Alberto „Johnny“ Cecotto

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SPV (816) napsal 16.12.2014 v 13:14+1

Velice zajímavý a čtivý článek.
jen nevím, jak to autor myslel s tím zánikem v roce 1979 společně se vznikem SBK. To jediné SBK vzniklo až v roce 1988. Pokud měl autor na mysli sérii čtyřtaktů Formula 1 TT, kterou jezdil třeba Dunlop, tak ta vznikla dříve. Ale nejspíš měl na mysli vytrvalostní sérii Endurance, která vznikla jako světovžý podnik tuším 1980.

shewcza (22) napsal 15.12.2014 v 07:52

Víc takových článků děkuji

Kawajírák (0) napsal 14.12.2014 v 15:52

Krásný článek , který potěší. Díky

kp5 (128) napsal 14.12.2014 v 10:15

jirka 34: Tá moja tripade mala správne vyladené výfuky aby nepadol výkon a trochu preleštené kanály, no na tú dobu parádna jazda, samozrejme trochu ricínu v benzíne, len tak pre frajerinu, iný význam to nemalo...A tá neobmedzená rýchlosť cez obce v noci, dnes sa to už nenosí...Samozrejme v tej dobe bolo už možné na cestách vidieť japonské mašiny...Škoda, že nám vtedy ušiel vlak v tomto smere...Mali sme na to... V Brne v tej dobe zapôsobil na mňa aj zvuk 3 valcových Kawasaki, bolo to niečo iné ako ostatné mašiny... A tie haldy dederónov, väčšinou ožralých a hlučných...Videl som pár pekných zásahov našich policajtov na nich, ľudia im tlieskali...Pekný deň...

josef58 (823) napsal 14.12.2014 v 07:11

Opravdu krásný počteníčko Jen pořád nevím, proč mám vsugerovaný, že úvodní závod 1975 VC Francie se jela na Velikonoční neděli Po volném Červeném pondělí se v úterý po školy hrnu k novinám, jakže nám ten zahajovací závod dopadl a ono ejhle, 250 a 350 vyhrál "jakýsi" neznámý Venezuelan Do té doby jsem o něm neslyšel ani slovo.

Dál bych se chtěl přidat k těm co píší, že zvuk MV Agusty byl prostě nádherý - takové pohlazení po fanouškovské dušičce. Bývali jsme mezi lomem a Kohoutkami v té mírné levé. Po odstartování jsme byli zvědavi, kdo se z lomu vyřítí jako první. Ten burácivý, hřmějící? zvuk MV se rozléhal těmí lesy už při nájezdu do Baltisbergu. Dnes už jsou všechny stroje 4T, ale MV měla ten zvuk prostě jiný, aspoň se mi to tak zdálo v době, kdy ten "zbytek" byl komplet 2T.

A blízko tratě?, to je pravda. Přišli jsme ráno v pátek, "opáskovali malý domeček", nohy v pangejtu a i tam spali až do neděle. Tak ty noci, to byla taky nezapomenutelná atmosféra Samej Němec a stánky jely nonstop, svítilo se plynem...Bývaly to zlaté časy

Na závěr se ještě vrátím k Johnnymu. 1977, poslení závod MS v historii třídy 500 ccm na starém okruhu. To co tam předvedl Cecotto se svoji Yamahou st.č.11, na to se prostě nedá zapomenout

jirka34 (194) napsal 14.12.2014 v 00:44

kp5 / 220 km za 2 hodiny 20 minut, to je pěknej kalup bez dálnice. Ale máš pravdu, pamatuju se, že táta taky jezdil nejradši v noci, od 23.00 do 5.00 neplatila v obcích šedesátka. V kempu jsme se přihlašovali, když ještě všichni spali, a v 8 hodin už jsme dospávali na trati...

kp5 (128) napsal 13.12.2014 v 23:28

Čo bolo, to bolo... Povedal by mjr. Terazky...

gresini (4459) napsal 13.12.2014 v 22:17+1

Pamatuju ho taky,ale už nevím v kterém roce to bylo a v prvním kole projel kolem na 7 místě,říkám kamarádovi,to je ta nová hvězda a on na to nic moc teda,říkám mu počkej a v dalším průjezdu už byl první a měl i náskok. Bydlel ve stanu jako ostatní a vyvolávali jsme ho potom ven,ale nevyšel,my šli asi po 3-5 minutách pryč-možná se zbylí nakonec dočkali-nevím. Krásný časy to byly!

Darmah (222) napsal 13.12.2014 v 20:01

Gill: díky za informaci. Pamatuju ho z depa z Brna, byl to moc příjemný a sympatický chlapík a nehrál si na žádnou hvězdu.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 13.12.2014 v 19:05-1

Nějakým nedopatřením jsem jedenkrát byl traťák v boxech
na starým Masecu a opravdu jezdci MV(nejen Ago!) když napo-
sled před vypnutím motoru"trojky 500" zatáhli za plyn a padaly
otáčky dolů, zavibroval člověku hrudník ...
Jako divák ve Farině(a okolí)jsem byl v těch nádherných ča-
sech 2T-půllitrů "u vytržení", když v prvním kole přijelo těch
dvacet(?)"smraďochů",zahovořilo OSMDESÁT(!?) výfuků a SIL-
NICE byla plná strojů,chlapů A TOHO VOŇAVÝHO KOUŘE

Gill (288) napsal 13.12.2014 v 19:05

darmah: Žil v Německu, po F1 tam jezdil různé šampionáty cesťáků, jeho syn má jak Venezuelské tak německé občanství (narodil se v Augsburgu a snaží se dostat do F1, ale bohužel moc dlouho už je v GP2, takže asi nic).
Johnny je zpátky ve Venezuele a bydlí v Caracasu a komentuje F1 pro TV.

kp5 (128) napsal 13.12.2014 v 18:22

Páni, a to sme mohli byť pár metrov od trate, všetko rezonovalo od toho rachotu...Všetko je už inak... Som rád, že som to mohol ešte stihnúť a zažiť...

hobr (11) napsal 13.12.2014 v 17:59

Díky za ¨krásný článek . Jako pamětníkovi ještě dnes mrazí v zádech, když si vzpomenu na ty "boje" na staré trati... MV-Augusta - zvuk, který se vryje do srdce .

Saarinen (1440) napsal 13.12.2014 v 17:37

Samozřejmě musely by být brány v úvahu i počet kol. Poslední GP na dlouhé trati s Pisárkami - r.74, trval závod jen 55 minut..a v cíli to byl titěrný rozdíl 1 vteřiny mezi Readem a Bonerou. Přitom Ital byl tím, kdo zase drží rekord nejstarší varianty trati.

otnup (0) napsal 13.12.2014 v 17:35

Myslím si, že Španĕl, Venezuelan i Evropa se píše vždy s velkým... U Ameriky se to povedlo!

Saarinen (1440) napsal 13.12.2014 v 17:32

Ještě postřeh z motogp.com Cecotto v roce 1977 vyhrál o 25 vteřin za rekordní celk.čas: 53 minut, kdy trval závod. O rok předtím John Newbold za 56 minut a Phil Read v roce dojel první v r.1975, dokonce trval závod přes hodinu. Nevím nakolik je tohle přesné..Na těch stránkách je dost nepřesností.

Saarinen (1440) napsal 13.12.2014 v 17:27+1

Jak napsal Ing. Wohlmuth ve Světě velkých cen (mimochodem knižní klenot). Byl to jezdec který vylétl jako kometa. Ale jehož sláva taky rychle pohasla s množstvím zranění a pádů. Tohle muselo být překvapení navíc byl to muž, kterému se podařilo po mnoha titulech Aga - mu přerušit sérii. A to se předtím nepodařilo mnoho let nikomu, až tomuto 19 ti letému borcovi (10 let trvání). Mám dojem že taky ustavil konečný a už nepřekonatelný rekord na staré trati v půllitrech. Zajel průměrnou rychlostí 184,187 km/h a rekord kola ustanovil časem 3 min 29,69 sec na průměr 187,476 km/h. Jak se tady psalo o GP 1977. Teď se jezdí průměr kolem 166 km/h. To svědčí o tom, jak byl starý Masec pekelně rychlý (hlavně s tím vinglem dolů z Kohoutovic na Kamenný vrch

drippera (32) napsal 13.12.2014 v 15:38

Johny Cecotto a jeho replika (X-lite X801RR) u nás doma v polici. Konečně si na něj někdo vzpomněl.

blackblues (1507) napsal 13.12.2014 v 14:01

parádní článek a ještě hezčí mašina s nápisem GIR-nádhera a pastva pro oči,krásný.

Nuvolari (2329) napsal 13.12.2014 v 12:59

Já viděl Johnyho pouze v autech, ale i to bylo super. Ještě na starém Masescu jsem získal jeho podpis v depu. A nejhezčí zážitek mi připravil, když v Brně při závodě DTM s emtrojkou bavcem porazil medvědy, především Rosberga...

AKRO (-498) napsal 13.12.2014 v 12:56

Pawka (79) napsal 13.12.2014 v 12:50

Borec!!!

Darmah (222) napsal 13.12.2014 v 12:18

Akorát nevíte někdo co dělá Johny v současnosti ? Snad prý žije v Německu.

kp5 (128) napsal 13.12.2014 v 11:25

Opravujem: ...v Brne...

kp5 (128) napsal 13.12.2014 v 11:24+1

Parádny článok, ďakujeme pán Felger! Presne tie isté pocity som mával v Brna aj ja, keď sa okolo mňa prehnali silné mašiny- MV Agusta, 6 valcové Hondy atď. Johnyho som mal tiež česť vidieť v Brne v r. 75, vtedy som tam prišiel ako 32 ročný na Jawe 350, 220km vzdialenosť zo Slovenska som urobil za 2 hod. a 20 minút, čo bol môj osobný rekord po predmestie Brna ...Dialnice vtedy u nás neboli... V noci sa dalo cez dediny ísť aj vyše 100.... Prajem pekný deň a aj pekné Vianoce všetkým skutočným fandom motoriek.

Zbyněček. (7) napsal 13.12.2014 v 10:59

Paráda

iDawe (8) napsal 13.12.2014 v 09:39

Perfektní článek doslova jsem ho zhltnul

trenerpepa (13) napsal 13.12.2014 v 09:33+1

Perfektní článek. Jsem rád, že jsem mohl vidět tuto venezuelskou kometu závodit na vlastní oči.

sered (113) napsal 13.12.2014 v 09:30

cechradovan (53) napsal 13.12.2014 v 09:13

Opět

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist