Premiérová Alpe Adria očima českých týmů a pilotů

Kapitoly článku

Z důvodu období maturit dorazil pilot týmu David Látr na okruh až v sobotních ranních hodinách a ihned se zapojil do kvalifikačních bojů. V první kvalifikaci obsadil David třetí místo, ale nebyl spokojen s nastavením motocyklu. Do 2. kvalifikace se zvolil jiný set-up, který nakonec Davida posunul na druhé místo, ale stále nový motocykl nebyl v kondici. Nedělní ráno začalo deštěm, warm up byl tedy mokrý a nešlo vyzkoušet jiné změny na motocyklu. Závod, do kterého David dobře odstartoval a čtyři kola jezdil na čele, ukázal že nastavení nebylo optimální. Po několika kolech musel totiž jezdec týmu Motorpower zvolnit tempo a navíc v 10. kole nastal problém s přední brzdou. David se tedy začal soustředit pouze na to, aby spatřil cíl.
Po závodech upozornil technické komisaře Igor Kaláb, který nedokázal předjet Davida na trati, že náš motocykl nesplňuje jiná technická pravidla vypsaná pro šampionát Alpe Adria. Nastala hodinová kontrola motocyklu a výklad technických pravidel, po kterém přišel zcela logický verdikt: motocykl je v pořádku. Po nařknutí o tom, že tým Motorpower jsou podvodníci, následovala hustá atmosféra před pořadateli. Pakliže mají tímto způsobem mezi sebou válčit čeští jezdci, pak můžeme pokračovat hned v Maďarsku povídáním z očí do očí.

David Látr:Hned v první kvalifikaci jsem byl překvapen, jak rychle jsem se dokázal přizpůsobit plně odlišné trati oproti ostatním. Do druhé kvalifikace jsem nastoupil s pocitem, že bych mohl jet rychleji než před rokem. Bohužel se projevil stejný problém s podvozkem. S druhou startovní pozicí jsem byl spokojen. Ve warm upu jsme chtěli podvozek přestavět, ale kvůli dešti to nešlo. V závodě jsem prvních pár kol dokázal jet první, ale od začátku jsem věděl že to není ono. Mé nejrychlejší kolo bylo dokonce pomalejší než v první kvalifikaci. Po závodě jsem si bohužel neužil ani vyhlašování, kvůli protestu Igora Kalába na to, že používám kontrolu trakce. Ale i slepec podle zvuku pozná kontrolu trakce. Moc se těším na Pannoniaring, kde budeme mít více času na nastavení nového motocyklu a budu opět moct ukázat mojí rychlost.“

Luboš Moravec – manažer týmu: „Vzhledem k tomu, že David maturoval a pak jel hned tento těžký závod, tak třetí místo beru všemi deseti. Hodně mě mrzí události z depa po konci závodu. Je mi divné, že se Igor Kaláb nenaučil po tolika letech ještě prohrávat. Na druhou stranu ho chápu, jet 1000 kilometrů a pak skončit na bramborovém místě, to by mě taky asi vykrvilo. Gratuluji Michalovi Práškovi, který po špatném startu zajel perfektní závod a vyhrál. Jen takový postřeh z depa jednoho nejmenovaného pána: za války se prý bonzáci stříleli.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist