Dall´Igna: Je to pouze čistý obchod

Ředitel závodního oddělení Aprilie, Gigi Dall´Igna, potvrdil zájem týmů CRT o koupi motorů RSV4 na příští rok do závodů MotoGP.

Zatímco probíhá nadále proces výběru nových týmů do MotoGP na sezónu 2012, tak je nadále hodně palčivá otázka s jakými motocykly a s kterými motory budou nové týmy CRT vlastně závodit. Zatímco Norton se na příští rok přihlásil jako tovární tým a jelikož bude nováčkem a v minulých rocích na suchu nevyhrál ani jeden závod MotoGP, tak může použít dle reglementu 9 motorů na sezónu. Ale vraťme se od Nortonu k týmům "Claiming Rule Team". Výrobců šasí se zdá být dostatek - připravují je továrny Suter, FTR, Kalex či Moriwaki - otázkou ale je, které motory se dají použít ?

Objevují se sice "zaručené" zprávy, že KTM chce prodat svůj obstarožní motor V4-MotoGP, ale zdá se, že to jsou především fámy. Naproti tomu motory BMW S1000RR a Aprilia RSV4 by byly ty pravé. Zatímco Eskil Suter doposud používá ve svém šasí motory BMW, tak nyní došlo k hodně překvapivému obratu. Závodní ředitel Aprilie Gigi Dall'Igna potvrdil v rozhovoru pro GPOne, že existují zájemci, kteří by chtěli použít motory Aprilia RSV4.
Zároveň ale Gigi Dall´Igna jasně řekl, že se nebude jednat o žádný tovární tým z Noale - sídlo Aprilie - nýbrž že půjde o čistý obchod: "Pokud se někdo rozhodne koupit motor RSV4 a namontovat do motocyklu CRT a závodit s ním v MotoGP, tak mu v tom nebudu bránit. Od nás ale nedostane žádnou tovární podporu. Je to prostě čistý Business", řekl Dall'Igna. Dle jmenovaného italského manažéra není vůbec těžké, modifikovat motor RSV4 tak, aby mohl být v MotoGP konkurence schopný.
Dall'Igna dále nevidí vůbec problém limit 12 motorů pro týmy CRT na jednu sezónu, neboť jejich RSV4 vydrží dva závodní víkendy bez toho, aby musely na revizi. A co se týká síly tohoto motoru, tak dle Dall´Igni byl schopen Max Biaggi se superbikovým motocyklem Aprilia na dlouhé rovince v Mugellu udržet Top Speed továrního motocyklu Ducati z MotoGP. Navíc v MotoGP by nebyl dle něho problém používat vloni tolik diskutované vylepšení motorů Aprilie z WSBK. 
Jedno je jisté na 100%, příští rok bude na startu 22 motocyklů MotoGP - ačkoliv by jich mohlo být i více - maximální počet 24 jich bude až od roku 2013, kdy zbylá a rezervovaná 2 místa zaujmou dva tovární motocykly BMW. Kromě už jmenovaného továrního Nortonu jsou to následující týmy: Kiefer, Interwetten-Paddock, Pons, Forward, Speed Master, Speed-Up, Marc-VDS, BQR, Inmotec a JiR. A mezi nimi se tedy rozhodne, kdo bude smět závodit kromě etablovaných týmů z letošního roku v sezońě 2012.


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist