Čtvrtá GP sezony - Velká cena Francie

Kapitoly článku

Moto3

Po závodu v Portugalsku si prohodili pozice jezdci, kterým v průběžném hodnocení kubatury Moto3 patřilo první a čtvrté místo. Dosud vedoucí Romano Fenati (Team Italia FMI-FTR/Honda) poslední závod víkendu v Estorilu nedokončil a proto musel vedoucí příčku opustit. Na jeho místo se naopak posunul vítěz zmiňovaného závodu Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo-KTM), což je momentálně nový vedoucí jezdec nejnižší kubatury. Němec tímto způsobem dostal KTM na vrchol hodnocení, ale pouze v jednotlivcích, protože v soutěži výrobců zatím vede s náskokem třinácti bodů FTR/Honda.

Na druhém místě zůstává s dvěma body ztráty Maverick Viñales (Blusens Avintia-FTR/Honda). Španěl má na Le Mans hezké vzpomínky, protože tam loni vyhrál svůj první závod seriálu Grand Prix. Dnes patří mezi výrazné postavy nejnižší kubatury a samozřejmě je jedním z kandidátů na zisk titulu. Pro čtyřdobý agregát FTR/Hondy připravují nová zlepšení, což by se mělo brzy odrazit na všech strojích v závodním poli, které nyní čelí konkurenci ze strany rakouské KTM.

Třetí je Luis Salom (RW Racing GP-Kalex/KTM), jenž sezonu zahájil ve velkém stylu, když si v Estorilu připsal na konto už druhé umístění na stupních vítězů. Na krajana Viñalese teď ztrácí šest bodů a pokud si zachová stejně vysoké tempo, tak může zaznamenat skutečně hodně úspěšnou sezonu. Loni byl celkově osmý a jedním z jezdců, kteří překročili hranici sta bodů. Dnes můžeme vidět, že mu změna kubatury jen prospěla a prototyp Kalex/KTM mu umožní mnohem lépe prodat svůj talent.
Čtvrtý je již zmiňovaný Romano Fenati, jinak velký favorit víkendové Grand Prix v Le Mans a do první pětice nejlepších se po třetím podniku sezony probojoval jezdec z Malajsie Zulfahmi Khairuddin (AirAsia-Sic-Ajo-KTM). Ten byl v Estorilu hodně blízko umístění na stupních vítězů, ale stačilo drobné zaváhání v posledním kole a bylo po nadějích. O Malajském závodníku se hodně diskutovalo, kde kdo mluvil o tom, že do stáje KTM s jeho výkonností nepatří, ale Khairuddin je nyní průběžně čtvrtý a to by pro začátek mohlo všem jeho kritikům stačit.

České želízko v ohni Jakub Kornfeil (Redox-Ongetta-Centro Seta) je zatím průběžně šestnáctý. Na první desítku teď ztrácí osm bodů a ve Francii se pokusí tuto ztrátu snížit na minimum. V posledních třech závodech už předvedl, že by to pro něho neměl být problém, takže po Le Mans by mohlo jeho postavení v průběžném hodnocení zaznamenat změnu k lepšímu.

Český tým Moto FGR by už konečně rád zaznamenal úspěšný závodní víkend. Francie je pro Jaspera Iwemu dalším místem, kde se pokusí získat v sedle českého prototypu první body, které si všichni za tu dřinu určitě zaslouží. Jsou velmi blízko, jen to dotáhnout do úspěšného konce.

V soutěží o nejlepšího nováčka roku je první Ital Romano Fenati (Team Italia FMI), druhý je Španěl Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) a třetí místo patří dalšímu Italu Niccoló Antonellimu (San Carlo Gresini Moto3).

Okruh Bugatti, Le Mans - 125ccm
(Moto3 tam pojede závod poprvé)

Nejrychlejší kolo:       2008    Sergio Gadea (Aprilia)   1'43,515
Rekord okruhu:          2010    Marc Márquez (Derbi)     1'43,787
Maximální rychlost:   2008    Stefan Bradl (Aprilia)      225,3 km/h

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist