Michal Prášek v Mostě nebojoval jen se soupeři, ale také s angínou

Mostecký automotodrom hostil o uplynulém víkendu čtvrtý podnik šampionátu Alpe Adria. Na celý víkend meteorologové předpovídali tropické teploty, a tak bylo jasné, že tentokrát nebude horko pouze na dráze. Na okruhu pod hradem Hněvín samozřejmě nechyběl ani Michal Prášek, jezdec týmu Roháč & Fejta Motoracing. Jezdecké obsazení litrových stocků bylo tentokrát zcela kompletní, neboť do Mostu přicestoval i Michal Filla, letošní účastník IDM. Nechyběli však ani ostatní favorité jako Michal Šembera, Poláci Szkopek, Walkowiak a Wiczynski. Havlíčkobrodský pilot však neměl obavy pouze ze soupeřů, ale hlavně z angíny, která ho trápila.

Páteční volné tréninky proběhly v poklidném duchu. Michal absolvoval čtyři jízdy a postupně se dostal na čas 1:39,0 sekundy. „Dnes to byla hlavně zkouška, jak to půjde s angínou. Zítra vynechám ranní volný trénink abych pošetřil síly na kvalifikaci a první víkendový závod. V tom vedru to není úplně příjemné, ale co se dá dělat,“ uvedl Michal Prášek.

Sobota začala pro Michala tedy až kvalifikací. Hned v úvodu zajel čas 1:38,2, poté si zajel pro kvalifikační gumu s níž zlepšil své maximum na 1:37,4. Tento čas znamenal druhé místo na startovním roštu za Michalem Fillou, třetí skončil Walkowiak, dále Szkopek, Wiczynski a Michal Šembera. „V kvalifikaci jsem jel po roce kvalifikační gumu a myslím, že tento čas půjde jet v závodě i na normální gumě. Nevěděl jsem přesně co si ke kvalifikační gumě dovolit a měl jsem rezervy. Zítra to bude v kvaldě určitě lepší. Teď nás však čeká první závod.“

Do závodu neměl Michal úplně ideální start. V prvním kole jel na čtvrtém místě a musel se propracovat přes Marka Szkopka. Velkou část závodu pak odjezdil za Marcinem Walkowiakem. Na toho tři kola před cílem úspěšně zaútočil a druhé místo udržel až do cíle. Vyhrál Michal Filla, který si vyjel náskok už v úvodu závodu. „Závod to byl dobrý, bohužel jsem se ze začátku zdržel za Szkopkem. Pak už byl Michal Filla pryč a já se soustředil na Walkowiaka a případné druhé místo. To se podařilo a uvidíme, co přinese neděle.“

Nedělní program začal druhými kvalifikacemi všech tříd. Michal opět zvolil v závěru kvalifikační gumu a výsledkem bylo druhé místo s odstupem pouze 0,055 sekundy na pole position. Čas 1:36,450 by dokonce znamenal čtvrté místo i v kategorii superbike. „Dnes jsem gumu využil daleko lépe. Věděl jsem více co si na ni dovolit. Věřím, že o první místo na roštu jsem přišel předjížděním Marka Szkopka ve druhém kole na této gumě. Marek jel zrovna také svoje rychlé kolo a bylo to docela tvrdý předjetí. I tak jsem jel druhé kolo za 1.36,483. Je to škoda,“ povzdechl si jezdec z Vysočiny.

Start nedělního závodu a první kolo znamenalo dokonce až páté místo. Hned v závěru prvního kola se Michal dostal před svého jmenovce Michala Šemberu, následoval souboj s Walkowiakem. Po jeho předjetí se Michal popasoval i s druhým Szkopkem a v závodu dál pokračoval druhý. V té době měl Michal pětivteřinovou ztrátu na Michala Fillu, ale stále nic nevzdával. Dostal se až na rozdíl tři vteřin, bohužel pak jeho snažení ukončil pád “pod matadorem“. Z nedělního závodu tak Michal Prášek vyšel naprázdno.

„Úvod závodu jsem opět neměl úplně silný, ale nevzdal jsem to a postupně se propracovával dopředu. Když jsem začal stahovat Michala tak jsem si pod matadorem špatně odřadil a jak mi chyběl brzdný účinek motoru tak mi uklouzl předek. Možná to vypadá jako zbytečný pád, ale odstup na Michala Fillu se stále zmenšoval. Navíc jsem ani nijak výrazně zpomalit nemohl, protože by se do kontaktní vzdálenosti mohl dostat Marek Szkopek a ten jak je známo je tvrdý bojovník, což jsem nechtěl připustit. Naštěstí jsem si s nohou, kterou mi loni vyztužili destičkami, které přijdou ven až v listopadu, nic neudělal. Věřím, že v dalších závodech to bude zase veselejší. Musím zapracovat na prvním kole v závodech. Věřím, že pak budu schopen s Michalem Fillou bojovat,“ dodává odhodlaně Michal Prášek.

„Chtěl bych velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují, zejména Pavlovi Roháčovi, firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, mému tátovi, Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi a fanouškům."

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist