Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Je to vědecká disciplina (aerodynamika), ale fabriky určitě nemají finanční
problém "zavítat"do nějakého tunelu (Blanka NE !), kde se "ofukují " mimo
letadel i auta
MarcelChloupek: Pokud se aplikuje "obrácený" profil, tak nehrozí žádné vznesení se. U používaných profilů (krom"obráceného", tj. s prohnutou spodní stranou a k tomu s velkým zakřivením) to je více méně nemožné.
Důvodem k používání je snaha zvýšit přítlak na předním kole, což vede k lepší stabilitě. Paradoxně ale s narůstající rychlostí dochází k nárůstu aerodynamického odporu (k podstatnému nárůstu; roste se čtvercem rychlosti), takže se snižuje maximální rychlost. Je to "velká věda" najít kompromis mezi plochou křidélka a jeho profilem a nastavením tak, aby se tím nezpomalovala motorka víc, než je zdrávo...
MarcelChloupek> To by byli v "aerodynamice" dost tupí návrháři, aby z motky dělali vznášedla... Obecně motorka při vyšších rychlostech má vztlakových sil v přední části přehršle. Proč asi všichni posunují čím dál níž špičku hrany na předku kapoty? Níž už to kvůli rejdu a brždění nejde, tak došlo na křidélka...
Navíc se obávam toho že při vyžších rychlostech a při špatném nastavení křidélek může mít motorka tendenci se vznést, navíc to může být nebezpečné jak pro závodníky tak i pro diváky
Spíš si myslím, že je to jen zhlediska bezpečnosti. Neberu v potaz jeslti je to pěkný nebo škaredý. Přeci v Moto2 a v Moto3 se padá o hodně více než v MotoGP. Třeba je tohe reakce na prohlášení Cala C., že je to nebezpečné a Dorna toto aplikovoala na nižší třídy.
Na Duc mne kridylka zas tak divny neprijdou, ale na te Lorenzoj Yamaze sou naprosto otresny Ublinkl sem si pokazdy, kdyz byl v nedelu v zaberu, coz bylo docela casto
Je to stejný, jako tvrdit, že když si ustelu ve 100km/hod ,
bolí to na "dváce" míň, než na "litru" . . . Podle Dorny
"křídla" na MotoGP600 při kolizi nebezpečná jsou,
kdežto na MotoGP1000 ne . . . Asi proto, že "šestek"
jezdí v MotoGP málem dvojnásobek, co "litrů" . . .
Dorna opět jen ve vleku událostí
Nepřipomíná Vám to "příběh" trati GP v Brně, která byla ""shledána""
v roce 1982 coby příliš nebezpečná pro závody MS, ale
""dostatečně bezpečná"" pro závody ME, kde jezdily stroje kubatur
250, 350 a 500 cca o 10 km/hod nižší maximálky než v MS ... !!!?
Je to vědecká disciplina (aerodynamika), ale fabriky určitě nemají finanční
problém "zavítat"do nějakého tunelu (Blanka NE !), kde se "ofukují " mimo
letadel i auta
MarcelChloupek: Pokud se aplikuje "obrácený" profil, tak nehrozí žádné vznesení se. U používaných profilů (krom"obráceného", tj. s prohnutou spodní stranou a k tomu s velkým zakřivením) to je více méně nemožné.
Důvodem k používání je snaha zvýšit přítlak na předním kole, což vede k lepší stabilitě. Paradoxně ale s narůstající rychlostí dochází k nárůstu aerodynamického odporu (k podstatnému nárůstu; roste se čtvercem rychlosti), takže se snižuje maximální rychlost. Je to "velká věda" najít kompromis mezi plochou křidélka a jeho profilem a nastavením tak, aby se tím nezpomalovala motorka víc, než je zdrávo...
Hlavně, že se tady už neobjevila zmínka o křídlech na F1 a dalších automobilech
MarcelChloupek> To by byli v "aerodynamice" dost tupí návrháři, aby z motky dělali vznášedla... Obecně motorka při vyšších rychlostech má vztlakových sil v přední části přehršle. Proč asi všichni posunují čím dál níž špičku hrany na předku kapoty? Níž už to kvůli rejdu a brždění nejde, tak došlo na křidélka...
Navíc se obávam toho že při vyžších rychlostech a při špatném nastavení křidélek může mít motorka tendenci se vznést, navíc to může být nebezpečné jak pro závodníky tak i pro diváky
Jsem zasadně proti tomu, křídla patří na letadlo a ne na motorku
Kdy vlastě naposledy Dorna nebo FIM nějaké pravidlo uvolnila? Furt se jen zakazuje. Zákazama se technický pokrok nezajistí
Mně docela překvapilo, jakou díru do karbon - kapoty udělal Ianonnemu(?)
racek v Austráliii na PI ...
Tu skořápku urazí děcko že školky plivancem a oni z toho dělají drama...
v moto 3 by to brzdilo a ne pomáhalo
Spíš si myslím, že je to jen zhlediska bezpečnosti. Neberu v potaz jeslti je to pěkný nebo škaredý. Přeci v Moto2 a v Moto3 se padá o hodně více než v MotoGP. Třeba je tohe reakce na prohlášení Cala C., že je to nebezpečné a Dorna toto aplikovoala na nižší třídy.
Koudy01: to nebylo ale kvůli křidýlkům
Na Duc mne kridylka zas tak divny neprijdou, ale na te Lorenzoj Yamaze sou naprosto otresny Ublinkl sem si pokazdy, kdyz byl v nedelu v zaberu, coz bylo docela casto
Máte pravdu. To je do očí bijící nesmysl. Ať to teda zakážou úplně a je to.
Jj, 6S9 , je to "krasobruslení" (Dorny)
mezi protekcionismem, korupcí a fairplay ...
Souhlas, Ivane. V litrech se ještě třeba budou dávat body za "zakázané hákování" jako v krasobruslení
Jsem zvědav, jak se budou specifikovat v technických pravidlech, co je křídlo a co je jen kapota...
jako kdysi v F1.
Je to stejný, jako tvrdit, že když si ustelu ve 100km/hod ,
bolí to na "dváce" míň, než na "litru" . . . Podle Dorny
"křídla" na MotoGP600 při kolizi nebezpečná jsou,
kdežto na MotoGP1000 ne . . . Asi proto, že "šestek"
jezdí v MotoGP málem dvojnásobek, co "litrů" . . .
Křídla necháme letadlům ne?
Dorna opět jen ve vleku událostí
Nepřipomíná Vám to "příběh" trati GP v Brně, která byla ""shledána""
v roce 1982 coby příliš nebezpečná pro závody MS, ale
""dostatečně bezpečná"" pro závody ME, kde jezdily stroje kubatur
250, 350 a 500 cca o 10 km/hod nižší maximálky než v MS ... !!!?
...správně...a v MotoGP to zakázat taky