Penalizace za ulitý start zkomplikovalo záznamové zařízení

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MarcelChloupek (-104) napsal 29.03.2016 v 20:57

Jak praví jedno moudro.. Každý si jednou ulije kus startu

Houmr24 (39) napsal 27.03.2016 v 14:14

1100Virago : Tak na start nižších tříd se nechodí dívat jen VR, ale i jiní jezdci a to nemají v nižší třídě ani svůj tým, navíc VR zrovna neoplývá vydařenými starty...

IvanDvoutakťák (5074) napsal 27.03.2016 v 12:15-1

Díky i tomuto článku, respektive počtu komentářů pod ním, jsem si
opět uvědomil , že pod články, které se týkají nějakého odborného
tématu, se většinou žádná " vřava á-la MM vs. JL vs. VR nestrhne " . . .

Yoshimura (13) napsal 25.03.2016 v 00:02+1

No rovný metr to samozřejmě nebyl,což je špatně. Já bych se klidně přiklonil i k opakovanému startu. A to pokud by se "ulilo" více jezdců než třeba pět. Je totiž fakt že jezdec se nechá strhnout na startu kolegou před či vedle sebe .
Jo jináč k předchozím příspěvkům. Valentino tenkrát dostal 20 sekund za předjetí pod žlutou vlajkou ...

1100Virago (3052) napsal 24.03.2016 v 14:09-1+1

Ono to má své opodstatnění. Startovní proceduru jde přerušit, pokud má například některý z jezdců technický problém a zvedne ruku. Startér pak světla nezhasne a místo toho se odmává vlajkami přerušený start. Elektronickým automatem by se tohle řešilo obtížněji a hrozila by dost nepříjemná kolize hned na startu. Občas je ruka na ovladači jednodušší, levnější a univerzálnější řešení než sofistikovaná elektronika

IvanDvoutakťák (5074) napsal 24.03.2016 v 13:03-1

Absolutní špička motocyklovýho (okruhovýho) sportu, časy se měří
(naštěstí ! )elektronicky na tisíciny sekundy a STARTOVACÍM "HÁJTEKEM"
je člověk ... Místo toho, aby jen zahájil startovací proceduru
(což bych stejně svěřil řediteli závodu ! ) stiskem tlačítka
a (primitivní ! ) elektronika by NA VŠECH OKRUZÍCH PO STEJNÉM ČASE
ta světla zhasnula ...

azgum (89) napsal 24.03.2016 v 12:40

20s. na konci zavodu je urcite vyhodnejsi nez se po startu zaradit nakonec a prokousavat se vpred predjizdenim na vhodnych mistech... Jde jen o to ze kdyz to zjisti az na konci zavodu, o to vetsi je zklamani...

1100Virago (3052) napsal 24.03.2016 v 12:14

IvanDvoutakťák: Rozsvícení a následné zhasnutí světel je v kompetenci startéra, což je na každém okruhu jiný člověk. Má na to jen to pravidly definované rozmezí 2-5 sekund od rozsvícení po zhasnutí. I proto se prý Valentino chodí dívat na start nejnižší třídy - startér většinou pracuje se světly ve všech kategoriích plusmínus stejně, takže se dá podle toho tipnout, jestli to nechá svítit krátce nebo světla pozdrží.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 24.03.2016 v 11:45-1

Řešit "od zelenýho stolu" nadřazenost 2-3 týmů, pro který je z hlediska výsledku
v závodu rozhodující i pořadí v prvních zatáčkách po startu, je nebetyčná blbost
Pokud jezdci usilujícímu o titul nestačí (např.) 20 kol, aby ztrátu na toho / ty, co se
ulil / ulili , stáhnul, tak asi na ten titul nemá ...
A ještě naivní dotazy : ta červená světla zháší na různých okruzích po ROZDÍLNÉ
době ? Nebo si to jezdci nedokážou "odpočítat" / odhadnout ??

MarcelChloupek (-104) napsal 24.03.2016 v 08:11

Kdyby déle čekali, nebyly by problémy

prcek80 (133) napsal 24.03.2016 v 07:48

Pravidla jsou jasně daná a platí pro všechny, za ulitý start trest přijít musí, jinak by si startoval každý jak chce. Časová penalizace má jednu obrovskou nevýhodu. Představte si, že bojujete s pilotem, kolidujete, fláknete sebou a závod pro vás končí, a po závodě daný pilot, se kterým do sebe vletíte dostane penalizaci. V tu chvíli nastávají protesty ze strany závodních týmů a kolotoč nechutných tahanic. Ano, průjezd boxy je pro další vývoj závodu likvidační, jenže pro daného pilota, navíc kluci dokázali, že i tak se dají zajet pěkný body (Rins). Adekvátní trest by asi bylo pustit v závodě pozici, ale neumím si to moc představit, při té tlačenici

aaron-uk (0) napsal 23.03.2016 v 23:58

1100Virago> Byl to Phillip island a tusim, ze Rossiho posledni rok u Repsolu

1100Virago (3052) napsal 23.03.2016 v 21:38+2

Nuvolari: Souhlas Pevná penalizace přičtením času má hodně výhod - dá se udělit až po závodě, pokud někdo podá protest, navíc pokud je o ní jezdec včas informován z boxů, může se to pokusit vyřešit agresívnější jízdou a vybudováním náskoku. 10 sekund je odpovídající trest - malé ulití zas takovou velkou výhodu nepřináší.

A tuším, že podobnou penalizaci dostal kdysi v jednom závodě zrovna Rossi, tak za to zatahal a najel si takový náskok, že mu to stačilo na vítězství i tak. Akorát si už nepamatuju kdy a za co to bylo.

Zajímavé je, že v době kdy každá motorka přenáší telemetrii je takový problém zjistit kdy se pohnula a řeší se to dost primitivně kamerami.

Nuvolari (2329) napsal 23.03.2016 v 21:18

Stupidní pravidla. Rozumné by bylo: pokud někdo ulije start do vteřiny, dostane desetkrát tolik, takže k času přičte deset vteřin. Pokud ulije víc, dostane 30 vteřin a šlus.

martin1 (658) napsal 23.03.2016 v 21:08

Ty ole.pár závodů za rok a oni si daji rozpětí jak dlouho svítí světla přitom je to otázka softu dětský hračky.už v minulosti měli piloti problém hlavně když světla zhasly rychle.shit dorna.jsem pro pravidlo projet boxy nebo přičíst čas, ale dle rovného a konstantního pravidla

Saarinen (1440) napsal 23.03.2016 v 20:44

Dělá se z toho F1. Těch pitomosti bohuzel přibývá. Tohle rozhodně nebývalo zvykem , Franck musel byt hodně naštvanej zvlášť kdyz tuším ještě nestál na bedně.

Le-Corbusier (432) napsal 23.03.2016 v 20:38+1

.

patstreet (214) napsal 23.03.2016 v 20:09+1

jako penál projetí boxy je v podstatě likvidační...dle mne nesmysl-nikdo si na startu nepolepšil o "X" vteřin...a taky nikdo v první točně nevyhrál závod...ale projetím boxů je zabitý závod...

IvanDvoutakťák (5074) napsal 23.03.2016 v 20:06-1

Njn, ty "hájteky 21.století" ...
Coby taky v Kataru chtěli za tak málo peněz ...




TOPlist