GP San Marina pohledem našich

Kapitoly článku

Karel Abraham (11. místo)

Nejúspěšnějším naším zástupcem byl tentokrát Karel Abraham, který si z Itálie přivezl dalších pět cenných bodů. Kájovi se opět bohužel nepovedl start, když tentokrát po velice nadějné kvalifikaci a vlastně i všech tréninkových jízdách startoval ze třetí řady, z naprosto stejného místa jako u nás v Brně - tedy z místa jedenáctého. Po prvním kole však Abaja projížděl kolem svých mechaniků "až" na 17.místě... Jeho "dvojče" z posledních třech závodů - Thomas Luthi - byl opět o místečko před ním... Oba jezdci se postupně prokousávali polem výše a v závěru spolu svedli boj o TopTen. Abaja se sice v předposledním kole posunul do elitní desítky, ale v závěru ho exmistr světa překonal a vyhrál dramatický duel o pouhé dvě desetiny.

Karel Abraham: "Několikrát jsem to na Thomase zkusil na brzdy, ale vyšlo to až v předposledním kole. On mi to ale pak vrátil na rovince. Čekal jsem víc, ale start se mi nepovedl a v tlačenici jsem se propadl hluboko dozadu. Chvíli to trvalo, než jsem se vrátil do první patnáctky."


V Misanu se rozhodlo i o tom, že Abaja pojede také v příští sezóně v nové kubatuře Moto2 s tovární podporou Aprilie. Šéf týmu Cardion AB Karel Abraham starší podepsal v sobotu večer smlouvu s italskou firmou, která připraví týmu tovární podvozek. "Myslím, že jsme udělali dobře. Aprilia má dost zkušeností ze superbiků a věřím, že připraví i pro Moto2 konkurenceschopný stroj," řekl český jezdec.

Lukáš Pešek (nedojel)


Českému jezdci týmu Auto Kelly- Česká pojišťovna na pobřeží Jadranu štěstí nepřálo, když Aprilii Lukáše Peška zastavila porucha v podobě roztržení hnacího řetězu už v druhém kole závodu.



Lukáš Pešek: „Ani sám nevím, jak se to přesně přihodilo, z jedničky jsem přeřazoval na dvojku a z ničeho nic mi prasknul řetěz. Stalo se, nedá se nic dělat. Je to smůla, myslím si, že do desítky bych to dnes určitě zvládl, protože jsme měli dobré nastavení a jelo se mi dobře. Ve finále pak tato skupina, se kterou jsem měl v podstatě i stejný kvalifikační čas bojovala o šesté místo. Nyní mě po náročném programu čeká regenerace a pak trénink, protože na tom po fyzické stránce nejsem nejlépe. Po antibiotikách jsem teď vlastně tři neděle vůbec nic nedělal a tak ty dva závody po sobě pro mě byly dost náročné.“ 


Loni praskl řetěz například na Kawasaki Johna Hopkinse v MotoGP a letos se s podobným problémem setkal Ital Iannone v nejnižší kubatuře, takže takové věci se stávají, ale nesetkáváme se s tím příliš často.

„Prasknutí řetězu se stává opravdu sporadicky, dnes se to stalo nám,“ uvedl šéf týmu Daniel M.Epp. „Vzhledem k průběhu závodu měl Lukáš velkou šanci na umístění v první desítce, bohužel takto o důležité body do celkového hodnocení přišel. Je potřeba to hodit za hlavu a jít dál. Teď je měsíc pauza a to je dobrá příležitost pro kvalitní trénink, který Lukáš potřebuje, aby se dobře připravil na další závody.“

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist