Ohlasy po Grand Prix v Itálii
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Yamaha Racing, Team Calvo, Tech 3, Ajo Motorsport, Aspar Team | Zveřejněno: 2.6.2013 | Zobrazeno: 5 609x
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Yamaha Racing, Team Calvo, Tech 3, Ajo Motorsport, Aspar Team | Zveřejněno: 2.6.2013 | Zobrazeno: 5 609x
Demagogie! Ala Ezpeleta!
deep-sk:V Kataru zasedla komise a schválila určité změny pravidel pro rok 2014. Byla schválena mimo jiné i jednotná elektronika (ECU), která se stane od příští sezony po úspěšném jednání s výrobci povinnou.
A co to znamená v praxi? Výrobci budou moci dále využívat vlastní software, ale oproti ostatním, kteří budou využívat povinný systém budou znevýhodněny. Pokud tedy týmy využijí vlastního zařízení, budou moci využít pouze 20 litrů paliva na závod, zatímco ti, kteří využijí jednotnou elektroniku a software, budou mít k dispozici 24 litrů. Rovněž pak budou omezeni v oblasti motorů, kde budou moci využít 5 motorů, ostatní pak 12 motorů. Zvýhodněny tak budou motocykly CRT, které budou využívat jednotnou elektroniku, software i hardware.
Nové pravidla byla oznámena už koncem loňského roku s tím, že vstoupí v platnost až po dohodě Hondy a Yamahy o dodání motoru nebo motocyklu nezávislým týmům v roce 2014 a uzávěrka byla do prvního závodu letošní sezony.
Kromě technických pravidel budou určitá omezení i v testování. Jeden třídenní test proběhne v období mezi posledním závodem letošní sezony a 30. listopadem. Dále pak proběhnou tři třídenní testy a to mezi 1. únorem a začátkem sezony 2014. Během sezony pak budou povoleny tři jednodenní testy. Mezi 1. prosincem a 31. lednem žádné testování povoleno není.
Alespoň se nám to více zamotává. A bude to bitka až dokonce. To je pro průběh šampionátu jedině dobře...
DTSenior35: Dík za tip Je to fakt zajímavé čtení.
A pobavil mě výrok o Rossim: "He did his best to not blame Bautista, while all the time blaming Bautista."
Dost zajímavé možné vysvětlení, proč právě jezdci na Yamahách byli schopni přibližně v polovině závodu když ne zrychlit, tak alespoň nezpomalit vzhledem ke stavu gum, se objevilo v článku Davida Emmetta na nejmenovaném serveru. Nechci sem dávat odkaz na "konkurenční" server, anžto to asi není příliš etické vůči místní redakci. Pokud by měl o odkaz někdo zájem, klidně mi může poslat zprávu a já mu odkaz pošlu
doky39: hovori sa o vselicom, ale ako to bude nakoniec realne vyzerat v tejto chvili podla mna este netusi ani sef Dorny takze by to boli akurat spekulacie... treba si este pockat...
ad admin: bol by som veľmi povďačný za článok o nových pravidlách a opatreniach v GP na rok 2014, tuším sa hovorí o jednotnej elektronike počet motorov a objem nádrže pre CRT čka inak a pre továrenske týmy inak, kto vie nech to dá dík!!!
DTSenior35-díky za info,včera u piva jsem říkal že takový výsledky britů jsou určitě z ,,pravěku" a nebyl jsem daleko od pravdy
Cal Crutchlow a Scott Redding dosáhli v Mugellu výsledky, kterymi vymazali hodně vousaté britské "dluhy". Cal je prvním Britem od roku 1987, který vystoupil na podium ve dvou závodech následujících po sobě (tenkrát Ron Haslam ve Španělsku a Německu). Ještě starší záznam vyrovnal Scott, ktery je zase prvním Britem, který dokázal vyhrát dva závody po sobě ve "střední" kategorii. Naposledy to dokazal ve 250ccm ve Švédsku a Finsku 1971 Rod Gould, když ve stejné kategorii v té sezóně, jen v jeji první polovině, vyhrál dokonce třikrát po sobě ve 250ccm Phil Read - NSR, Tourist Trophy a Nizozemsko. To bylo už sakra dávno
Nebo o dvě víc!
AKRO: jasne, Calova motka mela minimalne o 2 kola mene
Mám obavy, že v době, kdy Karel jezdil vyrovnaně s CALem, měl Cal motorku podstatně horší, než Karel!
Spousta pilotu byla sestrelena na spici, takze to ze Vale by nebyl sestrelen kdyby byl na spici, je jen spekulace snizujici jeho kvality.
Skoda ze nema Abaja stejnou motku jako Cal, v prvni sezone jezdili vicemene stejne a verim, ze by jezdil Abaja ted taky jako Cal.
Tak Jorge tentokrát kluky od Hondy pěkně spráskal .Se mi zdá že se ukazuje že Rossi na španěly nestačí pravda tentokrát byl "sestřelen" ,ale v dobách své slávy by se mu to nestalo dávno by byl na špici.A Cal supr výkon tovární stroj by mu slušel.
sakra Vale zase nic nezajel..
Cal mi dělá obrovskou radost! Má asi nejhezčí styl a se staelitem jezdí skvěle...
Rozumné názory!