Ezpeleta: Na řadě je nyní FIM

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2570) napsal 16.01.2011 v 22:56

Takže 100 je zase moje!

Marex (2570) napsal 16.01.2011 v 22:56

99

ChenziiR1 (158) napsal 16.01.2011 v 21:30

Kdo chce,ať se v SBK dívá jen na stocky.Mě se líbí i závody těch "natuněných " seriovek.
Spztka ať se raději stará o svůj šampionát a ať mu neprodají kšeft za zadnicí.

Marex (2570) napsal 16.01.2011 v 20:50

Mám čisté svědomí. Myslím, že pokud to někdo pochopil špatně, zrcadlí to pouze jeho smýšlení.

PityGPX (949) napsal 16.01.2011 v 19:15

Ogg: jj, byl jsem to já

Marex: to už je na BAN

Marex (2570) napsal 16.01.2011 v 19:06

//www.motorkari...=4843288#goto4843288
Snad nebalancuji za hranou.

Ogg (387) napsal 15.01.2011 v 23:54

Tak pan Ezpeleta má naprostou pravdu. Konečně to někdo řekl do celého světa, jak to má být.
Dnes večer jsem byl mým kamarádem pozván na jednu Abajovou akci a můžu říct, že tak dobrou akci jsem dlouho nezažil. Abaja mluvil k fanouškům o nové sezoně a o uplynulé sezoně Moto Dvě. Potkal jsem tam i pana Redaktora, jak sedí spolu s vedením z "Hradu" a myslím, že jsem tam zahlídl i PityhoGPX, pišu to správně? Já jej totiž dle fotky asi poznal, ale on mě nejspíš ne.
Pan Karel Abraham nám zase řekl něco nového a už se všichni těšíme na novou sezonu MOTO GP. Atmosféra tam byla parádní, všichni se bavili a tak to má být. Např. jsem zahlídl, jak Pity pil pivo a vykládal si s panem Redaktorem. Navíc tam měl sebou ještě tři kamarády, že by taky nějací kluci z diskuze? Pene redaktor, byl tam ještě někdo z této naší rodinky krom Pityho? Toho jsem totiž poznal dobře a jasně!
A kam pak jste zmizel po 19. hodině? Doufám, že bude takových akcí víc, za mě, co by obyvatele Brna, bych uvítal takových akcí víc, neboť není nic lepšího, než přes týden pracovat na okruhu a o víkendu s vedením popíjet šampaňské u chlebíčků a do toho ti mladí kluci z Abaja Fanns! Ještě, že můj kamarád je v tom Abajaova fanklubu, dovedl mě tam, a stal jsem se členem taky. Tak zase na další Abajovi narozeniny! Howgh.

SoulTrain21 (753) napsal 15.01.2011 v 17:15

rado: ok

Jian ktady máš ještě ktěm Tv a sledovanosti

//www.worldsbk.com/en/news/latest-news/4907-almost-500-million-tv-audience-for-2010-wsbk.html

Rado_ (555) napsal 15.01.2011 v 13:47

Soul > díky za info k těm TV, samozřejmě se mi to taky nezdálo... Pokud jde o reglement, tak si stojím za tím, že máme několik úrovní pravidel v několika sériích a ty bych to nechal být... dle vkusu každého soudruha

Rado_ (555) napsal 15.01.2011 v 13:46

mamba > naopak, Eurosport 2 Bundesliga, který zde chytáme je neglobální, takže tam, kde byly závody to bylo na globální odnoži nebylo to ale tak často... snad tři jízdy za celý rok nebyly LIVE na naší E2

BBaron (74) napsal 15.01.2011 v 13:13

Pokud je to pravda, tak by se pan Ezpeleta neměl zabývat WSBK a radit jim, co by měly dělat. Neměl připustit, aby se SBK vůbec dostaly popularitou a výkony tak blízko k MotoGP, což pokud by byl ochoten na šmapionátu více pracovat a investovat do něj, by jistě zvládl. Teď by naopak chtěl, aby superbiky zpomalily, protože on sám neví, jak MotoGP zrychlit. Hodně hloupej názor nebo aspoň mě tak přijde

SoulTrain21 (753) napsal 15.01.2011 v 12:46

Myslím počet Tv diváků..

SoulTrain21 (753) napsal 15.01.2011 v 12:42

Pity:A tyhle informace o TV stanicích sis vycucal kde?Z prstu,nebo nekde níže? Letošní WSBK byly vysílány na 94 Tv kanálech ve 175 zemích světa.Oproti roku 2009 stoupl počet diváku o 33%

JV (68) napsal 15.01.2011 v 12:32

To ST21: Děkuji za podporu !

SoulTrain21 (753) napsal 15.01.2011 v 12:22

rado:Jenže v BSB je reglemet upraven tak,že jakékoliv výrazné upravy na motorce jsou zakázány a do několika let (zhruba rok 2013)by se měly motocykly BSB Superbike technicky a hlavně finančně přiblížit motocyklum třídy EVO Já nechci z WSBk udělat stejný podnik jako je BSB,ale není možné,aby bylo závodění o seriích,takhle finančně náročné.Vedení BSB už na to přišlo,kdy na to přijde Infront a spol?Až bude pozdě?!

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 12:18

Ono ani tak nejde o to, kolik stanic to vysílá. Ale o sledovanost. Jak u tv, tak na tratích. A zde myslím není co řešit.

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 12:16

To Rado- Eurosport je sice stanice globální, ale ty přenosy dávala až příliš často na svoji " neglobální" odnož.

Rado_ (555) napsal 15.01.2011 v 11:45

Pity > s tím TV vysíláním to ale neí o počtu stanic, neboť MGP sice přenáší mraky stanic, ale jsou to všechno stanice lokální, kdežto Eurosport je stanice globální, a to je setsakra rozdíl... v Americe přenáší WSBK ESPN

JV (68) napsal 15.01.2011 v 11:18

To jjohny74: Fajn, já to za sebe shrnu do pár bodů, hej .
1/ SBK jde mimo svoji filosofii odvozeniny od seriového modelu - prakticky prototyp
Hafo motorů na sezonu, kvalifikační pneumatiky + dalších cca 10 párů...to všechno jsou náklady ...nejen "3" mega za motku
Tady je třeba změna a pole opět naroste
2/ MotoGP má jeden velký problém (nejen peníze), a to je že se odtrhlo od klasického schématu (odtržené od reality jako F1) volně prodejních závodních mašin nebo alespoň motorů - nynější speciály jsou na jednu sezonu a finito (proč je nemohou finančně slabší týmy odkoupit, servisovat a může se na nich ukázat další jezdec) , kdysi přecházely do ME a odsud i k nám do MR...
Tady je třeba taky velice slušný řez...příklad Moto2 až na ty jednotný motory, i tady se to ale vystříbí z x podvozků na pár značek...
A ohledně historie...to jsou fakta. Osobně si myslím, že je třeba se do historických událostí dívat...z jednoduchého důvodu...ono totiž už tady všechno bylo ! A je škoda přeci opakovat historicky stejné chyby! A když byla krize největší (a že jich bylo), tak MS nezachránily mamutí továrny, ale soukromníci...

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 10:35

jjohny 74:

jjohny74 (4) napsal 15.01.2011 v 10:25

mamba... mna len tesi ze to je stale len v rovine vymienania si nazorov...stale to neni ziadny extrem( a dufam ze ani nebude)je jasne ze sme neni rovnaky a preto aj nazor musi mat kazdy svoj...ja rozdieli nerobi lebo sa mi paci moto sport ako taky a preto ked vidim ze volakto regule negatyvne na wsbk tak sa snazim zastat aj tento sampionat lebo to je proste moja srdcovkamotorky ako take..a preto si myslim ze by to malo byt bez rozdielu...ci su to GP alebo WSBK...v globale su to motorky a to je to co chcem visdiet a vnimat to bez vseliakych politickych kontextov
Takze ja to prezentujem tak ako to citim a vnimam...

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 10:14

Hodně mi ta zdejší diskuse připomíná spor POP-kultury s Alternativní scénou. Taky je " IN" nadávat na komerci, ale nakonec na ni stejně zírá většina lidí.

jjohny74 (4) napsal 15.01.2011 v 10:08

pity GPX vsak to neni prvda co pises...Kawasaki tiez jednoducho ohlasila ze konci a mala Melandriho ktory zostal tiez bez teamu ...potom to prebrala hayate.. sezonu sice dojazdil ale sam si mal teda moznst vidiet ze to mozne je !!! akurat ze dorna sa poistila proti takemu volacomu a preto hned chcu udelit suzuki pokutu uz aj za to ze nenasadila 2 stroje !!!...a myslis ze by bol problem zapaltit Alvarovi odstupne??? vsak to by bol bagatel oproti tomu kolko ich stoji režia teamu na celi rok + samozrejme gáža pre Alvara...takze myslim ze v tomto az tak pravdu nemas...a v tom mas pravdu ze to iste je aj v GP aj v WSBK...ale suza ako vyrobca to chcel podla mojeho usudku redukovat hlavne pre to co pride v roku 2012 a chceli by tam prist v plnej sile ked sa zavedu litrove agregaty...ale na to sa pripravuju urcite dalsi dvaja-traja vyrobcovia...takze preto ten vyvoj vo WSBK...
no a z WSBK testuju tovarenske teami za väcsej pozornosti medii.(ako tie netovarne)..aj ked napr. o aprilke nic nepocut a ani o bmw...(teda aspon co sa tyka testov)zatial som postrehol jedine tu kawu a vas cz team liberty ...dukna...( ato neni tovarna)

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 10:07

to Pity- to je přesně to mediální válcování,o kterém jsem psal včera ve 23:39. A to je nezpochybnitelná zásluha DORNY v čele s kým...? [doplňte si sami]

mamba54 (1340) napsal 15.01.2011 v 10:01

Nechápu, o co se vlastně přít!? (MGP/WSBK) Obojí jsou zajímavé šampionáty jednoho sportu. V obou se angažují stejní výrobci(až na Aprilii,BMW,Kawu). Však ona si FIM v pravidlech pořádek udělá.

PityGPX (949) napsal 15.01.2011 v 10:00

Ještě do třetice, taková statistika:

MGP za 5 let snížení počtu motocyklů pouze o DVA!
2006 = 19 motorek
2011 = 17 motorek

MGP přenáší 200 národních TV stanic

Ve WSBK během tří let snížení o 7-6 motorek! A to ještě některé týmy nejezdí na zaoceánské závody, což je taky ostuda

WSBK 2008: 28 motorek
WSBK 2011: 21-22 motorek

A teď to nejlepší: MGP přenáší 200 TV stanic, jak jsem psal nahoře, WSBK přenáší POUZE dvě TV stanice!!! La7 v itálii a Eurosport 1/2 !!!

Rozdíl tedy 198 TV stanicích

PityGPX (949) napsal 15.01.2011 v 09:54

Jo, ještě k té budoucnosti, hodně lidí tady říká že MGP nečeka dobra budoucnost atd...osobně si myslím, že mín jak 17 motorek už nebude, od dalšího roku to může být zase mírné navýšení což se dá předpokladat (snad budou dvě suzy, druhá ducati pro aspara a par suterů). Teď tam jsou 4 továrny (v mgp), ale pojdme si říct fakta.
4 továrny tam budou druhým rokem ale budoucnost vypadá, že bude v poli víc motorek a že tam přijde ten suter.

u SBK jsou fakta:
před 2-3 roky, třicet motorek na roštu, letošní podzim/zima:

Odchod továrního týmu Ducati ze scény (pravda, její zástupce zaplní roli "továrního" týmu takže se zas tak moc neděje, Ducati je pořád ve WSBK, ale...)

Zužení Suzuki ze dvou motorek na jednu

Když to tak vezmu, tka MGP sice může být ted na úplném dně, ale další roky by mohly přinést mírné zlepšení, víc motorek, leší souboje, motorky o 1000cc, snad i samotné zlevnění šampionatu

Zatím co u WSBK ta situace lepší být nemusí, každý rok krachuje jeden privátní tým za druhým, a ted v zimě už i tovrní týmy se stahují a výsledek je, že jich pojede 21-22 max!

Takže když to vezmu, u SBK to "dno" ještě nepřišlo a může přijít v dalších rocích, u MGP už ne-e, tam to bude jen lepší a lepší.

Budoucnost tedy vyznívá přiznivě pro MGP, ale u WSBK po letošním podzimu/zimy nikdo nikdy neví

WSBK ma jistotu, že Aprilka hnedka jen tak nezdrhne z WSBK do MGP dle vyjádření bossa aprilie...

Takže každý si může udělat obrázek sám o budocnosti, co bude lepší a co bude horší. Ty WSBK se taky (ačkoliv si to nechcete připustit) neustále zdražují, o tom tu několikrát mluvil aji Akro...

PityGPX (949) napsal 15.01.2011 v 09:44

Btw, k té Suzuki, Suzuki by dle mě nikdy MGP na rok 2011 neodešla úplně, už během sezony 2010 musela vědět, že i další rok pojede, nebot Bautista měl dvouletou smlouvu a smlouva se neporušuje :) To, že zredukovali tym na jednoho jezdce bylo jediné co si mohli dopustit, ale určitě by (i kdyby neměli dohodu s Dornou atd) nemohli odejít úplně. To by museli Bautistovi dát velké odstupné...
S hodou okolností, stejný osud potkal Suzuki i ve WSBK která taky musela zredukova tým na jednoho jezdce. Takže pokud někdo říká že se Suzuki drží tak tak v MGP tak ve WSBK se drží úplně stejně Ono je sice pravda, že popularita WSBK stoupá ale dost továren a týmu si stěžuje na to, že v těch WSBK nejsou vidět atd. Na rovinu, dkyby MGP bylo cenově na stejné úrovni jako ve WSBK (což vím že asi nebude) tak jaký by byl poměr zastoupení továren v MGP kontra WSBK ?

Jinak je pravda, dle zimního testování co je teď WSBK bere na 100% pouze kawa, aprilka, bmw. Toto jsou opravdu tovární týmy, suza s fabriziem, ducati s checou, yamaha sterilgarda, honda ten kate - to jsou "tovární" týmy

Navíc suza ma tu yoshimuru a ta je možná tovarnou podporovana víc než ta Battova???

jjohny74 (4) napsal 15.01.2011 v 09:40

JV...maba...ja sledujem moto sport ako celok a nikdy som nerobil rozdiel medzi GP a WSBK...ale tu na fore to neustale niekto prebera a vznikli vletne 3 skupiny ludí...jedna supina pro GP droha proWSBK a tretie je stale zdravy rozum a su v strde..ja sledujem oba sampionaty a ked mozem tak aj ostatne pokial to je na obraze alebo to viem pozriet volakde na nete...len neviem prečo je volkomu proti srsti ked sa volaco povie na Ezpeletu ?? prezentujem len svoj postreh a to je cele..a hadam mi nikto nechce povedat ze to nesere celu dornu ze vo WSBKje pomali raz tolko vyrobcov ako v GP...myslim ze to poukazovanie na časy ked tam jazdili dve značky su uz davno minulostou a kazdy chce vidiet ako si to dvaju navzajom vsetky znacky!!! myslim ze dnes by nebolo pre nikoho zauimave pozerat GP kde by jazdilo stojov suzuki ako JV spominal a 3 moto od yamahy...v poriadku na pozeranie vam to neberiem lebo tak to zaujimave mohlo byt... ale pise sa troška iny rok a od tej doby sa toho vela zmenilo takze pokial ma teda moto sport napredovat tak sa treba pozerat do predu a nie stale len do zadu ..akoze hystoria OK ale nie v dnesnej dobe poukazovat na to ako sa jazdilo volakedy...

pasolini (260) napsal 15.01.2011 v 09:40

JV: technická připomínka. Podle kluků z našeho mistráku ma BMW poctivých 200kobyl (schválně změřeno na brzdě). A co se týče té hmotnosti. Nechce se mi to ted hledat, ale podle mě tolik nemá sériovej bajk ani s plnou nádrží.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist