Alex Hofmann: CRT by se měly hodnotit zvlášť

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
AKRO (-498) napsal 07.12.2011 v 22:03

Frki - Já myslím, že je to snad muselo napadnout! Pokud přecházeli z 500 dvoutaktů na čtyřdobé litry, muselo jim být jasné, že ta cena za 4t bude mnohonásobně vyšší!

Marex (2570) napsal 07.12.2011 v 17:29

Desmo 23:51: To se mi bohužel nelíbí. Chtěl bych "buď a nebo". Žel je to asi jediné, co s tím mohu dělat.

mike99 (322) napsal 07.12.2011 v 17:22

Myslienka CRT sa stane realitou, je to len otazka casu, kedy. Podla mna Carmelo nechcel do toho prasknut hned, ale caka, ze ako to bude vyzerat v sezone 2012. Ci bude vyrovnanovast medzi jazdcami CRT, ci budu vzajomne suboje a ako budu stihat prototypom. Carmelo uz chytil nervy a rusi satelity za vyhlasenia niektorych na adresu jeho CRT.

Ci sa nam myslienka CRT paci alebo nie, tak my s tym nic nespravime a bud sa s tym zmierime a pozerame MS dalej alebo nezmierme a MS pozerat nebudeme.

A ci odidu tovarne? Mozno ano, ale ak zostane Yamaha, tak si nemyslim, ze by MS opustila Honda, ked Yamaha je ich uhlavny "nepriatel". A ako sa rozhodne Ducati to je vo hviezdach. Ale stat sa moze cokolvek

martin1: ved toho sa obava aj Carmelo, ze aby na starte MS v sezone 2013 nestali len tovarne Hondy. Prave preto vznikla myslienka CRT.

Nuvolari: tak predaj moze klesnut, ale moze ale aj nemusi to byt hned sposobene tym, ze odide z MS a nebude na ociach. Moze tam byt viac faktorov, napriklad ina fabrika moze mat nizsiu cenu na motorku a nie vsetci si kupuju motorky podla toho ci jazdi v MS alebo v SBK. My nevieme kolko ma rozpocet Honda ci Yamaha na jednu sezonu, dajme priklad, ze 100 mil. eur, tak je otazka ci im sa zvysi predaj motoriek na tolko, aby zarobili aspon 100 mil. eur a 1 cent za rok, aby sa im to vobec oplatilo.
Kawasaki odisla z MotoGP kvoli financnej krize, je vo WSBK a ci sa vrati do MotoGP je otazka.

Frki: tak tak

Frki (0) napsal 07.12.2011 v 14:46

"Caramelo" sice tvrdil, že 500ccm je na konci vývoje, ale potom vzápětí, jestli se nepletu, chtěl omezovat max. výkon 990ccm z bezpečnostních důvovů (přes ECU). Potom se nabízí otázka. Když na 500ccm nebylo co vyvíjet, jinými slovy nebylo do čeho valit prachy, a ceny za celé stroje/díly by se ustálili, proč potom přešli na ~1000ccm? Pochybuju, že je u kulatého stolu nenapadlo, že by se to nakonec vydalo drahým směrem, jakým se to vydalo...jediné co nemuseli očekávat je strmost toho směru.

Honda a Yamaha by se klidně stáhnout mohli, stejně tak Ducati, a nakonec v nejšílenějším scénáři by se mohli přesunout všichni do SBK, které by se stalo první reklamní linií pro tyto značky za levnější investice. Z M1 by se stal nevídaný a zajímavý hybrid, do kterého by se navíc prodávaly motory(mechanici), a továrny samotné by nakonec stejně získávaly finance od současných zákazníků kupců. Win win win.
A CRT jsou tak jak tak pořád prototypy, dokud se nedostanou do pásové výroby.

pasolini (260) napsal 07.12.2011 v 14:17

Desmo: jo, ale to je jejich problém. Tak at si tu novou převodovku strčej do vitríny. Mužou klidnw prodávat tu starší, aspon by nebyla tak drahá. O to snad jde, to zlevnit. A krom toho, když je to takovej klenot, tak ji snad budou mít patentovanou.
Mamba: já vím, že se i stalo že odešly, naposledy Suzuki a Kawa, ale to nejsou ti nejhlavnější hráči. A svět je opravdu jinej. Yamaha a i Honda si na závodních tratích udělali jméno. A když je opustí, tak riskují.
Je mi ale jasné, že ted je ekonomicky doba zlá všude na světě. To ovlivnit chování a rozhodování může. Na druhou stranu a ted se vrátím k té převodovce, když jsou schopni jít za satelitama a říct, my vám dáme "kolečka" za 659tis éček, tak tak zle na tom tedy nebudou.

desmo69 (638) napsal 07.12.2011 v 13:21

Nuvolari, jak říká mamba, tehdy to zas takový prototypy nebyly. Jak byl po odchodu Suzuki článek o její historii v MS, tak tam byla zmínka o tom, že nastupovali vlastně s upraveným cesťkem, a v závorce poznámka že to až nebezpečně připomíná dnešní CRT)...teď je jiná doba, a prodej prototypů je naprosto nereálný. To by šlo až by místo prototypových motorů a spešl elektroniky montovali do svých šasí upravený sbk motory a nějakou jednotnou ECU. Jinak ani náhodou, to bych se s tebou vsadil o co chceš Vždyť třeba na tu Honďáckou převodovku nesmí mechanici skoro ani šáhnout. Skládá ji nějakej japončík a mechanici např. Stonera se ani nesmí dívat...a to jsou tovární mechanici Těžko prostě svůj x let vyvýjenej osvědčenej systém jen tak někomu prodají do soukromých rukou, ať si dělají co chtějí. I v CRT s tím dělají caviky (s tím odkupováním motoru) a to bude "obyčejnej" upravenej sbk motor...

AKRO (-498) napsal 07.12.2011 v 13:10

O pětistovkách tvrdil SPZka, že jsou už na konci vývoje a není možné z nich už dostat víc! Proto prý nastoupily 990ky čtyřtakty!

macosiki (4) napsal 07.12.2011 v 12:13

martin1-svatá pravda kam se podíváš a nejsou to jen motorky, všechno jde do kopru.Co bylo dobré a fungovalo se zničilo.Od dob kdy jezdily 5tistovky bylo tolik změn,že kdyby se ty vynaložené peníze spočítaly,tak by všichni padli na zadek.A stejně to tehdy byly nejzajimavější závody.Rossi a ostatní dodnes vzpomínají jen v dobrém-stačilo pokračovat ve vývoji a všichni byli spokojeni.Myslím že i my.

Nuvolari (2329) napsal 07.12.2011 v 09:44

mamba54: pravda, ale byly to přece závodní kity se vším všudy. A s pasolinim souhlasím, ona by možná nějaká fabrika na rok odešla, ale zatraceně rychle a ráda by se vrátila, až by po tom roce zjistila, jak jí poklesl obrat. A případně až by viděla, jak si třeba nějaký Suter nebo kdo začíná stavět fabriku a obsazuje jejich trhy.

martin1 (658) napsal 07.12.2011 v 08:43

pasolini-příští rok rozhodne/Kríza/-aby ses nedivil, že by nej Japani zabalili svět, myslím, že toho mají plný kecky, koukni třeba na vývoj továren v superbike kolik top týmů to balía už zabalilo a to je začátek, na vrcholu už jsme byli takže ted se jede dolů...

martin1 (658) napsal 07.12.2011 v 08:35

ono by se chtělo podívat na začátek příběhu, byly 5koule-závody pro chlapy a blázny zároven, pak litry, 8minky a ted opět litry, mezi tím tisíc změn a regulí, tento vývoj-řízený odpovědnými lidmi stál fabriky a jejich sponzory neuvěřitelný balík a ted se zjistilo, že se má šetřit a zlevnit takže předchozích 10 let je v kanále!A i fabriky se tak tak třepou...Ale Carmelo to opět vyladí...A vše směřuje k tomu, že se vylíhne CRT cup a třeba začnou závody a nebudem řešit rekordy na kola a top speed.

mamba54 (1340) napsal 07.12.2011 v 08:28

Nuvolari, ale pozor. Tehdy šlo o prodej produkčních modelů, nikoliv prototypů! A jak psal pasolini, že by si továrny jako Honda, či Yamaha nedovolily odejít? Ha ha, nebylo by to poprvé...

Nuvolari (2329) napsal 07.12.2011 v 07:55

desmo69: to není vůbec pohádka. Takhle to v sedmdesátých letech normálně fungovalo. Prodej by nestál o nic víc než nájem, ve skutečnosti by stál míň, protože by mohli prodat víc motorek a nemuseli přitom živit tovární tým. Věř tomu, že by to fungovalo bez problémů.

pasolini (260) napsal 07.12.2011 v 07:53

Já jsem stejného názoru jako Nuvolari. Desmo, to není utopie, dříve to tak totiž existovalo. A fugovalo to léta.
Postupně se to posunulo do této pozice. zejména zavedením třídy MotoGP.
Tu změnu má v rukách dědek a FIM. A že se to továrnám nebude líbit. To klidně nemusí. A co by se jako podle tebe pak stalo? Že by jako třeba Honda a Yamaha řekli, tak my jezdit MS nebudeme. Ha,ha,ha...zapoměň na to. To si nedovolí.

desmo69 (638) napsal 07.12.2011 v 02:20

Nuvolari, tak pro to je i pohádka slabý slovo. Nic nereálnějšího vlastně neexistuje, což je samo o sobě paradoxní spojení.
Prototypy jaký jsou tam do teď existují právě kvůli továrnám. Svoje výtvory si tak brání, že je ani neprodají, ale jen pronajmou, a to ještě za přísných podmínek, kdy do většinu důležitých věcí spravují lidi přímo z továrny. Nevím v jakým vesmíru by bylo možný zrušit tovární týmy a motorky prodávat.
PS. kolik by stál asi prodej, když jen pronájem je v řádech desítek miliónů? Takže další nereálnost...ještě míň týmů by si to mohlo dovolit než teď obyčejný pronájem.

mike99 (322) napsal 07.12.2011 v 01:14

Ja tiez nie som nadseny myslienkou CRT a suhlasim s SPV, ze kralovska kubatura bola vzdy o prototypoch. Ale asi nikto z nas tento vyvoj a rozhodnutia neovplyvni a nezmeni.

Ako tu bolo napisane, ze na zahranicnych serveroch sa tak nedisktuje o CRT ako tu, tam to beru ako fakt!

Taktiez ako napisal mamba54, ze my fanusikovia mame 2 moznosti: 1. bud pozerat Moto1, Moto2 a Moto3 dalej, alebo 2. sa proste nepozerat. Kazdy nech si vyberie to svoje.

Myslim si, ze sa najdu aj taki, ktori to prestanu pozerat alebo mozno sa najdu aj taki, ktori to zacnu pozerat, pretoze to budu vyrovnane zavody. Ak vsak nastane masivny odchod sponzorov a fanusikov, a celkovy zaujem o MS bude klesat, tak nech sa za to zodpovedaju kompetentni!

Nuvolari (2329) napsal 07.12.2011 v 01:07

desmo69: ale já nejsem pro zrušení prototypů, já jsem pro zrušení továrních týmů a pro to, ať se motorky prodávají. Tím se dostanou na úroveň dnešních satelitů a k těm se můžou přibližovat a třeba se jim časem i vyrovnat i ty Sutery a jánevím kdo všechno. Ale ať to nejsou SBK, viz. Aprilia RSV4.

mike99 (322) napsal 07.12.2011 v 00:54

Frki: prototypy skoncia! je to len otazka casu

mamba54: tvoje zelanie sa o niekolko sezon stane skutocnostou.

macosiki: vyckaj casu ako hus klasu!

SPV: "GP byla odjakživa třída prototypů, a měla by jí zůstat. Toto je začátek konce... "

PacienT.cz: este ta doplnim ak mozem. Este si spravia aj vlastny podvozok No a buduci rok budu uz len tovarne (pravdepodobne 6, po 2x Honda, Yamaha, Ducati) a ostatne uz len CRT a ziadne satelity.

Nuvolari: ano, pan Carmelo planuje zrusit prototypy. Je to otazka par sezon.

AKRO: obavam sa, ze taku radost nam Carmelo neurobi

AKRO (-498) napsal 07.12.2011 v 00:18

SPZka ať raději odpochoduje někam do Španěl a konečně tam přijde místo něho někdo, kdo motorkám trochu rozumí!

desmo69 (638) napsal 06.12.2011 v 23:51

Marex, za dva roky nebudou CRT ztrácet na továrny o nic víc, jako satelitní jezdci doposud I za cenu toho, že jim povolí třeba sto motorů a cisternu benzínu. Jak říkal Ezpeleta, není problém změnit pravidla

SoulTrain21 (753) napsal 06.12.2011 v 23:51

V BSB tento system fungoval už celkem dlouho ale myslet si,že si díky němu budu jezdce kategorie EVO,nebo dřív privátní jezdce, nějak lépe pamatovat je absolutní nesmysl.Pokud jezdí na 20 místě,tak je to pořád 20. místo a to jestli je ve své kategorii první je celkem jedno.. Ale pokud ten jezdec je schopen s tou specifikací EVO dojet několikrát třeba na 6. místě celkově,tak už si ho člověk zapamatuje.Nikoho "nezajímají" jezdci z hloubi pole,at už mají,nebo nemají svou vlastní tabulku.Je to prostě <->

Marex (2570) napsal 06.12.2011 v 23:05

Desmo: Přesně tak. Buď zrušit prototypy, nebo CRT(resp. jeho záměr). Obojí během závodu, doplněno superbikovou Aprilií je ne mne příliš. Škoda, že Ezpeleta nenašel víc odvahy a nepráskl do toho úplně. Takhle očekávám příšernou opičárnu...teda hlavně z technickýho hlediska.

desmo69 (638) napsal 06.12.2011 v 22:45

Tady jde opravdu vidět že co člověk to absolutně jinej názor. Nuvolari a Marex by chtěli když už tak zrušit prototypy a nechat jen CRT..pak jsou tu jiní, kteří by to nesnesli protože už by to nebyly ty pravý prototypy. Takže ať to bude tak nebo tak, 50% lidí bude nasraných
A k tomu Hofmannovu nápadu..zbytečně to tu překrucujete. Z článku jsem teda pochopil, ne že by to měly být dvě bodově oddělený kategorie, ale že by mezi crt bylo vyhlášeno další bodování. Asi něco jako konstruktérů, týmů, nováčků, kvalifikanta roku atd...a na tom nevidím nic špatnýho. Vždyť i ve wtcc mají něco podobnýho.

Marex (2570) napsal 06.12.2011 v 22:30

martin:

Nuvolari (2329) napsal 06.12.2011 v 22:13

Ještě k tomu Alexovu názoru: když si vzpomenu například na ME cestovních vozů, tak moc dobře vím, kdo jezdil v nejsilnější divizi, pka si pamatuju, že ve druhé vyhrávala Lombardka na Alfě a jediná vzpomínka na nejslabší divizi byli Vojtěch s Engem, kteří vyhráli se stotřicítkou a jinak si nepamatuju nikoho a nic, jen, že tam jezdili VW, tuším Sciroco. A kdybych byl třeba Němec, tak nevím nic ani o Vojtěchovi s Engem na Š130. Tolik asi k jejich klasifikaci mezi těmi Bavoráky, Jaguáry, Rovery, Volvy, Fordy atd. A stejně je to s případnou klasifikací CRT. To by taky mohli jezdit Stocky s SBK jeden závod a klasifikovat se každý zvlášť a bylo by to stejně absurdní.

martin1 (658) napsal 06.12.2011 v 22:13

jsem zvědav třeba na kvaldy, to Stonera nalomí...

martin1 (658) napsal 06.12.2011 v 22:11

Zkusit se má všechno, ale stavět tradici kolama nahoru to tady ještě nebylo!Tak hurá/když to trochu přeženu/ na Alpe Adria Cup společně s Moto Gp

AKRO (-498) napsal 06.12.2011 v 21:58

Je to jenom blbákov-SPZ! Toho chlapa nám byl čert dlužen, na co sáhne to p...!

Marex (2570) napsal 06.12.2011 v 21:57

Nuvolari: Tohle mi mluví z duše!!!

Nuvolari (2329) napsal 06.12.2011 v 21:48

Jestli je dlouhodobou strategií Espézety zrušit tovární týmy, tak by to bylo OK, ale jestli má tenhle hybrid (továrny + CRT) fungovat dlouhodobě, tak potěš pánbůh.
Nejlepší by bylo zrušit tovární týmy každý ať si KOUPÍ (a ne pronajme) mašinu jakou chce (splňující samozřejmě technická pravidla), ale bez nějaké pitomé povinnosti ji prodávat. A jestli si koupí Yamahu nebo Sutera s bavoráckým motorem, to je prostě na týmu. Že by nebyla nabídka, je směšná obava.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist