Třetí den národního týmu s hodnocením Patrika Markvarta

Ve středu jezdci vyrazili na trať dlouhou 283 kilometrů. Během dne jezdci absolvovali řadu náročných testů, došlo k mnoha pádům, diskvalifikacím a výsledkem nakonec bylo, že český národní tým je v průběžném hodnocení na parádním pátém místě.

Třetí den je nejdelším a nejkritičtějším. Trať se jela stejná jako v předchozích dvou dnech, ale v opačném směru. Od startu se jezdci vydali směrem ke třetí časové kontrole směr Kojšová, ale v polovině přejezdu na ně čekal nový měřený enduro test Jahodná. Tento test je poměrně dlouhý, technicky náročný s výjezdy, sjezdy, rychlé úseky, kde se dalo podržet více plynu, kamenitý potok a po průjezdu pár jezdců se v jednom místě vytvořila zrádná bažina, kde přitékala stále voda. Na tomto testu došlo ke zranění portugalského jezdce, který byl transportován helikoptérou do nemocnice.

Večer jury rozhodla, že se mažou výsledky tohoto testu z prvního kola. Z tohoto testu jezdci najížděli do první časové kontroly v Kojšově. Poté se opět nejtěžším úsekem na celé trati vydali směr Vyšný Medzev, kde byl jak druhý měřený test krosového charakteru, tak druhá časová kontrola. Tento test jezdci již dobře znají z předchozích dnů. Rychlé pasáže na louce a krosová část jim také seděla. Byl rychlý, svižný, ale dle slov jezdců již značně rozbitý.

Z tohoto testu se jezdci vydali do třetí časové kontroly Opátka, kde byl lehce pozměněn přejezd trati. Poslední měřený test byl kousek od čtvrté časové kontroly, která byla přímo v depu v Košicích. Tento test je takovým strašákem našich jezdců. Od začátku jim nesedl a nevyvarují se na něm chybám a pádům. Ve středu se s ním ale rozloučili a další dny se již nepojede. Místo toho budou dva nové testy.

Jak už je zvykem na šestidenních, tak ve čtvrtek začíná přituhovat a nové dva testy budou hodně náročné. Test v Gelnici bude krosového charakteru, ale technicky náročný. Jede se v okolí sjezdovky, výjezdy, sjezdy, pasáže na louce, lesní kaňonky, šotolinový úsek nahoru, dolů kolem nohy. Na tomto úseku bude zítra vidět spousta fanoušků, kteří poženou naše jezdce kupředu. Atmosféra, která zde panuje je prostě nepopsatelná.

Další měřený test bude charakterem endurový. Asi třicet metrů od startu vložky bude kamenitý výjezd asi 70 metrů dlouhý. Výjezd to bude velice atraktivní především pro diváky. Tento test vede přes kopec, takže stoupání a klesání v kamenitém korytě, výjezd z lesa na louku, kde budou odkloněnky, šikminy a rychlé úseky nahoru a dolů. Jezdci se tak mají na co těšit a diváci si také přijdou na své.

Ve středu jsme dlouho čekali na výsledky trophy týmů, kde došlo k diskvalifikaci lídrů soutěže. Došlo k tomu tak, že si spletli značení dnů a neprojeli jednou průjezdovou kontrolou. Celkem tím bylo postiženo osm jezdců. Takže celkové pořadí se značně zpřeházelo a na první místo se vyhoupli jezdci týmu Austrálie, druhé místo patří Itálii, třetí Finsko, čtvrté Německo a naši se posunuli na parádní páté místo. Jezdci české reprezentace tomu chvilku nevěřili, ale je to sport a v něm se může stát cokoliv.

Juniorský tým si udržel deváté místo. Jsme v půli soutěže a může se stát ještě spousta věcí. Samozřejmě jen těch dobrých. Přejme jim, ať jim dnešní etapa sedne a zajedou pěkný výsledek.

VIDEO - 1.část


Jezdec národního týmu České republiky Patrik Markvart ve středu večer uvedl: „Výprava české reprezentace je parádní. Jak od najíždákú, svačinářú či lidí v časovkách. Hlavně ale nesmím zapomenout na jezdce. Jsem velice rád, že mohu startovat s nejlepšími jezdci endura. I když jsem ještě junior, tak jsem moc hrdý na to, že mohu startovat za seniory. S klukama je velká sranda nejen na hotelu, ale i v časovkách, dokážeme se podržet a hlavně si poradit a to k tomu patří.“

„První dva dny se jela stejná trať která se velice rozbila. Testy nám docela šly, ale přáli jsme si, aby nám zapršelo. Přejezdy jsou velice pěkné, vedené z velké části po cestách a lesních stezkách. Najdou se zde nekonečné výjezdy, které je těžké zdolat.“

„Třetí den se jela trať z pětadevadesáti procent obráceně, takže jsme se mohli těšit na pěkné výjezdy a sjezdy, na nichž jsme první dva dny brzdili co jen to šlo :). Také přibyl jeden nový test (Jahodná), který se jezdí kolem dvanácti minut. Test je to opravdu rychlý a velice nebezpečný. Já osobně to mám rád, když jsou těžké testy, na kterých je potřeba si hledat novou stopu a nevytahovat se zbytečně daleko, když si stačí jen trošku najet dřív do zatáčky. Pak tam ten čas dobře padá.“

VIDEO - 2.část


„Na Němce, na které se snažíme dotáhnout, abychom se posunuli na čtvrté místo, teď sice ztrácíme dvě minuty, ale všechno je reálné a my pro to uděláme maximum. Ano jsme na pátém místě. Výsledky byly ve středu až pozdě večer, jelikož někteří jezdci Francie, Anglie a Španělska neprojeli průjezdovou kontrolu, takže byli diskvalifikováni a řešilo se to na jury. Nás to velice nakoplo a máme zase nový úkol.“

„Hlavně bychom chtěli s klukama poděkovat všem fanouškům kolem trati co nás tlačí maximálně do předu. Jsme rádi, že v úsecích kam se najíždáci nedostanou a trať se po projetí pěti set jezdců do dalšího kola velice změní, tak si říkáte jak tam pojedete a najednou vidíte českou vlaječku na klacku, která je zapíchnutá v drážce. Je to parádní pocit, když víte, že je to ta správná než tam zapadnout,“
dodal Patrik Markvart alias Mečoun.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist