Začíná 97. ročník Šestidenní, na startu i čeští junioři

Štěrk, písek, vyschlá, kamenitá řečiště, sucho, horko, prach. Takové jsou tratě a podmínky, které panují v okolí argentinského San Juanu, kde v  pondělí začne 97. ročník Šestidenní (ISDE). Na start se postaví 12 Trophy týmů, 11 Junior týmů, 8 ženských výběrů a osmdesátka klubových sestav.

Jezdci Jaroslav Kalný ml., Zdeněk Pitel ml., a Robert Friedrich vytvořili Junior team a budou tak bojovat o Junior Trophy, tzv. Stříbrnou vázu jezdců do 23 let. Manažerem týmu je Zdeněk Pitel starší a do jeho práce mu nejvíc povídá Jaroslav Kalný starší. Největším a hlavně nejhlasitějším členem týmu je Herbert Friedrich. Za zády juniorům tedy stojí jejich tátové, bez nichž by toto dobrodružství vůbec nešlo realizovat. Velkým pomocníkem je Miroslav Havel – člověk, který stojí za úspěchy mnohých závodníků, jakými jsou například Kryštof Kouble, Patrik Markvart nebo aktuálně Jiří Hádek.
Těchto sedm statečných doplňují ještě fotograf Marek Vincik a píšící Honza Dvořák. A co jezdce čeká? "Štěrk, písek, vyschlá, kamenitá řečiště, sucho, horko, prach. Jednoduše řečeno povrch, který u nás nikde nenatrénujete, ale je třeba se s ním poprat. Naši kluci mají za sebou pár desítek minut na tréninkové trati a nadšením neoplývají. V každém případě sázím na jejich houževnatost, nadšení a samozřejmě i zkušenosti." píše z Argentiny Dvořák. Mezi osmdesátkou klubových týmů figuruje i jeden slovenský, ve kterém figurují dva Češi a jeden Maďar… Martin Gottvald, Petr Borkovec a Norbert Jäger.    

Cesta přes půl světa do dějiště Šestidenní byla jeden velký horor.  Polovina týmu (Kalný a Pitel sen., Herbert a Robert Friedrichovi a Míra Havel) odjížděla na letiště do Frankfurtu minulou neděli dopoledne s tím, že odlet přímo do Buenos Aires je plánován krátce před devátou večer. Krátce po příjezdu na letiště jim však bylo řečeno, že let byl zrušen a bude řešen náhradní. Ten náhradní byl nakonec realizován ve středu večer, navíc s nutností rozdělení této skupiny. Jedna letěla přes Peru a ta druhá přes Chile – finální přílet do argentinské Mendozy v pátek v noci!  

 

Po pár hodinách spánku členové týmu vyrazil do paddocku, kde na ně čekaly zavřené bedny s možný překvapením, v jakém stavu přežily let motorky. Naštěstí bylo vše bez problémů. Kromě pár nepodstatných věcí, které se zapomněly přibalit už v Čechách, jako kryt pod motor na Gas Gase Roba Friedricha, a krytů na chladiče obou motocyklů Sherco Jardy Kalného, bylo vše v pořádku.
"Prostředí paddocku je skvělé. Však se také na velmi mladém okruhu Circuito San Juan Villicum konají závody WSBK, kde vítězili například Jonathan Rea nebo Álvaro Bautista. Jenže co by byl okruh bez lidí? Pokud nepanuje přátelská atmosféra, můžete být ve zlatém paláci a stejně to nebude ono. Jenže tady se snoubilo všechno se vším, takže když trávíte hodiny pohybu po závodním okruhu a přitom se na vás ještě všichni usmívají, jsou ochotni pomoci, komunikují s vámi, tak jste tu prostě rádi," popisuje atmosféru Czech EnduroTeam, který zároveň poděkoval za spolupráci německému národnímu týmu, který pro ně nejen zařídil místa pro motorky v lodním kontejneru, ale zároveň s nimi budou Češi sdílet profesionálně připravené zázemí.  

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)
Marek Vincík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist