Uvidíme IDM na SlovakiaRingu?

Německý motocyklový silniční šampionát ještě nemá své pevné termíny a také ani okruhy, kde se pojede v roce 2012. A tak v úvahu dle manažera celého seriálu IDM Jochena Schäfera připadá dokonce i slovenský SlovakiaRing.

V letošní sezóně se německý seriál IDM skládal celkem z 8 závodů, dva z nich se jely v Rakousku a to na nově otevřeném Red Bull Ringu a na divácky atraktivním, ale jezdci nepříliš oblíbeném Salzburgringu. V nové sezóně by se měl IDM sestávat rovněž z 8 závodů, ovšem nad třemi visí momentálně otazník. 
Rakouský Salzburgring je sice divácky velmi navštěvovaný a z jejich strany také oblíbený, ovšem jezdci samotní ho považují za velmi nebezpečný. A tak manažer celého šampionátu Jochen Schäfer má z tohoto okruhu položeného v překrásné scenérii rakouských hor hodně zamotanou hlavu.

To stejné platí i o tradičním okruhu "Schleizer Dreieck", který je dle mínění pilotů IDM rovněž  hodně nebezpečný. Byla vypracována "To-do" listina, kde jsou vyjmenována všechny kritická místa a která by měli pořadatelé upravit, aby se zde mohlo závodit o body do IDM i v roce 2012.

Konečně posledním problematickým okruhem je Nürburgring, který se v posledních rocích potýká s velkou finanční ztrátou a pouze díky obětavcům z "MSC Freier Grund" se podařilo finančně poslední roky závody IDM na tomto okruhu zvládnout, což ale v letošním roce už tento klub "MSC Freier Grund" rozhodně nemíní.  
Závody IDM ale nejsou jen motorky, nýbrž i velmi zajímavý doprovodný program. Na aktuálním snímku z letošního ročníku z okruhu Red Bull Ring je "Závod šampionů" mezi motocyklovým jezdcem (Andreas Meklau), automobilovou formulí a letadlem!

Není tedy divu, že se o pořadatelství zajímají i jiné okruhy, jako je např. belgický Zolder nebo slovenský SlovakiaRing. "SlovakiaRing je vzdálen pouhých 120 km od Vídně, což je velká výhoda", ví dobře promotér šampionátu IDM. Ostatně dle této TZ by měl slovenský jezdec Jaro Černý startovat v příštím roce v mistrovském supesportovém týmu Vector KM Racing jako stájový kolega obhájce titulu Jesca Günthera.

Novým sponzorským problémem se ale stal odchod KTM, neboť každá ze zúčastněných továren v závodě superbiků přináši určité peníze do tkzv. "Sponsorenpoolu": "Nemůžeme nikoho nutit, aby startoval v seriálu, ale sponzoři sami z nebe nepadají. Snad se nám podaří přemluvit ke startu Aprilii", říká GS Michael Steiner z pořádající organizace DMSB.
Bylo už také rozhodnuto, jak to bude s novou kubaturou Moto3. Ta pojede sice v sezoně 2012 společně se stávající kubaturou 125 ccm, ale bude nejen zvlášť klasifikována, nýbrž by měl být udělen i extra titul jen pro Moto3: "Bohužel definitivní  rozhodnutí učiníme později, tedy dle skutečného počtu zájemců z řad Moto3. Někteří totiž chtějí dát přednost španělskému šampionátu CEV, což vůbec nechápu", říká manažer IDM Schäfer. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist