GP Aragonie – Lorenzo slaví první triumf, Kornfeil je pátý

Ráno ovlivnila nepřízeň počasí úvod dne závodu, když program zahřívacích tréninků získal hodinové zpoždění kvůli husté mlze. Pak následovala trojice závodů, která zejména v případě Moto3 a MotoGP nabídla skutečně neuvěřitelnou podívanou. Závod Moto3 vyhrál Romano Fenati, v Moto2 byl první Maverick Viňales a v MotoGP vyhrál letos poprvé Jorge Lorenzo.

GP Aragonie – Lorenzo slaví první triumf, Kornfeil je pátý

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Jubilejní 800.závod královské kubatury seriálu Grand Prix (1949 – 2014) byl vypsán na celkem 23 kol (Suchý závod). Povětrnostní podmínky nebyly před startem tak nepříznivé, jak v ranním warm upu, který se jel na kompletně mokrém povrchu. Závodní stopa okruhu MotorLand Aragón byla suchá, takže jezdci prototypových motocyklů do závodu odstartují na hladkých pneumatikách, třebaže předpověď zůstává nejistá. Před boxy jsou připraveny náhradní motocykly pro případ, že by skutečně došlo na změnu povětrnostních podmínek a nutné výměně motocyklů.

Z první řady startoval jako první Marc Márquez (Repsol Honda Team), druhý Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) a třetí Andrea Iannone (Pramac Racing). Ve druhém sledu startovala trojice čtvrtý Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3), pátý Cal Crutchlow (Ducati Team) a šestý Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) startoval z šesté řady sedmnáctý.

Krátce po startu vedl závodní pole Dani Pedrosa, ale před Španěla se dostal jezdec Ducati Andrea Iannone. Ještě v prvním kole na Itala zaútočil Marc Márquez a úspěšně. Iannone pak zadním kolem najel za obrubník, tam na vodě dostal smyk, vyjel do trávy a havaroval. Problém měl také Karel Abraham, jemuž po startu patřila třináctá pozice, ale v nájezdu do druhého kola už český závodník dál nepokračoval. Ve třetím kole havaroval Valentino Rossi, který jel za Danim Pedrosou a potom, co se dostal za obrubník, motorka jej vyhodila ze sedla a Ital tvrdě dopadl na zem. Bohužel musel být odnesen na nosítkách a zamířil do zdravotního centra okruhu MotorLand Aragón (po vyšetření jezdec OK, teď je v nemocnici Alcañiz na vyšetření CT). Znovu ale svou roli sehrála umělá tráva za obrubníky. Po pěti kolech vedl Marc Márquez, na druhém místě Jorge Lorenzo, třetí Dani Pedrosa, čtvrtý Pol Espargaró a pátý Andrea Dovizioso.
Těsně před polovinou závodu vedl Jorge Lorenzo, který si od osmého kola vozil na zadním kole Marca Márqueze, jenž byl připraven jezdce tovární Yamahy atakovat. To udělal v jedenáctém kole a znovu převzal vedení závodního pole, které čítalo celkem dvacet závodníků. V polovině závodu byly vidět první dešťové kapky, mechanici intenzivně pracovali na přípravě motocyklů s nastavením na mokrou dráhu, ale vedoucí trojice Márquez – Lorenzo - Pedrosa jela stále na maximum, třebaže traťoví komisaři signalizovali změnu podmínek.

Ve čtrnáctém kole Marc Márquez pustil do vedení Jorge Lorenza, který ale za situace, kdy může každou chvíli pršet, nechtěl jet v roli pokusného králíka, takže zpomalil a před jezdce Yamahy se dostal jak Márquez, tak Pedrosa. Oba se ale vůbec nešetřili, protože Dani Pedrosa začal s Márquezem bojovat o vedení v závodu. V Aragonii už pršelo a čekalo se na okamžik, kdo jako první zamíří do boxů pro novou motorku. Prvním jezdcem v boxech byl Aleix Espargaró.

V boxech snad už byli všichni jen první tři zatím jezdili stále na hladkém obutí. V době, kdy jel Márquez devatenácté kolo na hladkých pneumatikách a Jorge Lorenzo zamířil do boxů, havaroval na konci cílové rovinky Dani Pedrosa. Ani v nájezdu do dvacátého kola Marc Márquez nezamířil do boxů, což se mu už stalo osudným, protože spadl. Do závodu se zapojil na osmém místě, ale samozřejmě by měl zamířit ještě do boxů pro motorku na pneumatikách do deště. Také Dani Pedrosa se vrátil do závodu a pokračoval na čtrnácté pozici. Pro Hondu celkem katastrofa. Naopak Yamaha měla na špici závodního pole Jorge Lorenza a na druhém místě Aleixe Espargara (NGM Mobile Forward racing). Na třetím místě byl jezdec tovární Ducati Cal Crutchlow.
To byl 800. závod královské kubatury, kde nám jezdci a počasí nabídlo nebývale napínavou podívanou. Závod letos poprvé vyhrál Jorge Lorenzo, druhý projel cílem Aleix Espargaró, jezdec kategorie Open, který získal své první pódium, když dokázal za sebou udržet rozdílem sedmnácti tisícin Cala Crutchlowa. Britský jezdec Ducati tak získal své první umístění na stupních vítězů s italským výrobcem. Honda na tento závod nebude vzpomínat v dobrém, protože měli na vítězství, ale to si nechali uplavat.

GP Aragonie, MotoGP – Závod (23 kol)
zataženo/ déšť, 18°C, dráha suchá/ mokrá, 20°C, vlhkost: 93%

1 - Jorge LORENZO - SPA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - 44'20.406
2 - Aleix ESPARGARO - SPA - NGM Forward Racing - Forward Yamaha - +10.295
3 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati Team - Ducati - +10.312
4 - Stefan BRADL - GER - LCR Honda MotoGP - Honda - +11.718
5 - Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +29.483
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +29.686
7 - Alvaro BAUTISTA - SPA - GO&FUN Honda Gresini - Honda - +29.763
8 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Drive M7 Aspar - Honda - +37.841
9 - Nicky HAYDEN - USA - Drive M7 Aspar - Honda - +42.957
10 - Scott REDDING - GBR - GO&FUN Honda Gresini - Honda - +53.937
11 - Danilo PETRUCCI - ITA - Octo IodaRacing Team - ART - +59.824
12 - Alex DE ANGELIS - RSM - NGM Forward Racing - Forward Yamaha - +1'00.718
13 - Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - Honda - +1'15.227
14 - Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - Honda - +1'24.526
15 - Yonny HERNANDEZ - COL - Energy T.I. Pramac Racing - Ducati - +1'38.255
16 - Michael LAVERTY - GBR - Paul Bird Motorsport - PBM - +1kolo
17 - Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia Racing - Avintia - +1kolo
18 - Broc PARKES - AUS - Paul Bird Motorsport - PBM - +1kolo
19 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Racing - Ducati - +1kolo

Závod nedokončil/ neklasifikován:
Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - Ducati - 5kol
Valentino ROSSI - ITA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - 20kol
Andrea IANNONE - ITA - Pramac Racing - Ducati - 22kol
Karel ABRAHAM - CZE - Cardion AB Motoracing - Honda - 22kol

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist