ISDE 2014: Jan Kudrnáč o prvních dvou dnech

Jednadvacáté místo po dvou dnech, ale také spoustu problémů má v úvodu 89. ročníku ISDE český klubový tým Motosport Bozkov. Jeho člen Jan Kudrnáč se podělil s fanoušky, jak upadl na testu, jak se špatně předjíždí v prachu argentinských cest a jak všichni poznávají tamní specialitu - písek feš feš.

ISDE 2014: Jan Kudrnáč o prvních dvou dnech
"První den byl pro nás plný očekávání. Věděli jsme, že testy budou těžké, a svým charakterem tolik odlišné od těch našich, českých. Ale zpět ke startu. Obě KTM-ky i Gas-Gas-ik naskočil na první dobrou. První časovka 27 minut a hned za ní enduro test. Vlastně abych se neoplakoval, tak všechny testy jsou ihned po časových kontrolách. Enduro test byl natažený z části po cestách, přes dvě homole s výjezdy a sjezdy. Po několika průjezdech se vytvořily prašné koleje, takže i když je někdo rychlejší, tak je velmi obtížné někoho předjet. Do druhé časovky jsme to měli 48 minut. Tady jsme se poprvé mohli kochat zdejším terénem. Hluboké, červené kaňony vymleté vodou z nedalekých And, v nich výjezdy a sjezdy, jsou opravdu jedinečné. S přibývající únavou však se naše pozornost musela soustředit vyloženě na jízdu, protože i přejezdy jsou velice náročné," popisuje argentinské tratě Jan Kudrnáč.
"Za druhou časovkou je cross test, natažený po pláži přehrady u rekreačního střediska a následně zajíždí mezi kaňony, aby se vrátil zpět na pláž. Z dvojky na trojku měřila časovka 1:15 hod., končila před cross testem, zdála se být nekonečná. Vyschlá řečiště a pro nás přejezdy po zvláštních, u nás nevídaných přírodních úkazech. Po crossu následuje časovka dlouhá opět 1:15 hod. Končí před enduro testem, který je ve vyschlém korytu řeky. Jede se po oblázcích různé velikosti, od těch drobných až po ty, které by jeden neunesl. To je opravdové utrpení, tohle my prostě neumíme. Za čtvrtým testem je další krásná časovka, zajíždí zpět do hor, kde jsou kamenité výjezdy sypkým kamením, ale i krásná panoramata. Čtvrtá časovka končí před enduro testem, který se jede i na samém začátku dne. A pak znovu na test a ještě jednou časovka a test u přehrady. A pak už po prašných kamenitých cestách až do cíle."
A jak se klukům z Motosportu jelo? Bohužel se jejich představení v okolí San Juanu neobešlo zcela bez problémů. "Já padl na čtvrtém testu, poškodil plyn a na poslední vložce jel pouze na čtvrt, když se mi zasekl. Dalším problémem byl prach na testech, v tom se prostě předjíždět nedá. K tomu se přidal vyteklý pravý tlumič a chtělo by se mi říct, že to pro první den už skoro stačí. Všichni poznáváme místní specialitu písek feš feš. Milan Kotrč v něm zmizel v pondělí, druhý den se podobná situace podařila druhému Milanovi (Kurfiřt). Po druhém dni je na nás cítit únava. Trať nenabízí v podstatě žádné místo pro odpočinek a naopak nutí k neustále koncentraci. V pondělí se podařil pěkný kousek našemu „začátečníkovi“ (Milan Kotrč), který ve čtvrté časovce pouští motocykl se slovy, podrž, já se jdu vych…. Gumídek mu odpovídá: „To já ale nemůžu.“ Chudák motorka, padá. No, nikdo učený z nebe nespadl. Po pondělku jsme byli (Motosport Bozkov) mezi kluby na třicátém místě, v úterý jsme se posunuli na 21. pozici. Děkujeme Vám za Vaše vzkazy a zprávy, ve středu nás čeká další obtížný den. Měří 221 km a je na něm celkem šest testů. Tratě budou zcela nové, kamení střídá písek. Mějte se fajn," rozloučil se prozatím Jan Kudrnáč.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist