Jedenáctá GP sezony – Velká cena Rakouska

Závodním víkendem v rakouském Spielbergu již definitivně začínáme odpočítávat posledních devět Grand Prix sezony 2019. Velká cena Rakouska má pořádně nabitý harmonogram, jelikož se kromě série MotoGP, Moto2 a Moto3 jede také závod nového seriálu FIM Enel MotoE World Cup, který má v sobotu ráno navíc jeden volný trénink, a také mají dva závody jezdci série Red Bull Rookies Cup. Nechybí ani zástupci z České republiky Karel Abraham (MotoGP, Ducati), Jakub Kornfeil (Moto3, KTM) a Filip Salač (Moto3, KTM).

Kapitoly článku

Red Bull Ring – Spielberg (AUT)

Závodní okruh Red Bull Ring leží ve Štýrsku, druhé největší spolkové zemi Rakouska. Původně se okruh postavený v roce 1969 jmenoval Österreichring. V roce 1996 došlo k modernizaci závodního areálu a od roku 2011 je centrem rakouského motosportu pod názvem Red Bull Ring. V roce 2016 závodili ve Štýrsku jezdci seriálu Grand Prix poprvé od roku 1997. Dráha je dlouhá 4318 metrů a v jenom kole jezdci projedou deseti zatáčkami přičemž jen tři jsou na levou ruku. Panorama je s okolními vrcholy hor naprosto úžasná a celému závodnímu areálu dominuje ve středu umístěná osmnáctimetrová plastika Býka.

Pro výrobce Michelin, jednotného dodavatele pneumatik MotoGP, je rakouský okruh náročný především díky vysokým rychlostem a povrchu, který dokáže obutí rychle opotřebovat. Pro hladké obutí MICHELIN Power Slick jsou zadní pneumatiky ve směsi měkká, střední a tvrdá, to vše ve speciální asymetrické konstrukci s tvrdší pravou stranou. Přední pneumatiky mají symetrickou konstrukci a jsou ve směsích měkká, střední a tvrdá. Pneumatiky do mokrých podmínek MICHELIN Power Rain budou ve směsi měkká a střední s tím, že přední jsou symetrické a zadní pneumatiky asymetrické konstrukce. Pro šampionát FIM Enel MotoE World Cup má francouzský výrobce připraveny hladké pneumatiky MICHELIN Slick MotoE ve směsi střední pro přední a měkké pro zadní obutí. Obě mají symetrickou konstrukci. V případě deště nabízí MICHELIN Power Rain pro předek měkkou směs, pro zadní obutí extra-měkkou směs. Vše v symetrické konstrukci.

Rekordy a informace MotoGP – Red Bull Ring – Spielberg (AUT)

Nejrychlejší kolo – Andrea Iannone - Ducati (2016) – 1'23,142
Rekord okruhu – Andrea Dovizioso - Ducati (2018) – 1'24,277
Kvalifikační rekord – Andrea Iannone - Ducati (2016) – 1'23,142
Maximální rychlost – Álvaro Bautista- Ducati (2017) – 316,5 Km/h

Délka závodu MotoGP - 28 kol (120,9 km)
GP RakouskaMotoGP 2018:
Stupně vítězů - 1.Lorenzo (Ducati), 2.Márquez (Honda), 3.Dovizioso (Ducati)
Pole position – Marc Márquez (Honda) – 1'23,241 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Andrea Dovizioso (Ducati) – 1'24,277 sekundy

!!! Tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2019 !!!

MotoGP – Preview

Na špici průběžného hodnocení je Marc Márquez (Repsol Honda Team), jemuž se povedlo po letní přestávce navázat na předchozí výkony a pokračovat na vítězné vlně ať už se jedná o kvalifikace nebo samotné závody. Co se týče startů z pole position, tak těch už má v MotoGP na kontě osmapadesát, čímž vyrovnal rekord Micka Doohana, rovných padesátkrát už vyhrál závod MotoGP. Je jasné, že Márquez jde za titulem mistra světa také letos, jen jeho převaha je stále víc viditelnější. Před zbývajícími devíti závody sezony 2019 je jeho náskok na 63 bodech.

První umístění na stupních vítězů od italské Grand Prix v Mugellu zaznamenal v Brně Andrea Dovizioso (Mission Winnow Ducati). Italský závodník byl na Masarykově okruhu druhý a druhý je rovněž v průběžném hodnocení šampionátu. Na titul to už letos nevypadá, ale Dovizioso už bude pracovat na nadcházející sezoně, aby právě rok 2020 byl tím rokem, kdy se mu povede světový titul s Ducati získat. Samozřejmě nic není ztraceno, protože do konce sezony máme devět Grand Prix, a Márquez někdy riskuje až se jeho nadřízeným rosí čela, přesto je nyní pro Doviziosoa prioritou si druhé místo především udržet.

Na třetím místě je Danilo Petrucci (Mission Winnow Ducati), který závodem v Brně na týmového kolegu ztratil a nyní je dělí 18 bodů. Ital letos bodoval v každém odjetém závodu a na stupních vítězů byl naposledy v Barceloně. Před týdnem tým Ducati, a speciálně Petrucciho, zasáhlo nečekané úmrtí jejich tiskového mluvčího Luca Sempriniho, takže pro všechny v rudých barvách byla poslední Grand Prix hodně smutnou událostí.

Na čtvrté pozici průběžného hodnocení je Alex Rins (Team SUZUKI ECSTAR), poslední jezdec, jemuž se do této chvíle povedlo překročit hranici sta bodů. Španěl jich má na kontě celkem 114 a na třetího Petrucciho mu jich schází patnáct. V Brně měl Rins menší problém s Márquezem, který mu na trati trošku zabrnkal na nervy. Podle jezdce Suzuki je to Márquezův styl, takovým způsobem jednat se svými soupeři vůči nimž nemá respekt.

Na páté a šesté pozici je dvojice jezdců továrny tří ladiček Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP) a Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP). Oba dělí jen jeden bod a uvidí se v Rakousku, kdo bude součástí Top5, když světový seriál zamíří do Velké Británie. Ztráta na vedení v soutěži je obrovská a představuje v případě Viňalese 119 bodů, který na páteho Rinse ztrácí 23 bodů. V Brně oba jezdci testovali model M1 2020, ale tento stroj jim prozatím úsměv na tváři nevykouzlil.

Nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu je sedmý Jack Miller (Pramac Racing), jemuž se povedlo v Brně startovat z první řady a cílem projet třetí. Australanovy výkony posunuly jeho skóre na 86 bodů a to znamená, že na dvojici jezdců tovární Yamahay teď ztrácí jen 4 body. Celkem 8 bodů náskoku si pak Miller vytvořil na Cala Crutchlowa (LCR Honda CASTROL), jemuž v průběžném hodnocení patří osmá pozice. Britský závodník v Brně mimo jiné hovořil o tom, že každá otázka českého novináře byla, co říká na to, že letos jedou v Brně naposledy. Crutchlow pevně věří, že to tak nebude a Brno zůstane v kalendáři světového šampionátu.

Španěl Joan Mir (Team SUZUKI ECSTAR) nedokončil závod české GP a nepříjemný závěr měl pro něho i pondělní test. Jezdec Suzuki v jeho závěru havaroval v první zatáčce, kde měl rychlost kolem 300 kilometrů za hodinu. Po ošetření přímo na okruhu Mira transportovali do nemocnice, kde zůstal osmačtyřicet hodin na pozorování. Všichni si oddechli, že vyvázl bez vážných zranění. Mir měl těsně po nehodě problémy s dýcháním, protože došlo ke kompresi plic. Španěl nicméně do Velké ceny Rakouska nenastoupí.

Španěl Tito Rabat (Reale Avintia Racing) podepsal smlouvu se stávajícím týmem, takže také v příštím roce bude týmovým kolegou Karla Abrahama (Reale Avintia Racing), jediného českého zástupce v MotoGP. Abraham s Rabatem v Brně nebodovali, takže o mistrovské body budou znovu usilovat tuto neděli v Rakousku, kde byl třeba loni Rabat jedenáctý.

MotoGP – MS po GP České republiky:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 210
2. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 147
3. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 129
4. Alex RINS SPA Suzuki 114
5. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 91
6. Valentino ROSSI ITA Yamaha 90
7. Jack MILLER AUS Ducati 86
8. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 78
9. Fabio QUARTARARO FRA Yamaha 76
10. Pol ESPARGARO SPA KTM 61
11. Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 57
12. Franco MORBIDELLI ITA Yamaha 52
13. Joan MIR SPA Suzuki 39
14. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 31
15. Andrea IANNONE ITA Aprilia 21
16. Jorge LORENZO SPA Honda 19
17. Johann ZARCO FRA KTM 18
18. Miguel OLIVEIRA POR KTM 18
19. Francesco BAGNAIA ITA Ducati 15
20. Tito RABAT SPA Ducati 14
21. Stefan BRADL GER Honda 13
22. Michele PIRRO ITA Ducati 9
23. Sylvain GUINTOLI FRA Suzuki 3
24. Karel ABRAHAM CZE Ducati 3
25. Hafizh SYAHRIN MAL KTM 3
26. Bradley SMITH GBR Aprilia  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 16 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 4 Kč
lukyholec přispěl 2 Kč
MiroSz63 přispěl 4 Kč
skinny přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist