MotoGP: V roce 2012 společně 800 a 1000
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 8.2.2010 | Zobrazeno: 3 917x
Jelikož továrny nechtějí jen tak zahodit motorky o objemu 800 ccm do šrotu, tak to vypadá, že v roce 2012 pojedou jak 800ky, tak i 1000ky královskou kubaturu MotoGP pohromadě.
V roce 2012 se sice už pojede s motocykly v kubatuře MotoGP o objemu 1000 ccm, ale zúčastněné továrny chtějí, aby motocykly o objemu 800 ccm i nadále závodily. Jak píše "Motorcycle News", bylo během druhého dne testování na jednání v Sepangu rozhodnuto, že v roce 2012 budou obě dvě motocyklové kubatury závodit pohromadě a to v jednom závodě. Přitom předtím se bralo za hotovou věc, že v roce 2012 se pojede v MotoGP pouze s "litry".
Na základě investic, které továrny věnovaly do vývoje motocyklů o objemu 800 ccm od konce roku 2006, kdy skončily 990ty, až do nynější doby a které by zúčastněné továrny velmi nerady naráz ztratily. Na jednání šéfa Dorny Carmela Ezpelety se sdružením továren MSMA a se sdružením týmu IRTA v Sepangu bylo konkrétně rozhodnuto, 800ky i nadále ponechat v závodech, ačkoliv už přijdou i "litry". K tomuto rozhodnutí předložilo MSMA detailní zpracování nového reglementu.
Komise Grand Prix se sejde 17. února a zde bude nový reglement oficálně "uzákoněn" a přesně určena pravidla pro obě kubatury, aby měly stejné závodní podmínky: kromě jiného také velikost nádrže a váhový limit.
Není to v historii královské kubatury ostatně nic nového, už v roce 2002 spolu závodily dvě různé varianty objemových motocyklů a sice klasické pětistovky a nové čtyřtakty o objemu 990 ccm a teprve od roku 2003 se přešlo plnohodnotně na "litry".
Na základě investic, které továrny věnovaly do vývoje motocyklů o objemu 800 ccm od konce roku 2006, kdy skončily 990ty, až do nynější doby a které by zúčastněné továrny velmi nerady naráz ztratily. Na jednání šéfa Dorny Carmela Ezpelety se sdružením továren MSMA a se sdružením týmu IRTA v Sepangu bylo konkrétně rozhodnuto, 800ky i nadále ponechat v závodech, ačkoliv už přijdou i "litry". K tomuto rozhodnutí předložilo MSMA detailní zpracování nového reglementu.
Komise Grand Prix se sejde 17. února a zde bude nový reglement oficálně "uzákoněn" a přesně určena pravidla pro obě kubatury, aby měly stejné závodní podmínky: kromě jiného také velikost nádrže a váhový limit.
Není to v historii královské kubatury ostatně nic nového, už v roce 2002 spolu závodily dvě různé varianty objemových motocyklů a sice klasické pětistovky a nové čtyřtakty o objemu 990 ccm a teprve od roku 2003 se přešlo plnohodnotně na "litry".
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?