižší kubatury Danny Kent (Leopard Racing) přijíždí do Japonska s náskokem pětapadesáti bodů a může v závěru víkendu slavit zisk titulu. Co k tomu potřebuje? Tak v první řadě závod dokončit, což jak ukázal v Aragonii nemusí být tak jisté, pak musí vyhrát a Enea Bastianni skončit maximálně jedenáctý nebo projet cílem druhý a Bastianini nebodovat vůbec. Pokud by k tomuto scénáři náhodu v neděli došlo, tak je Danny Kent první Britem od roku 1977, který vyhraje v seriálu Grand Prix titul mistra světa. Posledním Britem, který to dokázal byl ve zmiňovaném roce jezdec kubatury pětistovek Barry Sheene.

Samozřejmě Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3) neplánuje výsledek, který by mu dával jedenácté nebo snad ještě horší umístění, ale Ital bude usilovat o vítězství v závodu, aby Kentovi cestu za titulem překazil. Situace je skutečně už celkem nervózní, což šlo vidět v Aragonii, kde nejdřív udělal obrovskou chybu Bastianni, když kolidoval s Binderem a pak Kent, který měl šampionát v kapse, ale skončil na zemi jen kousek od cíle. Takové jsou závody a jak se říká u jiné soutěže, kdo gól nedá, ten ho dostane.

Díky výpadku prvních dvou jezdců průběžného hodnocení, který zaznamenali v Aragonii, je nyní na dostřel dvaceti bodů od druhé pozice Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo), který má šanci ještě zaútočit na Bastianiniho. Ital je plně koncentrován na první pozici Danny Kenta a to znamená jet někdy na hraně s čímž je spojeno riziko pádu. Portugalec Oliveira neměl nejlepší období od Německa po Británii, protože to nasbíral jen dvanáct bodů, ale z posledních dvou klání jich má hned pětačtyřicet a to je o něčem jiném.

Aby to nebylo tak snadné a šampionát získal to správné napětí, tak průběžně čtvrtý Romano Fenati (SKY Racing Team VR46) je jen čtyři body za Oliveirou, což znamená, že také on ještě není úplně ze hry co se týče titulu vicemistra a matematicky je možné ještě vyhrát celý šampionát.

Český závodník Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing) je v průběžném hodnocení šestnáctý. V Misanu musel startovat poslední, protože tým použil neautorizovanou součástku, v Aragonii zase po skončení závodu přišel o jednu pozici za předjetí pod žlutou vlajkou, takže celkem náročné poslední dva závody. Chtělo by to teď trošku štěstí a zajet dobrý výsledek, který by tým dostal do správné nálady pro zbývající zámořská klání. Jakub Kornfeil na to rozhodně má a uvidíme, jak si povede na dráze Motegi.

Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo) je průběžně sedmnáctý, to znamená, že oba Češi jsou těsně za sebou a dělí je patnáct bodů. Závod v Aragonii byl čtvrtým v řadě, kde nezískal ani jeden bod a je jasné, že by potřeboval dobrý výsledek jako sůl. Jeho fanoušci mu určitě budou držet palce i v časných ranních hodinách, když budou jezdci třídy Moto3 ve čtyři ráno (SEČ) startovat do patnáctého závodu sezony. Dnes už je jisté, že v příštím roce Hanika nepojede s týmem Moto3 Fina Aki Aja, takže pokud to věděl o něco dřív než všichni ostatní, měl možnost se dohodnout jinde na jiném angažmá.

Jezdci na divokou kartu jsou Japonci na strojích Honda Keisuke Kurihara a Ryo Mizuno.

MS silničních motocyklů 2015 – Moto3:

1 - Danny KENT - GBR - Honda - 234
2 - Enea BASTIANINI - ITA - Honda - 179
3 - Miguel OLIVEIRA - POR - KTM - 159
4 - Romano FENATI - ITA - KTM - 155
5 - Niccolò ANTONELLI - ITA - Honda - 136
6 - Efren VAZQUEZ - SPA - Honda - 129
7 - Brad BINDER - RSA - KTM - 110
8 - Fabio QUARTARARO - FRA - Honda - 92
9 - Jorge NAVARRO - SPA - Honda - 92
10 - Isaac VIÑALES - SPA - KTM - 82
11 - Francesco BAGNAIA - ITA - Mahindra - 72
12 - John MCPHEE - GBR - Honda - 70
13 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 63
14 - Philipp OETTL - GER - KTM - 57
15 - Livio LOI - BEL - Honda - 56
16 - Jakub KORNFEIL - CZE - KTM - 48
17 - Karel HANIKA - CZE - KTM - 33

18 - Jorge MARTIN - SPA - Mahindra - 33
19 - Andrea LOCATELLI - ITA - Honda - 31
20 - Andrea MIGNO - ITA - KTM - 30
21 - Niklas AJO - FIN - KTM - 21
22 - Hiroki ONO - JPN - Honda - 21
23 - Juanfran GUEVARA - SPA - Mahindra - 15
24 - Lorenzo DALLA PORTA - ITA - Husqvarna - 13
25 - Jules DANILO - FRA - Honda - 7
26 - Stefano MANZI - ITA - Mahindra - 7
27 - Tatsuki SUZUKI - JPN - Mahindra - 6
28 - Maria HERRERA - SPA - Husqvarna - 4
29 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 4
30 - Matteo FERRARI - ITA - Mahindra - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist