Desátá GP sezony – Velká cena Rakouska

Letní přestávka skončila a víkendová Grand Prix v Rakousku odstartuje druhou polovinu sezony. Některé týmy světového šampionátu na dráze Red Bull Ringu testovaly, přesto bude desátý podnik pro většinu velkou neznámou jak z hlediska nastavení, tak především co se týče pneumatik. Red Bull Ring přivítá premiérově světový šampionát, který se do Štýrska vrací poprvé od roku 1997 - NeroGiardini Motorrad Grand Prix von Österreich.

Desátá GP sezony – Velká cena Rakouska

Kapitoly článku

Red Bull Ring – Spielberg (AUT)

Závodní okruh Red Bull Ring leží ve Štýrsku, druhé největší spolkové zemi Rakouska. Původně se okruh postavený v roce 1969 jmenoval Österreichring. V roce 1996 došlo k modernizaci závodního areálu a od roku 2011 je centrem rakouského motosportu pod názvem Red Bull Ring. Dráha je dlouhá 4318 metrů a v jenom kole jezdci projedou deseti zatáčkami přičemž jen tři jsou na levou ruku. Panorama je s okolními vrcholy hor naprosto úžasná a celému závodnímu areálu dominuje ve středu umístěná osmnáctimetrová plastika býka, symbolu Red Bull Ringu.

Výrobce pneumatik Michelin absolvoval společně s týmy v polovině července privátní test, kde pracovali na výběru směsí pro desátý podnik sezony. Pro přední pneumatiky budou dostupné směsi měkká (bílá), střední (barva pláště), tvrdá (žlutá). U zadní pneumatiky francouzský výrobce nasadí dvě nové směsi a to střední (barva pláště) a tvrdou (žlutá). Tyto hladké pneumatiky budou asymetrické konstrukce s tvrdší gumou na pravé straně pláště. Důvodem je nepoměr pravých a levých zatáček.

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2016 !!! - ZDE

MotoGP – Preview

Druhou polovinu sezony zahájí v čele průběžného hodnocení Španěl Marc Márquez (Repsol Honda Team). Jezdec tovární stáje Hondy nasbíral 170 bodů a na druhého v pořadí si vytvořil náskok 48 bodů. Ve srovnání s předchozími sezonami Márquez závodí s jediným cílem a to, že není důležité závod vyhrát, ale získat titul. Tato strategie mu zatím stačí na to, aby korigoval jisté problémy, které Honda má s novým podvozkem a motorem. Do letní přestávky bodoval v každém závodu a jen ve Francii chyběl na stupních vítězů. Zkušenosti na Red Bull Ringu Márquez nemá žádné, tedy pokud jde o jízdu v sedle RC213V, protože privátní test po GP Německa tam Repsol Honda neabsolvovala.

Zahájit druhou polovinu sezony v mnohem lepším stylu než byl konec té první bude chtít Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), druhý jezdec průběžného hodnocení MotoGP. V posledních třech kolech totiž jezdec z Mallorky nasbíral jen sedm bodů, což je málo, pokud chce usilovat o zisk titulu. Na všechny teď čeká devět závodů, které se více méně odjedou v necelých čtyřech měsících, takže neuvěřitelně nabitý závěr roku, kde se může stát cokoliv. Každý výpadek, nehoda, či zranění může mít fatální následky. Jorge Lorenzo jede posledním rokem u Yamahy a chce se rozloučit nejlepším možným výsledkem. Zatím ale třeba výsledek v Německu byl pro tři ladičky nejhorší od roku 2007.

Italský závodník Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) je se 111 body třetí v pořadí. Na vedení teď ztrácí 59 bodů, na druhou pozici 11 bodů. První polovina roku určitě nebyla dle jeho představ, protože tam byly pády a nedokončené závody, což si už nyní dovolit nemůže. Rossi loni jen těsně přišel o titul, letos se mu ten jubilejní desátý poměrně dost vzdaluje, ale nic není ztraceno. Jsme přesně v polovině sezony a stát se může cokoliv. Valentino Rossi je jediným závodníkem, který ze současného pole šampionátu startoval v závodu Velké ceny Rakouska. V roce 1997 byl jezdcem třídy do 125ccm a na tehdejším Österreichringu byl druhý, jen čtyři tisíciny za vítězným Japoncem Uedou. Dle výsledků privátních testů to vypadá, že Yamaha nebude mít v Rakousku na růžích ustláno, protože Ducati je na Red Bull Ringu ve výhodě, nicméně Rossi udělá maximum proto, aby se dostal zpátky na stupně vítězů. Co se týče Italovy budoucnosti, tak už nyní s ním Yamaha počítá pro závod 8Hodin Suzuka, což je pro Rossiho zajímavá výzva.

Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) je průběžně čtvrtý a s novou motorkou a pneumatikami Michelin od začátku roku válčí o něco víc než jeho týmový kolega. Krok za krokem se ale postupně zlepšuje a jak víme, tak druhá část sezony bývá jeho nejsilnější stránkou. Zdravotně je v pořádku, takže můžeme očekávat nástup Daniho Pedrosy s cílem se dostat do Top3. Od třetí pozice teď jezdce HRC dělí patnáct bodů a jeho cílem musí být pravidelně porážet Valentina Rossiho. Na Red Bull Ringu Dani Pedrosa netestoval, ale jel tam letos v červnu s Hondou RC213V-S. Až tento pátek to bude poprvé s RC213V, což může být oproti konkurenci určitá nevýhoda.

První pětici uzavírá Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar), jemuž se do této chvíle podařilo nasbírat 83 bodů. Ztráta na čtvrtého je 13 bodů, což není zase tak moc a Viñales určitě myslí na postup pořadím, protože jede u Suzuki poslední sezonu a chce podat maximálně dobrý výkon. Španěl si také potřebuje krýt záda, protože má jen 11 bodů za sebou krajana Pola Espargara (Monster Yamaha Tech 3). Ten má za sebou vítězný závod v Suzuce, takže motivace a nasazení mu scházet rozhodně nebude.

Velmi dobře motivován je před druhou polovinou sezony sedmý Hector Barbera (Avintia Racing), který jede sice starší model Desmosedici GP, ale po polovině sezony mu patří status nejlépe umístěného jezdce Ducati. Navíc v Rakousku je Ducati velmi rychlá, takže pokud přihlédneme na privátní testy, tak je docela možné, že na Red Bull Ringu budou mezi sebou soupeřit jezdci právě tohoto italského výrobce. Barbera s tím přímo počítá a tuší, že Yamaha nebo Honda bude mít tentokrát problémy s přizpůsobením se místním poměrům. První desítku uzavírá další trojice jezdců Ducati Andrea Iannone (Ducati Team), Andrea Dovizioso (Ducati Team) a Eugene Laverty (Aspar Team MotoGP). Na divokou kartu se představí další jezdec Ducati Michele Pirro (Ducati Test Team).

Hodně zajímavou letní dovolenou měl Cal Crutchlow (LCR Honda), který se stal otcem. Před týdnem (2.8.2016) jeho žena Lucy přivedla na svět dceru Willow. Oba rodiče jsou pochopitelně velmi šťastní a na Cala teď čeká víkend Grand Prix, který stejně jak v Německu pojede bez přítomnosti své ženy přímo na okruhu. Za dobu co se oba znají byl Crutchlow teprve podruhé bez své partnerky na Sachsenringu, kde ale bodoval druhým místem v cíli, takže uvidíme jak si teď povede na dráze Red Bull Ringu v nové životní roli.

MotoGP – Stav po GP Německa:

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 170 bodů
2 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 122
3 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 111
4 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 96
5 - Maverick VIÑALES - SPA - Suzuki - 83
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 72
7 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 65
8 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 63
9 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 59
10 - Eugene LAVERTY - IRL - Ducati - 53
11 - Aleix ESPARGARO - SPA - Suzuki - 51
12 - Scott REDDING - GBR - Ducati - 45
13 - Jack MILLER - AUS - Honda - 42
14 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Honda - 40
15 - Stefan BRADL - GER - Aprilia - 37
16 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 35
17 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia - 35
18 - Danilo PETRUCCI - ITA - Ducati - 24
19 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 19
20 - Tito RABAT - SPA - Honda - 18
21 - Loris BAZ - FRA - Ducati - 8
22 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 3

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist