Cílem Alexe Márqueze je především být nejlepším nováčkem

Po napínavém a překvapivém závěru loňské sezony má tým Repsol Hondy novou jezdeckou sestavu. V letošním roce bude v barvách vítězného týmu roku 2019 závodit jak úřadující šampion MotoGP Marc Márquez, tak jeho bratr Alex Márquez, úřadující mistr světa Moto2. První zkušenosti s prototypem MotoGP má Alex už za sebou, kdy měl možnost si RC213V vyzkoušet po zisku titulu Moto3. Nyní již Alex Márquez absolvoval oficiální testy v závěru uplynulého roku a intenzivně se připravuje na první předsezonní test královské kubatury v Sepangu.

Poprvé máte na sobě barvy týmu Repsol Hondy … co to pro vás znamená?
Alex Márquez: „Je to splněný sen. Je to pro mě neuvěřitelná čest nosit tyto barvy a mít na sobě týmové tričko. Jsem nesmírně šťastný za příležitost přestoupit do MotoGP právě s týmem Repsol Hondy. Je to něco na co jsem skutečně hrdý. Je to pro mě zcela něco nového, protože jsem byl v těchto barvách zvyklý vídat Marca, ale ne sebe! Je to zvláštní.“

Co pro vás znamená být nováčkem v týmu s takovou tradicí jakou má právě Repsol Honda?
Alex Márquez: „Myslím si, že je snem nebo cílem každého nováčka být v továrním týmu. Po vítězství v šampionátu Moto2 je vašim přáním, či cílem jezdit v továrním týmu, takže to je pro mě splněný sen. Být součástí Repsol Hondy, týmu s největší historií v paddocku MotoGP, je čest. Vím, že je to náročná výzva, ale krásná. Od první chvíle jsem tuto šanci chtěl, stoprocentně, a teď ji zkusím využít.“

Cíl pro nadcházející sezonu?
Alex Márquez: „Můžu prozradit, že bych chtěl být nováčkem roku, to je první cíl. Ale cíle ohledně umístění nebo něco takového, to teď není dost dobře možné, protože se chci zaměřit na adaptaci motorce a získávat postupně potřebnou jistotu. Před závodem v Kataru budu vědět víc, jaké jsou naše možnosti, a co bychom mohli dělat od prvního závodu.“

Jaké to bylo být poprvé v garáži Repol Hondy s vědomím, že jste jejich továrním jezdcem?
Alex Márquez: „Bylo to skutečně mimořádné. Cítíte to v žaludku, když si na sebe vezmete kombinézu, vyjdete ven a uvidíte tým, který je vašim týmem. Obě motorky stojí na svém místě, prostě během prvního testování to byl nepřetržitý běh neskutečných pocitů. Teď v Malajsii si myslím už bude vše víc pod kontrolou, méně nervů, větší pohoda, ale tým mi už pomohl cítit se víc uvolněně během testování v Jerezu.“

Budete teď jedním z nejvyšších jezdců MotoGP, myslíte, že vám to pomůže?
Alex Márquez: „Výška vám může dát výhodu při změně směru s přenášením váhy. Možná na mokrém povrchu je to o něco snadnější, ale také jsou věci, které můžou být horší. Ale je třeba žít s tím co máte a být silný tam, kde být můžete a ztrácet co nejméně v místech, kde jste slabší.“

Budete v šampionátu nováčkem, ale nové pro vás určitě není být součástí Repsolu a HRC po zkušenostech ve španělském šampionátu a mistrovství světa Moto3. Doufal jste v návrat?
Alex Márquez: „Když začínáte představujete si věci, které se vám můžou stát jen v těch nejdivočejších snech, a není to vůbec snadné. Je v tom spousta hodin tréninků, hodně závodů, řada dalších věcí, které jezdce provází v jeho kariéře. Já začal ve španělském šampionátu s Repsolem a v roce 2012 jsme vyhráli, což bylo skutečně mimořádné. V roce 2014 jsme začali nový projekt s Hondou Moto3 a HRC. Měl jsem za sebou továrnu a bylo neuvěřitelné hned v prvním roce tohoto projektu vyhrát. Po všech těch letech je návrat k Hondě jako sen. Těším se na spolupráci se všemi těmi úžasnými lidmi, továrnou a samozřejmě Repsolem.“

Poprvé v historii MotoGP budou ve stejné garáži bratři …
Alex Márquez: „Je to speciální moment, mimořádný rok, nicméně potřebujeme být přirození a přistupovat ke všemu jako za každé jiné situace. Víme, že jsme bratři, ale v týmu profesionálové, dva různí jezdci. Každý máme svůj vlastní tým, takže budeme pracovat jinak. Pochopitelně je pro mě výhodou, že mám v garáži šestinásobného mistra světa MotoGP, protože uvidím spoustu jeho dat a budu moci proniknout do tajemství jak jezdit s Hondou. Takže se budu snažit získat všechny informace jak od něho, tak od ostatních jezdců Hondy a budu se snažit toho naučit co nejvíc.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist