Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
IvanDvoutakťák-co je věk v profilu proti slávě boží...a jen pro Tvoje ucho-věk pravidelně obměňuju dle potřeby-teď jsem se rozhodl pro 160,tak se uvidí,komu se to nebude líbit...
Škoda že jsem Frankieho nezažil. Ale když slyším ten zvuk Jawy a ČZ - to byla naše chlouba. Taková opravdovost a dělané srdcem , byli to frajeři. V knížce jsem zaznamenal Frantovu nezapomenutelnou větu: kdyby bylo nějaké nebe, chtěl bych tam mít Man !
Jj, ty sklípky v Moravanech u Kyjova, co mezi nimi vedla cesta z trati Slováckého
okruhu do depa, se od konce 70.let (minulého století ) příliš nezměnily ...
František Šťastný je pro mě Největším závodníkem všech dob. A to nejen v české kotlině, ale i celosvětově. To co on udělal proto, aby mohl jezdit neudělal nikdo jiný. Ani "božský" Ago, ani Vale Doktor, prostě nikdo. Jako testovací jezdec Jawy (za směšný peníz) najížděl tisíce kilometrů i v zimě na sněhu a za mrazu na Stadionu. A to vše jen proto, aby pak mohl sednout na silniční speciál a dávat "za uši" jezdcům kteří měli výkonnější motorky i lepší zázemí. Nesčetněkrát motorku rozvěsil po škarpě. Jinej by už na motorku ani nesáhnul. Ale František mnohokrát podepsal reverz v nemocnici a i o berlích stál připravenej krotit Jawu v dalším závodě.
Pro mě největší srdcař jakého sem kdy zažil. Čest jeho památce.
Čechoslovák, na československém motocyklu - kdy od drátu/či kniplu v kole, přes brzdovou paknu až k motoru = vše vyvinuto a vyrobeno rukama jiných dalších Čechoslováků.
A k tomu František = s chutí závodit / jak se dnes říká "pracovat na sobě", k tomu to dokázal velmi efektivně, po ruce fabrika JAWA a v ní Křivka, Jozíf...a spousta bezejmených důležitých, k tomu poválečná doba, kdy byla halda práce s obnovou - ale také chuť národa makat a ukázat, že co děláme - děláme dobře a po svém.
Dlužno podotknout, že František sice nebyl jediný náš skvělý jezdec té doby, ale jediný byl FRANTIŠEK ;)! ----Jinak on to v 1971 na hřebík až tak úplně nepověsil a díky tomu byla příležitost se s nim potkat také později, byť jako veteránistou, respektive hostujícím seniorem:
F.Š. byl frajer.
Další takový bude až tady bude dostatek kvalitních okruhů pro začínající jezdce.
JAWA nezhasla. (ještě)
My můžeme být rádi, že Jawa ještě jako-tak přežívá, MZ je už tatam a byla to taky mamutí fabrika. Musíme doufat, že ji někdy koupí bohatý patriot a rozjede to tam pořádně.
Když se v devadesátých letech začali jezdit Ford Fiesta cupy pro VIP osobnosti. Toto bylo konkrétně v roce 1993. Vydal jsem se s jeho knížkou pod paží do města "ulovit si" pana Františka Šťasného.
Podařilo se
Franta odešel do závodnickýho nebe na jaře 2000
a tak si Petře oprav věk 15let ve Tvém M.cz - Profilu //www.motorkari.cz/profil/?uid=9587 ,
aby sis vůbec to "nejedno pivko" s Frantou opravdu mohl
(před více než 15,5 lety!) dávat ...
kremáč-tak já si to pívo s Frantou stihl dát a nejedno...několikrát se mi stalo,že jsem se ráno probudil a vedle v pokoji dospával právě František-byl s mým tátou velký kamarád a to jeho "vypravěčství" jsem často zažil.A že TO dělal pro motosport a ne pro peníze je svatá pravda-pro něj totiž peníze byly podřadné,hlavně když jel... P-H.
Měl sem to štěstí být na jeho besedě na základní škole, většinou to byla jen ulejvka ze školy a na jeho a Zátopkovo besedu si furt pamatuju, neskutečnej řízek.
František vždycky byl a bude jedničkou na české motoristické scéně. Nezávodil pro peníze, ale pro Československo a pro diváky. Je škoda, že jsem si s ním nestihl dát někde pivo. Určitě by to byl nezapomenutelný zážitek s tak skvělým vypravěčem. Doporučuji přečíst knihu "Šťastný František" - to nemá chybu. Díky za hezký článek.
Franta Šťastny byl soupeř , ale i kamarád Františka Bartoše který pocházel tady od nás . Oba to byli skromní lidé a Franta Šťastný byl skvělý vypravěč a bavič. Takoví lidé neodcházejí ,oni jsou s námi dál sice jen ve vzpomínkách ,ale jsou.
A kdo extroverta Frantu poznal, byť jedinkrát, osobně, nemůže zapomenout
na jeho upřímnost, živelnost a optimismus, který zmínil MaCe
Ještě musím pár slov ke druhé fotografii článku, kde je Franta s Agostinim :
tovární jezdec tehdejší motocyklové ikony MV Agusta, po celém světě zbož-
ňovaný Ago, JAK JE VIDĚT, TAKY tehdy neřešil nějakou odřeninu na jeho
přilbě Cromwell z předchozích závodů a určitě si přileb mohl dovolit
"neurekom" ...
sekáčmagor> Dnešní piloti motorky nemilují, jo? To je kravina. A že vybraným jednotlivcům za to platí? A co!? To jako mají říct ne? Tenhle pseudomorlizmus neberu.
Šťastný byl jednička a vždy bude.On to totiž nedělal kvůli peněz jako je to dnes...A co se týče Jawy,Janeček se musí v hrobě obracet.To se pořád píše jak komunisti tu Jawu a výrobu motorek vůbec dusili ale ono to fungovalo.Jak na výrobním tak na závodním poli (na silnici i v terénu) no a teď když už máme čtvrtn století "svobody" za sebou tak proč se to nezlepšilo?Když jsme ji zase těm komunistům sebrali my?
IvanDvoutakťák-co je věk v profilu proti slávě boží...a jen pro Tvoje ucho-věk pravidelně obměňuju dle potřeby-teď jsem se rozhodl pro 160,tak se uvidí,komu se to nebude líbit...
Určitě byl Franta vyslyšen ...
Škoda že jsem Frankieho nezažil. Ale když slyším ten zvuk Jawy a ČZ - to byla naše chlouba. Taková opravdovost a dělané srdcem , byli to frajeři. V knížce jsem zaznamenal Frantovu nezapomenutelnou větu: kdyby bylo nějaké nebe, chtěl bych tam mít Man !
hezký a v nich většinou i dobrý
Jj, ty sklípky v Moravanech u Kyjova, co mezi nimi vedla cesta z trati Slováckého
okruhu do depa, se od konce 70.let (minulého století ) příliš nezměnily ...
Kvitoval je před pár lety i Jim Redman ... ((-:
Ivánku - JJ,co jsem četl,tak tam byl jako doma a lidi ho měli moc rádi Ty staré sklípky mají svoje kouzlo a je jich k vidění pořád dost
A na ostrově Man při TT o Frantovi místní říkávali OUR FRANKIE - NÁŠ Franta ... !
zatím pořád jasná československá jednička a asi ještě dlouho bude - neuvěřitelně sympatický chlapík - FRANKIE
Zedsdead:myslel jsem to hlavne po sportovni strance...
...a svět o nás věděl
Unavix souhlas.ale i dnes jsou kluci co jedou na závody se srdcem a prázdnou šrajtoflí.
František Šťastný je pro mě Největším závodníkem všech dob. A to nejen v české kotlině, ale i celosvětově. To co on udělal proto, aby mohl jezdit neudělal nikdo jiný. Ani "božský" Ago, ani Vale Doktor, prostě nikdo. Jako testovací jezdec Jawy (za směšný peníz) najížděl tisíce kilometrů i v zimě na sněhu a za mrazu na Stadionu. A to vše jen proto, aby pak mohl sednout na silniční speciál a dávat "za uši" jezdcům kteří měli výkonnější motorky i lepší zázemí. Nesčetněkrát motorku rozvěsil po škarpě. Jinej by už na motorku ani nesáhnul. Ale František mnohokrát podepsal reverz v nemocnici a i o berlích stál připravenej krotit Jawu v dalším závodě.
Pro mě největší srdcař jakého sem kdy zažil. Čest jeho památce.
Kvůli tomuhle pánovi sem jel na MAN
Je to tam přesně takový, jako psal v tý svý knížce
Čechoslovák, na československém motocyklu - kdy od drátu/či kniplu v kole, přes brzdovou paknu až k motoru = vše vyvinuto a vyrobeno rukama jiných dalších Čechoslováků.
A k tomu František = s chutí závodit / jak se dnes říká "pracovat na sobě", k tomu to dokázal velmi efektivně, po ruce fabrika JAWA a v ní Křivka, Jozíf...a spousta bezejmených důležitých, k tomu poválečná doba, kdy byla halda práce s obnovou - ale také chuť národa makat a ukázat, že co děláme - děláme dobře a po svém.
Dlužno podotknout, že František sice nebyl jediný náš skvělý jezdec té doby, ale jediný byl FRANTIŠEK ;)! ----Jinak on to v 1971 na hřebík až tak úplně nepověsil a díky tomu byla příležitost se s nim potkat také později, byť jako veteránistou, respektive hostujícím seniorem:
F.Š. byl frajer.
Další takový bude až tady bude dostatek kvalitních okruhů pro začínající jezdce.
JAWA nezhasla. (ještě)
My můžeme být rádi, že Jawa ještě jako-tak přežívá, MZ je už tatam a byla to taky mamutí fabrika. Musíme doufat, že ji někdy koupí bohatý patriot a rozjede to tam pořádně.
Hezkej clanek...!
Když se v devadesátých letech začali jezdit Ford Fiesta cupy pro VIP osobnosti. Toto bylo konkrétně v roce 1993. Vydal jsem se s jeho knížkou pod paží do města "ulovit si" pana Františka Šťasného.
Podařilo se
Franta odešel do závodnickýho nebe na jaře 2000
a tak si Petře oprav věk 15let ve Tvém M.cz - Profilu
//www.motorkari.cz/profil/?uid=9587 ,
aby sis vůbec to "nejedno pivko" s Frantou opravdu mohl
(před více než 15,5 lety!) dávat ...
kremáč-tak já si to pívo s Frantou stihl dát a nejedno...několikrát se mi stalo,že jsem se ráno probudil a vedle v pokoji dospával právě František-byl s mým tátou velký kamarád a to jeho "vypravěčství" jsem často zažil.A že TO dělal pro motosport a ne pro peníze je svatá pravda-pro něj totiž peníze byly podřadné,hlavně když jel... P-H.
Měl sem to štěstí být na jeho besedě na základní škole, většinou to byla jen ulejvka ze školy a na jeho a Zátopkovo besedu si furt pamatuju, neskutečnej řízek.
František vždycky byl a bude jedničkou na české motoristické scéně. Nezávodil pro peníze, ale pro Československo a pro diváky. Je škoda, že jsem si s ním nestihl dát někde pivo. Určitě by to byl nezapomenutelný zážitek s tak skvělým vypravěčem. Doporučuji přečíst knihu "Šťastný František" - to nemá chybu. Díky za hezký článek.
Dobrej rizek, Fandor byl proste nej, jeste se mu za ty roky po zhasnuti jawy/cz nikdo ani nepriblizil, tak jsem zvedav, jestli se nekdy dockame
Franta Šťastny byl soupeř , ale i kamarád Františka Bartoše který pocházel tady od nás . Oba to byli skromní lidé a Franta Šťastný byl skvělý vypravěč a bavič. Takoví lidé neodcházejí ,oni jsou s námi dál sice jen ve vzpomínkách ,ale jsou.
A kdo extroverta Frantu poznal, byť jedinkrát, osobně, nemůže zapomenout
na jeho upřímnost, živelnost a optimismus, který zmínil MaCe
Ještě musím pár slov ke druhé fotografii článku, kde je Franta s Agostinim :
tovární jezdec tehdejší motocyklové ikony MV Agusta, po celém světě zbož-
ňovaný Ago, JAK JE VIDĚT, TAKY tehdy neřešil nějakou odřeninu na jeho
přilbě Cromwell z předchozích závodů a určitě si přileb mohl dovolit
"neurekom" ...
Pamatuji si, když vyprávěl svoje zážitky ze závodů v rádiu nebo v TV, byl skvělý vypravěč, vždy zaujal svým optimismem.
sekáčmagor> Dnešní piloti motorky nemilují, jo? To je kravina. A že vybraným jednotlivcům za to platí? A co!? To jako mají říct ne? Tenhle pseudomorlizmus neberu.
sekáčmagor - Tři první věty naprostý souhlas - to ostatní - asi si toho málo přečetl..
Jinak o Františku je nejlépe si přečíst v knize ''Šťastný František ''
nebo film. dokument
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwieuJHsuNjJAhUKuxQKHUb0BYgQtwIILjAD&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DSZIUMpa2VNo&usg=AFQjCNFs7PTlH-A1bywg9dsZYEGUy65SOw
Šťastný byl jednička a vždy bude.On to totiž nedělal kvůli peněz jako je to dnes...A co se týče Jawy,Janeček se musí v hrobě obracet.To se pořád píše jak komunisti tu Jawu a výrobu motorek vůbec dusili ale ono to fungovalo.Jak na výrobním tak na závodním poli (na silnici i v terénu) no a teď když už máme čtvrtn století "svobody" za sebou tak proč se to nezlepšilo?Když jsme ji zase těm komunistům sebrali my?