Andrea Dovizioso: "Jsem rychlejší, než jsem čekal"

Andrea Dovizioso se s Ducati v testech IRTA hodně nekompromisně zařadil mezi nejlepší, na Polemana Rossiho mu chybělo pouhých 0.811 sekundy. Naznačil tím oproti Sepangu obrovské zlepšení, tam mu před měsícem chybělo na nejrychlejšího Lorenza 1.368 sec, tedy Ducati našla více než 0,5 sec.

Andrea Dovizioso vychází doposud s novou Ducati Desmosedici GP13 daleko lépe než jeho týmový kolega Nicky Hayden, který je ovšem po operaci zápěstí přece jen trochu hendikepován. Páté místo v sobotu, celková ztráta pod 1 sekundu. U Ducati tak je díky «Dovimu» vidět trocha světla na konci tunelu....Jinak s tou černou motorkou na snímku zkoušeli oba tovární piloti novou kapotáž.

Mohlo to ale vypadat daleko hůře. Na konci zimních testů si tak «Dovi» nemusí dělat tolik starostí jako po startu do sezony začátkem února v Sepangu. Vždyť červený motocykl řekl v minulých dvou letech «Ne» dokonce i Valentinu Rossimu - a předtím celé řadě špičkových pilotů, jako byli Marco Melandri, Sete Gibernau a jiní.

"Pokud mám být upřímný, tak jsem si nedovedl představit, že Jerez zakončím s tak malou ztrátou na nejlepšího. Jistě, povětrnostní podmínky byly hodně specifikcé. Přesto vidím tento test hodně pozitivně. Pokud se podívám na časy, tak je v Losailu pro nás šesté místo určitě možné. Dobře vím, že mně Adrenalin závodu Grand Prix ještě silně namotivuje. Ale doposud jsme nezvládli zajet ani jeden Long-run", říká tovární pilot Ducati.
«Dovi» ví, že pneumatiky budou hrát hodně důležitou roli: "Chování motocyklu s ojetými gumami se nezlepšilo. S novými ale máme velmi dobrý grip, takže jsme schopni zajíždět rychlé časy".

Druhou otázkou je potom další vývoj nových dílů: "Některé věci se tak rychle vyvíjejí, že ani nemáme čas je před oficiálními testy vyzkoušet, tedy ještě předtím, než je dostanou tovární piloti. A to je tedy druhý otazník. Ale v naší situaci musíme využít každé možnosti, jak vývoj urychlit a posunout se kupředu".

"Chtěl jsem zkusit závodní simulaci, abych přezkoušel svou závodní rychlost. Ale to nebylo včera vůbec možné. Trať prostě nebyla na dlouhou dobu suchá. V určitou dobu se sice dalo jezdit rychle, třeba poslední hodinu od 17 do 18 hodin. Ale to skoro nikdo nezaznamenal. V posledních kolech jsem se nacházel přímo za Lorenzem. A věř, nebo věř, blokoval mě. Tedy aspoň trochu. Teprve později jsem poznal, že jede Long-run, a byl právě ve 20. kole. Kdyby to bylo na začátku, tak by mně to pomohlo...Ale i tyto poslední tři kola byly pro mě poučné. Je vždy skvělé, když můžeš pozorovat nějakého jezdce s tak měkkým stylem.", říká o největším favoritovi MS Lorenzovi jeho loňský značkový kolega.

"Jorge nejel vůbec agresivně, viděl jsem, že vůbec neriskuje. Přesto jezdil časy 1:40,6 min. Když jsem jel za ním, tak jsem se brzy přizpůsobil jeho stylu, a jel jsem rovněž měkce. Tedy blízko tomu, jak se jezdí v závodě. A právě v této fázi se potvrdily už předešlé informace, které jsem očekával. Je to trpké, ale je to tak. Zadní guma se začne příliš brzy protáčet. Musíme proto zlepšit nastavení elektroniky a také Set-up. Tyto tři kola za Jorgem mně opravdu pomohly, abychom se pokusili zlepšit nastavení", zhodnotil včerejšek Andrea Dovizioso.
Test MotoGP - Jerez, Španělsko, testy IRTA, přehled časů po 3 dnech
01- Cal CRUTCHLOW - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:39.511 min.
02- Valentino ROSSI - ITA - Yamaha Factory Racing Team - YAMAHA - 1:39.525 +0.014 sec.
03- Jorge LORENZO - SPA - Yamaha Factory Racing Team - YAMAHA - 1:39.540 +0.029
04- Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - HONDA - 1:39.630 +0.119
05- Stefan BRADL - GER - LCR Honda MotoGP - HONDA - 1:39.975 +0.464
06- Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - HONDA - 1:40.130 +0.619
07- Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - DUCATI - 1:40.322 +0.811
08- Andrea IANNONE - ITA - Energy T.I. Pramac Racing Team - DUCATI - 1:40.331 +0.820
09- Nicky HAYDEN - USA - Ducati Team - DUCATI - 1:40.370 + 0.859 +0.859
10- Alvaro BAUTISTA - SPA - GO&FUN Honda Gresini - HONDA - 1:40.686 +1.175
11- Michele PIRRO - ITA - Ducati Test Team - DUCATI - 1:40.881 +1.370
12- Randy DE PUNIET - FRA - Power Electronics Aspar - ART - 1:40.971 +1.460 (CRT)
13- Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:41.134 +1.623
14- Aleix ESPARGARO - SPA - Power Electronics Aspar - ART - 1:41.218 +1.707 (CRT)
15 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Blusens - FTR - 1:41.376 +1.865 (CRT)
16- Claudio CORTI - ITA - NGM Mobile Forward R. - FTR KAWASAKI - 1:41.443 +1.932 (CRT)
17- Danilo PETRUCCI - ITA - Came IodaRacing - IODA-SUTER - 1:41.529 +2.018 (CRT)
18- Ben SPIES - USA - Ignite Pramac Racing Team - DUCATI - 1:41.702 +2.191
19- Hiroshi AOYAMA - JPN - Avintia Blusens - FTR - 1:41.772 +2.261 (CRT)
20- Lukáš PEŠEK- CZE - Came IodaRacing Project - IODA-SUTER - 1:41.791 +2.280 (CRT)
21- Karel ABRAHAM - CZE - Cardion AB Motoracing - ART - 1:41.864 +2.353 (CRT)
22- Yonny HERNANDEZ - COL - Paul Bird Motorsport - ART - 1:42.050 +2.539 (CRT)
23 - Bryan STARING - AUS - GO&FUN Honda Gresini - FTR-HONDA - 1:42.107 +2.596 (CRT)
24 - Colin EDWARDS - USA - NGM Mobile Forward - FTR KAWASAKI - 1:42.154 +2.643 (CRT)
25- Michael LAVERTY - GBR - Paul Bird Motorsport - PBM - 1:42.470 +2.959 (CRT)

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist