Patnáctá GP sezony – Velká cena Indonésie
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Yamaha Racing, Repsol Media, Ducati Media, Aprilia Racing, KTM Racing, Red Bull KTm Ajo, Gresini Racing, Honda Team Asia | Zveřejněno: 10.10.2023 | Zobrazeno: 11 954x
Kapitoly článku
Moto2™ - preview
Rekordy a informace Moto2™ – Pertamina Mandalika Inter. Street Circuit (IDN)
Rekord okruhu – Somkiat Chantra (2022) – 1'35,591
Kvalifikační rekord – Jake Dixon (2022) – 1'35,799
Maximální rychlost – Tony Arbolino (2022) – 260,2 Km/h (Q2)
Délka závodu Moto2™ - 22kol (94,6 km)
GP Indonésie – Moto2™ 2022:
Stupně vítězů – 1.Chantra (Kalex), 2.Vietti (Kalex), 3.Canet (Kalex)
Pole position – Jake Dixon (Kalex) – 1’35,799 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Somkiat Chantra (Kalex) – 1'35,591 sekundy
Lídrem průběžného hodnocení je Pedro Acosta (Red Bull KTM Ajo), jehož náskok je nyní na rovných 50 bodech. To je slušná výhoda vzhledem k jeho výsledkové konzistenci a nasazení s nímž přistupuje ke každé Grand Prix. Acosta je v mistrovství světa třetím rokem a už je mistrem světa Moto3™. Pokud nic nepokazí, letos získá titul Moto2™ a příští rok už je jasné, že bude závodit v královské kubatuře MotoGP™. Acosta chtěl mezi nejlepší jezdce světa a šel za tím hlava nehlava, až to nakonec stálo místo Pola Espargara. Otázkou je, zda by nebylo lepší, kdyby u KTM skončil Jack Miller, kterému by časem role testovacího jezdce sedla víc. Jedno je jisté, Pedro Acosta jede poslední sezonu v Moto2™ a příští rok nebude jeho cílem nic jiného než po vzoru Marca Márqueze vyhrát premiérový ročník jezdce MotoGP™. Uvidíme, jak mu to půjde, sebevědomí mu rozhodně nechybí.
V případě třídy Moto2™ sice o mistru světa rozhodnuto není, ale více méně jsou karty rozdané celkem jasně. Druhý Tony Arbolino (Elf Marc VDS Racing Team) ztrácí na vedení padesát bodů a jeho náskok na třetího má hodnotu 43 bodů. To je rovněž slušná výhoda, která italskému jezdci může zaručit titul vicemistra světa. Ve hře stále zůstává 150 bodů, takže z tohoto pohledu rozhodnuto zatím nic není.
Třetím jezdcem v pořadí je Jake Dixon (Autosolar GASGAS Aspar Team). Britský závodník má na kontě dvoje vítězství z Assenu a Barcelony, celkem získal 159 bodů a na vedení mu jich teď schází 93. Už ztráta na druhého Arbolina je v jeho případě dost vysoká, protože má hodnotu 43 bodů. Cílem Dixona je udržet třetí místo a sezonu uzavřít v top3, což by byl úspěch.
Španěl Aron Canet (Pons Wegow Los40) nemá ideální druhou část sezony, nicméně stále se drží v Top5, třebaže na třetího Dixona už ztrácí 35 bodů. Ztráta je to vysoká, nicméně před Španělem v barvách stáje Pons Racing je stále šest závodů, v nichž může předvést svůj talent a dát tím jasně najevo, že je s ním třeba počítat.
Pět bodů za Canetem je pátý Alonso Lopez (SpeedUp Racing), šestý je vítěz závodu v Japonsku Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda Team Asia) a na sedmé pozici je český závodník Filip Salač (QJMOTOR Gresini Moto2).
Čech Filip Salač má problém s předloktím, nedostatečné prokrvení spojené se ztrátou citu v ruce trápí většinu závodníků a Salač to chce po skočení sezony vyřešit operací. Bohužel tato záležitost ho nyní omezuje, nicméně on sám odvádí i přes tento hendikep velmi dobrou práci. Salač ztrácí na šestou pozici 6 bodů, na Top5 pak bodů 11. Je jedním z devíti jezdců, kterým se do této chvíle podařilo dostat nad hranici sta bodů z nichž dva již překročili hranici dvou set bodů. „Už se nemůžu dočkat tří závodů, které jsou v třech týdnech,“ uvedl Salač k chystaným závodům v Indonésii, Austrálii a Thajsku. „Indonésie bude těžší, loni jsme se tam hodně trápili, takže naším cílem bude co nejlépe se přizpůsobit trati a dosáhnout mnohem lepšího výsledku než loni. Jsem moc rád, že pak následuje Austrálie, kde jsem vždycky bojoval o stupně vítězů a doufám, že v tom letos budeme pokračovat. A pak Thajsko, loni jsem byl na stupních vítězů za mokrých podmínek a chci tam být znovu. Cílem je Top10/Top5 a snažit se získat co nejvíce bodů do šampionátu.“
Moto2™ - MS po GP Japonska:
1. | Pedro Acosta | Red Bull KTM Ajo | 252 bodů |
2. | Tony Arbolino | Elf Marc VDS Racing Team | 202 |
3. | Jake Dixon | Inde GASGAS Aspar Team | 159 |
4. | Aron Canet | Pons Wegow Los40 | 124 |
5. | Alonso Lopez | Beta Tools SpeedUp | 119 |
6. | Somkiat Chantra | IDEMITSU Honda Team Asia | 114 |
7. | Filip Salač | QJMOTOR Gresini Moto2 | 108 |
8. | Celestino Vietti | Fantic Racing | 106 |
9. | Manuel Gonzalez | Correos Prepago Yamaha VR46 Team | 104 |
10. | Ai Ogura | IDEMITSU Honda Team Asia | 95 |
11. | Fermín Aldeguer | Beta Tools SpeedUp | 88 |
12. | Sergio Garcia | Pons Wegow Los40 | 76 |
13. | Sam Lowes | Elf Marc VDS Racing Team | 74 |
14. | Albert Arenas | Red Bull KTM Ajo | 61 |
15. | Joe Roberts | Italtrans Racing Team | 60 |
16. | Barry Baltus | Fieten Olie Racing GP | 48 |
17. | Jeremy Alcoba | QJMOTOR Gresini Moto2 | 33 |
18. | Darryn Binder | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | 28 |
19. | Bo Bendsneyder | Pertamina Mandalika SAG Team | 22 |
20. | Marcos Ramirez | OnlyFans American Racing | 20 |
21. | Dennis Foggia | Italtrans Racing Team | 18 |
22. | Zonta Van Den Goorbergh | Fieten Olie Racing GP | 17 |
23. | Lukas Tulovic | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | 12 |
24. | Mattia Pasini | Fieten Olie Racing GP | 11 |
25. | Izan Guevara | Inde GASGAS Aspar Team | 8 |
26. | Sean Dylan Kelly | Forward Team | 1 |