Závod 300 Zatáček Gustava Havla už příští týden

Kapitoly článku

Časový harmonogram

Program letošních zatáček je lehce pozměněn a „zeštíhlel“ o historické motocykly, které přijdou na řadu až v srpnu se při Czech Tourist Trophy. Na programu dne bude pět závodů, což by spolu s vyšším počtem „závodních“ okruhů také mělo přinést větší časovou flexibilitu při řešení různých problémů, které závodění na přírodních okruzích vždy přináší. Přestože závodů bude pět, piloti budou rozděleni do sedmi kubatur - to proto, že pojedou společně třída Supermono a Twin, stejně tak i 125GP s 250GP. Výsledky těchto společných závodů budou pochopitelně vyhlašovány samostatně. Sobota 17.5.2014 bude věnovaná tréninkům všech tříd a to dopoledním a odpoledním programem. Trénovat se začne již v 8:30h , předpokládaný konec tréninků je plánován na 17:30h. Neděle 18.5.2014 začne tzv. warm-upy, tedy krátkými tréninky, aby jezdci měli ještě možnost doladit své stroje. Warm-upy skončí v 10:00h a pak následuje slavnostní zahájení. Pak už se půjde už tvrdě na věc. Start prvního závodu je v 11:15h. Závodní trať však bude pro běžný provoz uzavřena již v 7:00 hodin a to platí pro oba dny. Rozhodně stojí za to nevynechat sobotní tréninky, protože uvidíte všechny jezdce hned dvakrát a zcela jistě všichni pojedou naplno, aby si vyjeli co nejlepší místo na startovním roštu pro nedělní závod. Samozřejmě, že bude možné po zakoupení patřičné vstupenky jít i do parkoviště závodních strojů.


Startovní listiny

Se změnami v závodním programu jdou ruku v ruce i změny v časovém harmonogramu. Počítejte tedy s tím, že už od samotného rána se začíná pěkně zostra! Žádné závody na probouzení ospalých diváků, hned úvodní nedělní závod (start v 11.15 hod.) bude pořádnou dávkou adrenalinu - jako první totiž vystartují piloti kubatury Open 600! V „šestkách“ měl vloni velikou smůlu Michael Pearson, který svoji GSXR 600 zrušil už v ranním warm-upu a do závodu vůbec neodstartoval. Letos si ale bude určitě chtít spravit chuť a vystrnadit loňského vítěze Marka Červeného z nejvyššího pódiového stupínku. Při jejich souboji jim bude určitě asistovat další hvězda českého roadracingu a to loni bronzový Kamil Holán. Chybět pochopitelně nemohou ani nepřehlédnutelný Michal „Indi“ Dokoupil či Petr Homola, který se už definitivně zařadil do absolutní špičky, Petr „Mrtvola“ Zrzavý, Olin Hanák, Michal Vecko, František Loučka… Zlobit budou ale i zahraniční piloti, například Rakušan Jochen Rotter se vloni blýsknul šestým místem a tak je možné, že právě on bude letos promlouvat i do soubojů o stupně vítězů. Z dalších zahraničních jezdců bude určitě hodně vpředu Dán Anders Blacha, Němec Peter Domke nebo Slovák David Hanzalík, který zná už hořické stupně vítězů s loňských Twinů. Už při pročítání téhle startovky je jasné, že hned od rána bude pěkně horko!


Jako druhý bude na pořadu dne závod kubatury Sportproduction 125. „Dakšny“ vystartují v půl jedné a bohužel se na start svého oblíbeného závodu letos nepostaví Martin „Mates“ Turna, který zde v loňském roce tragicky havaroval. V předběžné startovní listině figurují převážně čeští piloti, ale koncentrace favoritů je snad nejvyšší ze všech objemových tříd - tady se bude nejhůř vsázet na vítěze! Chybět nebudou první dva piloti loňské závodu, tedy Radek Lamich s Miroslavem Sedlem, ale rozhodně to nebudou mít lehké - zejména domácí Marek Zima či Petr Kolář jim budou hodně šlapat na paty. Ale stejně tak i Olin Hanák, Martin Sedlo, Milan Hanzalík, Tomáš Mysliveček a minimálně dalších pět (nebo spíš deset?) pilotů si už teď brousí zuby na to, jak budou stříkat šampáňo ze stupňů vítězů…


Pět minut před půl druhou vystartuje společný závod dvou kubatur a to Supermono a Twin. Už v loňském roce tyhle dvě třídy ukázaly, že jsou hodně vyrovnané a přestože závody jsou hodnoceny odděleně, na trati se mezi sebou rvali „jednoválcoví“ piloti i s těmi „dvouválcovými“. Pole Twinů se rok od roku rozrůstá a také letos mezi nimi můžeme vidět piloty známé z jiných tříd. Svoje loňské vítězství bude obhajovat Michal „Indi“ Dokoupil, ale nebude to mít vůbec jednoduché - Michael Pearson totiž letos do Hořic přiveze i dvouválec! Nebude však jediným Irem ve startovním poli, doprovodí ho jeho krajan Paul Gartland. Z ostrovů, kde je tahle třída hodně populární, přijedou i Britové David Webber a Gavin Lupton. Hodně rychlý bude určitě i Němec Stefan Holz, který zná hořickou trať skoro nazpaměť a místo mimo stupňů vítězů by pro něj bylo určitě zklamáním. Spousta fanoušků však bude nejvíc držet palce půvabné Anežce Svobodové, která do Twinů přestupuje z produkčních stopětadvacítek. V „monech“ to bude určitě tradiční a nikdy nekončící souboj Libora Kamenického a nestárnoucím Johannesem Kehrerem, okořeněný skvělými bitvami evergreenů naší silnice Karlem Kalinou, Vítězslavem Hatanem, nebo Frantou Loučkou s Němci Alexandrem Michelem, Danielem Zornwegem či Mariem Wilhelmem.

Také další závod bude spojovat dvě kubatury, ale tentokrát čtyřtaktní buchary vystřídají ostré dvoutaktní pily 125GP a 250GP - start ve 14.40 hodin. Pokud chcete vidět, jak lze využít hořickou trať naprosto beze zbytku, zaměřte se ve „dvackách“ na startovní číslo 1 - Patrika Koláře. Jasně, litry a šestky - to jsou nejnabitější a nejrychlejší závody, ale pohled na styl tohoto závodníka z nedaleké Třebihoště je minimálně stejný zážitek! Stejně jako v monech bojuje Kehrer s Kamenickým, tady se o vítězství pravidelně pere Patrik Kolář s místním matadorem Oldou Podlipným. Nejinak tomu bude i letos a své bude chtít určitě říct i exmistr republiky Lukáš Rážek, Němci Steffen Grammer, René Lohse či Rakušan Christopher Eder, startující s KTM po Miku Kalliovi. Z daleké Skandinávie svoje dvacky přivezou Švédové Anders Larsson a George Carlsson. Ve startovní listině čtvrtlitrů zatím figuruje jediné jméno z loňských stupňů vítězů a tím je domácí jezdec Pavel Navrátil, který vloni získal bronzový věnec. Z našich pilotů mu bodu asistovat Pavel Jančík, Zdeněk Hrnčál, a Zdeňka Kučerová. Čtyři piloti přijedou i z Francie, ale ti jsou zatím velkou neznámou, naopak o kvalitách Dána Anderse Blachy, Němce Wolfganga Schustera či Slováka Davida Hanzalíka určitě nemůžeme pochybovat. Ve čtvrtlitrech zatím figuruje šestnáct pilotů, ve dvackách pak třináct - přestože dvoutakty jsou už bohužel na ústupu, společný závod určitě nabídne také skvělou podívanou.

To nejlepší nakonec - samozřejmě vyvrcholením celého programu bude třída Open 1000, tedy superbiky a superstocky, které ze startovní čáry vypálí pět minut před čtvrtou. Je jasné, že v roli největšího favorita tady bude démon posledních ročníků a držitel traťového rekordu, tedy Ir Michael Pearson. I kdyby jel na trati jen on sám, tak vezměte jed na to, že se nudit nebudete, ale jeho bude prohánět početná parta stíhačů, kteří mu budou chtít jeho cestu za dalším triumfem znepříjemnit. K nejrychlejším pilotům na hořické trati už pár let patří Kamil Holán - také na něj je luxusní podívaná a také Kamil předvádí stejně jako Patrik Kolář jízdu „z rohu do rohu“ - jenomže s litrem! Také domácí bombarďák Marek Červený chytil doslova druhou mízu a určitě i pro něj neexistuje nižší cíl, nežli stupně vítězů. Michal „Indi“ Dokoupil, Petr Homola, Vítězslav Bican, Aleš Nechvátal, Petr Bičiště, Petr „Mrtvola“ Zrzavý, František Loučka - co jméno, to pojem, a další aspirant na boje o stupně vítězů! Ze zahraničních riderů určitě bude hodně vidět Němec Stefan Holz nebo Slovák David Hanzalík, z Francie dorazí Fabrice Miguet a Denis Xavier, z ostrovů Gavin Lupton, přijedou Rakušané Toni Rechberger a Peter Benderle. Čtenáři našeho webu také budou moct držet palce místnímu testfárovi Tomáši Myslivečkovi, který už má za sebou také umístění v hořické top ten.

Podrobné a aktuální informace najdete na webu AMK Hořice.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist