Rozhovor s Josefem Kulhavým

Loni těžce vydřel titul v českém mistráku třídy MX2 a dalo by se celkem logicky předpokládat, že se letos pokusí titul obhájit. Místo toho chytil Pepa příležitost za pačesy a jeho prioritou se stal německý mistrák cross country, kde startuje za německý tým Zupin na Husqvarně.

Nutno dodat, že si vede víc než skvěle, protože je v těchto chvílích lídrem šampionátu. My jsme se s čerstvým ženáčem potkali na testování třináctkových Husqvaren v Itálii, kde jsme mimo moře ježdění ještě popovídali o letošním závodění.  
Jakých seriálů se letos účastníš a co je pro tebe prioritou?

Letos je pro mě na prvním místě německé mistrovství v cross country za německý tým
Zupin. Ve volných termínech a pokud jsem zdravotně v pořádku se účastním českého mistrovství v motokrosu a enduru pod týmem KRTZ.


Po loňském zisku titulu Mistra republiky MX2 jsi skočil do jiného mistráku, jiné disciplíny a s jiným motocyklem i týmem. Co tě k tomu přimělo a jak vlastně námluvy s týmem Zupin proběhly?
Již loni jsem zkoušel "kántráče" v Německu a kvůli technické závadě v jednom závodě
jsem přišel o titul při své premiérové sezóně...Tyto závody mě začaly nesmírně
bavit. Oproti motokrosu na nich vládne taková uvolněnější atmosféra a dokázal jsem
se při nich pořádně odreagovat. Po sezóně jsem hledal v Německu možnosti pro tuto
disciplínu. Díky dobrým známostem byl tým Zupin jasnou volbou a já jsem rád, že jsme
si po zhruba měsíci vyjednávání plácli. Za to patří velký díky Pavlovi Bartkovi a
Kájovi Caesarovi, bez nich by to nevyšlo.

Jsi se cítíš jako Čech v týmu Zupin a jak německý tým reaguje na tvoje dosavadní výsledky v německém mistráku cross country?
Na prvních závodech jsem z týmu moc nadšený nebyl. Nechovali se ke mě zrovna
příjemně, ale po pár vítězstvích se to změnilo a nyní jsem s týmem spokojen. Já
jejich chování chápu, pár lidí z Čech má u pana Zupina a vůbec i v Německu vroubky a proto chvíli trvá, než člověku začnou věřit.
 
Jak jsi spokojen s motocykly Husqvarna a jaký model (modely) tuto sezonu používáš?
Ještě před rokem, kdyby mi někdo řekl, že budu závodit na Husce, tak mu zaklepu na
čelo, že se zbláznil... Ale jak se říká, kdo si to nevyzkouší, tak nemůže nic na to
říct... Z motorek jsem byl velice překvapen a nemůžu na ně říct nic špatného. Jak mi
všichni před sezónou říkali a varovali, že budu furt jen šroubovat a opravovat...
No, nezdá se mi, že bych dělal něco navíc oproti loňské Suzuki... Jezdím hlavně na
krosové TC250 a na endurové TE310, kterou mám doma na trénink. Na 250 jezdím český
mistrák v motokrosu a kántráče v Německu.


Tvé výsledky ve svých prezentacích zmiňuje továrna Husqvarna, existuje nějaká přímá podpora továrny a je výhled na nějakou další tovární spolupráci?
Jo jo, taky jsem si té zmínky všiml a velmi mě to potěšilo:) Zatím žádná přímá podpora
bohužel neexistuje, ale uvidíme, není všem dnům konec a já vždy věřil a věřím v
lepší zítřky.


Jak vypadá německý mistrák crosscountry, tím myslím účast, konkurenci a vůbec úroveň závodů?
V Německu je tato disciplína velice populární. Na závody se sjede během víkendu
500-900 závodníků ve všech kategoriích, záleží hodně na počasí. Od sobotního rána až
do nedělního večera se závodí snad ve všech kategoriích co tě napadnou - hosté,
začátečníci, děti, veteráni, čtyřkolky atd. atd. až po samotnou třídu profi, kterou
jedu já a startujeme jako poslední v neděli odpoledne. Každý si prostě může vybrat
podle své chuti. V sobotu večer bývají na závodišti ve velkém party stanu pořádné
akce s DJem, na kterých zůstal svět ještě v pořádku - panák za euro... a víc jsem si
nezapamatoval:) Na každý závod se chodí koukat kolem několika tisíc diváku, letos
bylo nejvíce v Goldbachu 5000, což je na kantrač opravdu hodně... A konkurence? V
Česku na motokrosu na mě mají blbé narážky, že vyhrávám, protože je to lehčí než
motokros, a že tam nikdo dobrý nejezdí... no každý máme tu příležitost to zkusit nebo
se jet na ty závody podívat a myslím si, že by všichni v okamžiku změnili názor a
hodně motokrosařů by ten závod ani nedojelo...
Můžeš nám prozradit, jestli jedeš čistě sériový stroj nebo máš nějaké vychytávky, které jsou nad rámec série. 
Mám seriový stroj Husqvarna TC250. Na motokros v Česku používám pérování upravené od LK suspension a výfuk RP. Na německé motorce mám upravené pouze pérování od Zupina. U obou motorek není na motor sáhnuto. Toto se mi líbí u kántráče. Není tam zas takový extrémní rozdíl mezi 250 a 450 a závodění je více o výkonnosti jezdce než o ladění motorky.

Uvidí tě český fanoušek na domácích tratích? Neplánuješ vyzkoušet české cross country?
Rád bych si český kántráč zajel ale bohužel se mi kryje s jinými důležitějšími
závody. Jak jsem říkal, pokud mi to kalendář a zdraví dovolí, tak se chci každý
volný víkend v Česku na závodech ukázat a je mi jedno, jestli je to motokros, cross
country nebo enduro. Prostě chci závodit, užívat si to a dělat radost fanouškům.

Nedávno jsem zaregistroval tvé zranění v rámci MMČR, je už vše v pořádku a při závodech tě nelimituje?
Bohužel jsem si na mistráku v motokrosu otočil palec a urval vaz. Musel jsem
podstoupit operaci. Nyní už jsem v pořádku ale ještě tak do konce září musím jezdit
se speciální ortézou. Ta mě trochu limituje při jízdě, ale dá se s ní jet. Nejvíce
mám zatím potíže při samotném motokrosu. Nemám v palci při skocích a při brždění
potřebnou sílu a cit, tak se mu raději vyhýbám. Chce to ale čas a brzy to bude zase
v pořádku.
Připravuješ se na cross country závody jinak než na klasický motokros?

Trénink mám jak fyzický, tak na motorce zhruba stejný. Musel jsem akorát trochu
přidat vytrvalostního tréninku, protože ty dvě hodiny na motorce v tempu jsou opravdu
záhul.

Můžes vyzvednout nějaké nejlepší momenty a naproti tomu nejhorší momenty letošní sezony?
Tak ten nejlepší moment byl při českém mistráku v motokrosu na Holém kopci. Podařilo
se mi vyhrát druhou jízdu způsobem start-cíl. Bylo to první vítězství v Česku pro
Husqvarnu po XXX letech a navíc to bylo kousek od sídla týmu KRTZ, za který v Česku
jezdím. Paradoxně ten nejhorší byl o pouhé 3 dny pozdějí a to ten zmíněný utržený
vaz na palci při mistráku v Kaplici...
 
Díky za rozhovor a ať to letos dopadne stejně skvěle jako loni!

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist