Brzdná stabilita dělá Yamaze stále starosti

Pro Yamahu je to stále klíčová oblast, kterou potřebují u továrních YZR-M1 zlepšit. Konkurence v podobě Hondy má tuto otázku velmi dobře vyřešenou, protože stroje RC213V dokážou tuto slabinu plně využít a proto bylo na seznamu přání obou jezdců Yamahy tento aspekt zlepšit.

Po předsezonních testech v Malajsii a Austrálii je jisté, že Yamaha s novým podvozkem a moderní “seamles“ převodovkou v rámci zlepšení urazila kus cesty, ale to samé už nelze říct u brzdné stability. „Stále je to obtížné,“ uvedl v rozhovoru pro Motorcycle News Wilco Zeelenberg, šéf týmu Jorge Lorenza a Valentina Rossiho.

„Na Phillip Islandu to nebylo tak patrné, protože brzdění a jízda zatáčkou zároveň tam není tak velký problém. Ale také brzdný výkon je docela nízký na rozdíl od Sepangu, kde přijedete z šestého převodového stupně na první nebo druhý při vysoké rychlosti do pomalých zatáček.“
„Na Phillip Islandu nemusíte s motorkou tak intenzivně brzdit,“ pokračoval Wilco Zeelenberg. „Myslím, že je to mnohem víc o chování naši motorky, jenž má rozdílné zatížení přední strany ve srovnání s Hondou. To nás trošku omezuje v místech brzdění z dlouhých rovinek.“

„Moc s tím nemůžeme udělat, protože máme nějaký výkon a pokud nedostaneme silnější přední pneumatiku, která by tuto sílu podpořila, tak s tím musíme žít. Proto jsme tolik tlačili na to, abychom měli novou přední pneumatiku pro rok 2014,“
dodal Zeelenberg.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist